2844
Sök

ang "Alpine CDA-9847R"

31 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Jag har länge funderat på att införskaffa mig en ny huvudenhet från Alpine, den som är mest intressant i den rätta prisklassen är "Alpine CDA-9847R"
Då till funderingarna, är de någon som har den som skulle kunna ge mig för och nackdelar eller om de finns nån bättre huvudenhet ifrån nått annat märke för samma pengar?
Just nu har jag en "Sony CDX-CA680X " skulle de bli ett stort lyft kvalitetsmässigt i ljudet å byta till en "Alpine CDA-9847R"? smile

Administratör
2 978 Inlägg
31 juli 2006
Det är en svår fråga du ställer men jag skulle tro att du byter upp dig rejält i kvalitetskänsla på apparaten i alla fall. Ljudkvaliten är överlag mycket hög på alpine oavsett prisklass så det troliga är att det blir även ett lyft här men då jag inte gjort nån seriös test av båda apparaterna är det ju bara en gissning......

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
2 978 Inlägg
31 juli 2006
Jag är grymt nöjd med den det är den bästa HU jag haft, den kostar 4600kr som billigast på nätet vad jag sett. Jag får väll erkänna att jag är jävig i denna frågan då eftersom jag haft ett 20tal alpine innan dock så gjorde jag en avstickare med en noname skärm och dvd och även en blaupunkt innan jag återgick till alpine med den apparaten jag har nudå men jag kan säga att av alla alpine jag haft har jag aldrig skickat tebax en enda för någon typ av reparation utan alla har fungerat klanderfritt.

En kopp av den svarta såsen...

6 851 Inlägg
31 juli 2006
Colsson skrev:
Jag har länge funderat på att införskaffa mig en ny huvudenhet från Alpine, den som är mest intressant i den rätta prisklassen är "Alpine CDA-9847R"
Då till funderingarna, är de någon som har den som skulle kunna ge mig för och nackdelar eller om de finns nån bättre huvudenhet ifrån nått annat märke för samma pengar?
Just nu har jag en "Sony CDX-CA680X " skulle de bli ett stort lyft kvalitetsmässigt i ljudet å byta till en "Alpine CDA-9847R"? smile

har du slutsteg till högtalarna?
Senast redigerat av Tiaz (31 juli 2006)

31 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Yes de har jag, ett fyrkanaligt på 4*90watt med mosfet

6 851 Inlägg
31 juli 2006
Den stora nackdelen med den cd spelaren är att den enbart har 2V på lågnivån.
Jag har en Pioneer till salu om du är intresserad. PM isf.

67 Inlägg
19 oktober 2006
Tiaz skrev:
Den stora nackdelen med den cd spelaren är att den enbart har 2V på lågnivån.
Jag har en Pioneer till salu om du är intresserad. PM isf.

2v på dem är väl inte SÅ mycket sämre än 4v?

1 256 Inlägg
19 oktober 2006
Colsson skrev:

Varför inte satsa på CDA-9855R istället? Jag köpte den, Mycket valuta för pengarna smile

Jag är kanonnöjd!

67 Inlägg
19 oktober 2006
Jonni skrev:
Colsson skrev:

Varför inte satsa på CDA-9855R istället? Jag köpte den, Mycket valuta för pengarna smile

Jag är kanonnöjd!

den ville jag ha med men den är dubbelt så dyr!

Så jag beställde nyss9847r

84 Inlägg
19 oktober 2006
Kolla in "månadens vara" på www.BlekingeBilradio.se!

Alpine 9853 för 2999:-

Funderar fasen på att köpa en till tjejens bil.

Mokke @ Team1

1 256 Inlägg
19 oktober 2006
Men vafan, Pengar är bara Papper.. Lika bra o köpa det värsta? big_smile

Eller .. den är inte värst.. Finns ju givetvis DVD Spelarn oxå.. Men DVD är ingen ide o köpa än fick jag höra från grabbarna på Alpine.

375 Inlägg
19 oktober 2006
Mokke skrev:
Kolla in "månadens vara" på www.BlekingeBilradio.se!

Alpine 9853 för 2999:-

Funderar fasen på att köpa en till tjejens bil.

Faan också, hur ska man kunna låta bli att köpa den då? Jag som blåste samma pengar på en plattskärm idag sad

375 Inlägg
20 oktober 2006
Är det motordriven flippfront på den förresten? 9853:an alltså.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
20 oktober 2006
är jäklit nöjd med min, en pioneer DEH-P88RS ligger iofs i en annan prisklass (ca 6000) men den har vinnit EISA awards best product 06-07

http://www.pioneer.se/se/products/25/12 … index.html

man lever bara en gång så lev väl!

2 911 Inlägg
20 oktober 2006
När det gäller huvudenheter är jag helsåld på Alpine, kungligt ljud ända nere på 9847;an, har haft två själv, nu kör jag 9854R och nästa enhet blir garanterat en alpine det med.

Ljudet i alpine tycker jag är långt ifrån alla andra, om man ska säga att Alpine låter bättre än andra vet jag inte men många tycker alpine låter fint, kan ju vara att de träffare en bredare skara av ljudsmak än andra enheter.

84 Inlägg
20 oktober 2006
Dirk Diggler skrev:
Är det motordriven flippfront på den förresten? 9853:an alltså.

Japp.
9853:an är ju samma maskin som 9855:an med den skillnaden att 9853:an har en något enklare display och lägre volt på lågnivån.

Mokke @ Team1

1 256 Inlägg
20 oktober 2006
Jag fick höra att min enhet skulle vare en av de bästa när det gäller att bygga bra ljud i bilen, stämmer detta?

Notis: Jag har en CDA-9855R

1 631 Inlägg
20 oktober 2006
Jonni skrev:
Jag fick höra att min enhet skulle vare en av de bästa när det gäller att bygga bra ljud i bilen, stämmer detta?

Notis: Jag har en CDA-9855R

Ja, det stämmer. Ska du ha något ännu bättre så kostar det också betydligt mer.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

375 Inlägg
21 oktober 2006
Nu har jag beställt en 9853:a från blekinge smile Tackar Mokke för tipset.

84 Inlägg
22 oktober 2006
Dirk Diggler skrev:
Nu har jag beställt en 9853:a från blekinge smile Tackar Mokke för tipset.

Kul att man kan hjälpa till. Hopps du blir nöjd.

Mokke @ Team1

Sök