3811
Sök

Bakdäcket lutar inåt efter vintern!!!

21 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
monno skrev:
Har du fortfarande inte tagit lös hjulet?tongue

Rackarns va stora bilder, tog tid de dära:P Precis som du säger så ja, enda som kan påverka känns de som är ju att infästningen för navet skall va sne? Alternativt hela navet snett..

Skapligt idiotiskt eller hur? har bilen ganska många mil från hemmet och verktygen i en annan bil som inte var hemma...

Men imorgon ska jag ta tag i det.
Senast redigerat av Hans3 (5 april 2011)

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
5 april 2011
På dina bilder är de 4bultarna som håller hubben helt rena, du har alltså haft loss hela navet/hubben? Det är snudd på presspassning mellan hubb och bärarm och jag tror du helt enkelt dragit detta snett. Brukar inte vara några problem att riva/montera tillbaka hubben men man måste kolla så den verkligen bottna i bärarmen.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Elektriker
718 Inlägg
5 april 2011
Hans3 skrev:
monno skrev:
Har du fortfarande inte tagit lös hjulet?tongue

Rackarns va stora bilder, tog tid de dära:P Precis som du säger så ja, enda som kan påverka känns de som är ju att infästningen för navet skall va sne? Alternativt hela navet snett..

Skapligt idiotiskt eller hur? har bilen ganska många mil från hemmet och verktygen i en annan bil som inte var hemma...

Men imorgon ska jag ta tag i det.

Haha nej nej mena inget illa så, ingen super skruvare själv direkt, man learn by doing ungefär. Tänkte bara att ta lös hjulet är väl bland de första man gör om hjulet är snett smile inget illa menat:)

Hotrodder har ju dock en poäng i det han säger! Sicken detektiv;)
Senast redigerat av monno (5 april 2011)

Som att kasta vatten i sjön.

21 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
hotrodder skrev:
På dina bilder är de 4bultarna som håller hubben helt rena, du har alltså haft loss hela navet/hubben? Det är snudd på presspassning mellan hubb och bärarm och jag tror du helt enkelt dragit detta snett. Brukar inte vara några problem att riva/montera tillbaka hubben men man måste kolla så den verkligen bottna i bärarmen.

Där såg du något som jag också tänkte på(på andra sidan var de betydligt skitigare)

Jag köpte bilen i augusti förra året och körde bara i ca 2 månader, jag har inte haft hubben(?) borta men antagligen den tidigare ägaren isåfall.

ska montera bort hjulet imorgon och se hur det ser ut. men det är altså de 4 bultarna som håller hela navet? så om han monterat dem lite halvt och jag nu pressat på navet så kanske det har sneeat? ska kolla på det också isf.

EDIT:
Har kört lite med bilen och ställt den på ett annat underlag, ser inte lika snett ut längre, kanske var det DELVIS en synvilla, fortfarande lite lutning på det men det skiter jag i, ska kontrollera däcket om några mil så får jag se om det nöter onormalt.
Senast redigerat av Hans3 (6 april 2011)

84 Inlägg
6 april 2011
du kanske har samma problem som jag hade axeltappen e krökt för mej va de så ta loss allt å kolla axeltappen

Sök