2492
Sök

BMW e30 , Eurostyle Custom Car

Jämlandsbil från ny....

-sommar ska de va....
942 613 Visningar
Projektet avslutat 22 november 2015
9 116 Inlägg
21 februari 2012
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:

Tjena , ja man kan testa med en rand men jag tror det blir för skarp kontras med svart mot den ljusa lacken

Det har du nog rätt i, tänkte inte på färgen på din bil ser nog bättre ut med en mörk lack

Däremot tror jag att det skulle vara på sin plats med att montera film på kromlisterna runt fram-och bakrutan samt sidorutorna. Svart skulle vara bäst där , tror du sånt skulle gå att göra?

Svart vinyl skulle nog inte vara helt fel tror ja. Ska göra det med min cab tänkte jag.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:

Det har du nog rätt i, tänkte inte på färgen på din bil ser nog bättre ut med en mörk lack

Däremot tror jag att det skulle vara på sin plats med att montera film på kromlisterna runt fram-och bakrutan samt sidorutorna. Svart skulle vara bäst där , tror du sånt skulle gå att göra?

Det tror jag absolut! Hade tänkt att testa det på min med då mina kromlister är täckta med eltejp.

Låter fint Stefan , tror du man ska skära remsor och värma lite eller måsta man skära dom med kurvor  och radier?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

212 Inlägg
21 februari 2012
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:

Tjena , ja man kan testa med en rand men jag tror det blir för skarp kontras med svart mot den ljusa lacken

Testade på en av mina lister nu på lunchen och det fungerade kanon!

9 116 Inlägg
21 februari 2012
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:

Det tror jag absolut! Hade tänkt att testa det på min med då mina kromlister är täckta med eltejp.

Låter fint Stefan , tror du man ska skära remsor och värma lite eller måsta man skära dom med kurvor  och radier?

Smidigast vore nog att skära med kurvor och radier....

212 Inlägg
21 februari 2012
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:

Lite osäker fram och bak i hörnen, vore lättast om det gick att värma och böja. Testa det först.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
subdued skrev:
eastmotorsport skrev:
subdued skrev:

Testade på en av mina lister nu på lunchen och det fungerade kanon!

Jag kommer förbi efter kl 15 med lite papper så jag får titta samtidigt

173 Inlägg
21 februari 2012
Hey!

Har nu suttit i två dagar och lästråden. (somnade igår och fortsatte idag)
Och kan med handen på hjärtat säga att detta kommer bli den absolut snyggaste e30:in i sverige (enligt mig)

Keep Up the good work smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)

Jackass
799 Inlägg
22 februari 2012
eastmotorsport skrev:
_RaggarN skrev:
ser bra ut som i resten av tråden! smile ett litet förslag smile kör på helröda (tonade) bakljus smile tror det skulle kunna passa in bra smile

Tackar smile
Håller med dig helt om bakljusen men tänkte försöka köra med grejerna jag har , den har redan kostat mig för mkt. :-)  Och att filma backljuset blir nog inte snyggt varken opå insidan eller utsidan. Få se om kompisarna på Améus Reklam har nån rolig lösning.

Finns toningsspray billigt, jag gjorde så på min E30, blev ett riktigt lyft! :-) Se bara till att spraya ett par varv så det sitter.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Diz3 skrev:
Hey!

Har nu suttit i två dagar och lästråden. (somnade igår och fortsatte idag)
Och kan med handen på hjärtat säga att detta kommer bli den absolut snyggaste e30:in i sverige (enligt mig)

Keep Up the good work smile

Oj :-)  Nu blir jag glad , men sverifes snyggaste vet jag inte men jag hoppas den kommer att sticka ut lite från mängden iaf.  // mvh

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Hunted skrev:
eastmotorsport skrev:
_RaggarN skrev:
ser bra ut som i resten av tråden! smile ett litet förslag smile kör på helröda (tonade) bakljus smile tror det skulle kunna passa in bra smile

Tackar smile
Håller med dig helt om bakljusen men tänkte försöka köra med grejerna jag har , den har redan kostat mig för mkt. :-)  Och att filma backljuset blir nog inte snyggt varken opå insidan eller utsidan. Få se om kompisarna på Améus Reklam har nån rolig lösning.

Finns toningsspray billigt, jag gjorde så på min E30, blev ett riktigt lyft! :-) Se bara till att spraya ett par varv så det sitter.

Oki , jag har testat också men tycker inte det blir bra, kommer att köra original eller bara tona med vinyl över backljuset tror jag.

Darkus
22 februari 2012
Här finns lite olika toningsfilmer för ljusen.

http://www.tyskstuk.de/shop/index.php?p … amp;cat=12

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Darkus skrev:
Här finns lite olika toningsfilmer för ljusen.

http://www.tyskstuk.de/shop/index.php?p … amp;cat=12

Tack för tipset. Röd film nu beställt :-)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Blev en "ej garage kväll detta" men lite har ändå hänt...
Idag kunde jag hämta mina svartlackade stötfångare. Nöjd som vanligt med lacken, tack Autolack.

Fick också tips om röd vinyl till mina bakljus, har beställt 30x30cm och ska enbart täcka backlampan i glasen.
Blir intressant att se hur det går.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-58d90d8c8db1ef915a3fe04c4bcff1bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-4e4818955444b834caef4f823e58c7b8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-f72f926cb8ef10c84274c78629796447.jpg

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
DiZturbed skrev:
Kommer bli kanon med dom nya stötfångarna! smile

Tack , ja jag är spänd på att se dom på bilen nu.

Arn Racing
194 Inlägg
22 februari 2012
det är nog många som är sugna på att se det skulle ja tippa på smile

Oh man, this is gonna hurt!

1 324 Inlägg
22 februari 2012
Greenmeenie skrev:
det är nog många som är sugna på att se det skulle ja tippa på smile

Ja verkligen! smile

Yawn...
3 151 Inlägg
22 februari 2012
Älskar kvalitén på alla dina/era projekt. Denna bilen kommer bli underbart fin!

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Greenmeenie
DiZturbed
Mervolic
Putteliten

...tack alla för positiv fedback , det sitter bra då man själv tycker man står och stampar på samma ställe vecka ut och vecka in :-)

Sök