3430
Sök

Motorras- saab 93 -99

584 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
Hehe.. igår rasade min skönhet tongue vevstaken står rätt ut genom motorblocket.. Jag skulle nog köpt volvo istället..

301 Inlägg
30 juli 2006
nej men en audi.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

preem pump
836 Inlägg
30 juli 2006
Bilder Tack

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Verkmästare
97 Inlägg
31 juli 2006
Rasade helt utan anledning, eller körde du trimmat? Inte särskilt vanligt med motorras.

Skåne
269 Inlägg
31 juli 2006
vill också se bilder, låter konstigt

Man lever bara en gång......

1 453 Inlägg
31 juli 2006
Eddie_Boy skrev:
Hehe.. igår rasade min skönhet tongue vevstaken står rätt ut genom motorblocket.. Jag skulle nog köpt volvo istället..

Okej, min första tanke var nåt i stil med "det där måste vara skrivet av nån Volvoklubbshöjdare.." eller "grabben har inte alla bestick i lådan"

1. Har du någonsin servat bilen?
2. Trim? Vad för sort?
3. Har du körkort?

=/

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
haha tjena tjena tongue joo jag har alla bestick i lådan.. Kör orginal och har bara ägt bilen i tre veckor.. så de måste vart nån tattare som haft den innan.. Det är en saab 93 turbo års -99 200hk orginal.. Jag vet inte om ja kan få någonting på garantin eller så eftersom de va privatköp.. De kommer nog kosta lite att renovera skiten...  den har precis rullat 13000 mil nu..
Senast redigerat av Eddie_Boy (31 juli 2006)

44 Inlägg
31 juli 2006
Hm det där kan inte stämma fullt du måste ha märkt någonting innan de bara "hände"

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
31 juli 2006
kan man inte kräva återköp av säljaren vid sådana stora skador?

kontakta en advokat eller jurist och kolla vad dom har att säga!

man lever bara en gång så lev väl!

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
johnnyboi skrev:
Hm det där kan inte stämma fullt du måste ha märkt någonting innan de bara "hände"

neej, jag skulle åka och hämta en kompis som bor ca fem mil från mig.. När ja åkt ca en mil så bara lät det som de kom in tusen stenar i motorn.. så ja stängde ju av direkt och stannade.. sen låg de motorblocks bitar lite överallt på vägen..

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
kan man inte kräva återköp av säljaren vid sådana stora skador?

kontakta en advokat eller jurist och kolla vad dom har att säga!

Kan man? Det ska jag kolla upp isf.. vore ju iaf skönt att slippa betala hela renoveringen..

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
mannen666666 skrev:
BiLdEr dÄÅ????????????????????????????

snälla agera seriöst...

¨

ja just de.. får gå ut o fota lite om en stund smile lägger väl upp de ikväll isf

Avstängd
1 106 Inlägg
31 juli 2006
Troligtvis ägaren innan som var slarvig.

Livet startar vid 220 km/h

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Saabare skrev:
Troligtvis ägaren innan som var slarvig.

jaa.. fast han hade bytt olja i motorn var 700 mil... hmm

1 453 Inlägg
31 juli 2006
Eddie_Boy skrev:
haha tjena tjena tongue joo jag har alla bestick i lådan.. Kör orginal och har bara ägt bilen i tre veckor.. så de måste vart nån tattare som haft den innan.. Det är en saab 93 turbo års -99 200hk orginal.. Jag vet inte om ja kan få någonting på garantin eller så eftersom de va privatköp.. De kommer nog kosta lite att renovera skiten...  den har precis rullat 13000 mil nu..

Hur länge gäller motorgarantin? Annars lär det gå på försäkringen men den verkar vara riktigt dåligt skött rent maskinellt.

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
mannen666666 skrev:
Bullo skrev:
mannen666666 skrev:
BiLdEr dÄÅ????????????????????????????

snälla agera seriöst...

är alla här gamla ordningsmän
jag vill se bilder

jaa men då måste ja ju hissa upp bilen o greja.. orkar inte de just nu.. försöker ta reda på försäkringar o sånt först o främst..

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
men... är det någon som har en aning om vad de kostar att renovera en motor lr??

Örebroare i exil
970 Inlägg
31 juli 2006
Har för mig att Saab säljer utbytesmotorer skapligt billigt. dvs begagnade motorer som är totalt renoverade och genomgångna, vilket i princip innebär att det är en ny motor. Om dom nu inte slutat med det. Kolla med SDCC om dom har nån sådan motor, för renovering är nog inte att tänka på om du ska stå för kostnaden själv...
Senast redigerat av 740GL (31 juli 2006)

Hej FRA!

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
740GL skrev:
Har för mig att Saab säljer utbytesmotorer skapligt billigt. dvs begagnade motorer som är totalt renoverade och genomgångna, vilket i princip innebär att det är en ny motor. Om dom nu inte slutat med det. Kolla med SDCC om dom har nån sådan motor, för renovering är nog inte att tänka på om du ska stå för kostnaden själv...

okej, de låter ju bra.. vad är SDCC? hemsida?

584 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
men men.. får väl ringa en saab verkstad så får dom titta på de och sen göra en utskrift av vad hela arbetet kommer att kosta.. sen får vi se vad som händer..

Sök