Hejsan har en volvo 745 glt 16v som jag har bes idag men fick en 2 a på att HC halten e för hög på tomgången har 773 HC i värde gränsen (100) vad e problemet ? Vi har renoverat toppen på bilen och inget läkage finns .
Tacksam för svar!
CO: 0,2 (0,5) CO 2500: 0,2 (0,3) HC 773 (100) LAMBDA: 1,02 (0,96-1,04)
Hejsan har en volvo 745 glt 16v som jag har bes idag men fick en 2 a på att HC halten e för hög på tomgången har 773 HC i värde gränsen (100) vad e problemet ? Vi har renoverat toppen på bilen och inget läkage finns .
Tacksam för svar!
CO: 0,2 (0,5) CO 2500: 0,2 (0,3) HC 773 (100) LAMBDA: 1,02 (0,96-1,04)
Skriv gärna här om du kommer på vad felet var.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
har varit borta ett tag men ny bes väntar för det första har rengjort alla vakumslangar, spjällhus,insugsrör gjort kompprov 12 på första 11,5 på de övriga 3, tankat 26l e85 , samt bytt stift,rotor luftfilter, och första värdet var 773 det nya värdet ligger på 390-400 men nu är mina ideer slut ps skall tillägga lägger man vartalet på 2300varv blir värdet 053 snälla kom med ideer.
svar ja men funderar på givara som sitter under insuget på toppen vad har dessa för funktion den ena till tempgivare ,knackgivare sedan sitter det en till som jag inte vet vad den gör är det någon som vet mvh anders
någon som har en aning om vad som styr tomgången exempelvis givare. tar man bort anslutningen till spjällkontakten händer inget , samma med den ena givaren på toppen, den andra givaren går till tempgivaren. lossar man anslutningen till lmm ändras motorns gång. är det någon som vet om den ena givaren i toppen styr tändning på tomgång ex stryper bränsletillförsel på tomgång önskar många svar mvh anders
hejsan nu har jag ingen aning om vad som händer har bytt alla tänddelar temperaturgivaren till motorstyrningen var på bes idag men fick underkänt hc-värde 520 men även en ny 2:a co2500 ligger på 0,6 motorn går fortfarande inte rent på tomgång vad göra . volvo verkstad i närheten har inga ideer heller så snälla hjälp mig mvh anders
Hejsan undrar om det är någon som fått en glt att gå som den ska. Har läst så mycket på denna sajt men inte läst om någon som fått denna att fungera , någon som har en aning om var jag hittar en ritning på alla delar som ingår i motorstyrningen. jag har gjort allt tror jag men motorn går inte helt rent ändå någon som har ideer på var jag sa leta mvh anders
Hejsan, har exakt samma fel på min volvo 740 med t5 motor. Den går dock som den ska på tomgång. Har bytt allt på den nu men vad jag än gör så blir de ingen skillnad, min topp är iof inte ny renoverad men eftersom de inte hjälper på din så gör de nog inte de på min heller. Jag jobbar på volvo verkstad och har provat alla ider som folk har haft. Går inte ens fuska igenom den med k-sprit mm. Om du hittar felet så är jag jätte tacksamm om du skriver de här. Måste ju vara samma fel tycker jag.
Min bror hade en 740 16v som han fick över 1000 i HC på den bytte han stift på så vart de bra, men de hjälpte inte på min jag har typ 200-250 i HC när jag har kört som en idiot med den. Typ 500-600+ när den är kall, men jag kollade för skojs skull på min 850 R och den har typ 20 i HC när den är kall . Börjar fundera på att byta motor men jag är inte helt hundra på att det är där som felet sitter.
har inte hittat felet ännu men lovar att återkomma med svar när jag hittar det. skall tillägga att jag gick i genom 511 st felmedelanden ang volvo b234f på ett forum igår men ingen har skrivit att dom lyckats hitta felet. så lovar att återkomma med svar bara jag hittar det mvh anders