3071
Sök

BMW e30 , Eurostyle Custom Car

Jämlandsbil från ny....

-sommar ska de va....
942 614 Visningar
Projektet avslutat 22 november 2015
-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
Tack  ska ni ha , kul att ni orkar alla uppdateringar. Nu blir det ryggläge:-) Ha dé gott allihopa!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

2 164 Inlägg
19 februari 2012
Ser kalasbra ut som vanligt!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

BMW-entusiast
362 Inlägg
20 februari 2012
vill se färdigt resultat! smile

kul o se nån som restorerar och fixar orginal delarna o inte bara köper nytt, bilen behåller ju sin retro feeling och historik på nåt sätt då! är väldigt nyfiken på bagagehållaren och fälgarna, som sagt sått ihop grejerna nu så man slipper gå runt här o fundera på slutresultatet! tongue

lycka till// Jackack

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
dadde skrev:
Ser kalasbra ut som vanligt!! big_smile

Tackar :-)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Jackack skrev:
vill se färdigt resultat! smile

kul o se nån som restorerar och fixar orginal delarna o inte bara köper nytt, bilen behåller ju sin retro feeling och historik på nåt sätt då! är väldigt nyfiken på bagagehållaren och fälgarna, som sagt sått ihop grejerna nu så man slipper gå runt här o fundera på slutresultatet! tongue

lycka till// Jackack

Hihi...tusen tack, ja det är lite kul att behålla karaktären på bilen , och sen blir det billigare också :-)
Inom nån helg till har jag beräknat att montera hjulen , det blir samtidigt som fångarna åker på.

Virtuell Designer
545 Inlägg
20 februari 2012
Detta blir riktigt bra får jag säga! Ska bli kul att få se bilen i sin helhet när allt är klart! smile

Trötter
41 Inlägg
20 februari 2012
Ser nästan för bra ut!

Arg Snickare
875 Inlägg
20 februari 2012
du kan få börja städa o rensa min bil från botten om du vill, när du är klar med bmw'n. smile)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
StahlgrenDesign  ; Ja nu vill jag snart se den själv också med fångare och hjul...men det tar tid allt sad
Cage  ;  Tackar :-)  man putsar så gott det går.
Helvete_racing  ;  Nej tack , vänligt men bestämt :-)  Ska vila lite efter detta smile

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Ett par timmar ikväll får räcka. Har putsat och vaxat bla. runt bagaget där listen ska monteras tillbaka. Inte nyskick , men det är kul att se vad fin den är i alla vinklar och vrår...

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-85b8facf5d7fcbd4482d6629b6a42501.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-2d21bc9fc68c78ff2f244ecba7bfc19e.jpg

...gruvar mig lite för listerna, men nu är dom rekondade med Autosmart Vinylshield så att listerna blir svarta, mjuka och fina igen. Får torka in över natten och sen blir det kromputs.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-98c53c674501b63116d6c6e21065882f.jpg

...beställde nya nummerplåtsbelysningar idag samt ny gummimuff vid tankpåfyllningen.
Nya nummerplåtar beställs strax....

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Utan S märket va?

Absolut , renare utan blått märke smile

212 Inlägg
20 februari 2012
Det börjar ta sig med bilen, kul att se!

Ang. baklysena, skulle det inte vara värt att testa ett svart streck på mitten i urgröpningen?

Det är snyggt på e28 men de har ju en list där men tror det kan bli snyggt på din med - http://forumbilder.se/images/999201095346Pdf9c.jpg

Kan man ju fixa med lite folie smile

M.J
120 Inlägg
21 februari 2012
Jävlar va snyggt det vart med upp-putsade baklysena, grillen & framlampor! Du gör ett jäkla fint arbete på en klassiker! Härligt & se! smile

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
subdued skrev:

Ang. baklysena, skulle det inte vara värt att testa ett svart streck på mitten i urgröpningen?

Det är snyggt på e28 men de har ju en list där men tror det kan bli snyggt på din med - http://forumbilder.se/images/999201095346Pdf9c.jpg

Tjena , ja man kan testa med en rand men jag tror det blir för skarp kontras med svart mot den ljusa lacken

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Mackan82 skrev:
Jävlar va snyggt det vart med upp-putsade baklysena, grillen & framlampor! Du gör ett jäkla fint arbete på en klassiker! Härligt & se! smile

Tack , ja det är alltid trevligare att montera tillbaka grejerna så , men det tar så mkt längre tid . Men det är det värt tycker jag   smile

212 Inlägg
21 februari 2012
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:

Tjena , ja man kan testa med en rand men jag tror det blir för skarp kontras med svart mot den ljusa lacken

Det har du nog rätt i, tänkte inte på färgen på din bil ser nog bättre ut med en mörk lack

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:

Det har du nog rätt i, tänkte inte på färgen på din bil ser nog bättre ut med en mörk lack

Däremot tror jag att det skulle vara på sin plats med att montera film på kromlisterna runt fram-och bakrutan samt sidorutorna. Svart skulle vara bäst där , tror du sånt skulle gå att göra?

212 Inlägg
21 februari 2012
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:

Däremot tror jag att det skulle vara på sin plats med att montera film på kromlisterna runt fram-och bakrutan samt sidorutorna. Svart skulle vara bäst där , tror du sånt skulle gå att göra?

Det tror jag absolut! Hade tänkt att testa det på min med då mina kromlister är täckta med eltejp.

Sök