projektet påbörjades i början utav maj 2011 , min första renovering, bilen har demonterats helt i smådelar och allt har gåtts igenom. mitt mål med bilen är att få den klar sommaren 2012 och bilen skall vara i bra skick mvh/david
beundrar ditt jobb:) vet hur det är. håller själv åh orginalrenoverar en volvo 740 turbo 85 själv eman ju lite av en putsbög också:) åh det sparar tid på att har de riktigt grejarna åh de extra timmarna man lägger ner. Kör hårt:) preem lagd!
beundrar ditt jobb:) vet hur det är. håller själv åh orginalrenoverar en volvo 740 turbo 85 själv eman ju lite av en putsbög också:) åh det sparar tid på att har de riktigt grejarna åh de extra timmarna man lägger ner. Kör hårt:) preem lagd!
tackar så mycket. härligt går det bra med renoveringen då? absolut det lönar sig alltid att vara nogrann mvh/david
då har man under söndagen hunnit plocka isär motorn har rengjort blocket utvändigt och invändigt att ha ordning på sakerna är viktigt
kolvarna var fina . en av ringarna var av men hade inte gjort några märken i cylindern. bytte alla ringarna och vevlager . honade även ur cylindrrna för att få bättre yta för nya ringarna att slita in sig på och få bort lite av vändkanterna dock var dom bara markanta .
då var blocket grundat:)
då var blocket lackat och kolvarna och stakarna monterade dags att renovera toppen. blir att slipa in ventiler och ventilsäten byta ventiltätningar/styrningar mäta upp alla fjädrarna kommer bilder på detta i slutet av veckan .
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
så då var motorn klar saknar enbart bränsleslang och rör från pumpen ska göra nya när jag får tid . den röda blev lite mer signalröd än jag tänkt mig men funkar helt klart / David
så då var motorn klar saknar enbart bränsleslang och rör från pumpen ska göra nya när jag får tid . den röda blev lite mer signalröd än jag tänkt mig men funkar helt klart / David
Ja, det blev lite mycket rött men det funkar ska du se!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!