UPDATE Dags!
Här går det vidare på måttot sakta men krokigt frammåt. Håll till godo med två nya projekt:
1. Mer Kolfiber:
Det blev görsnyggt på plats men tog rätt lång tid att få dit innan jag blev av med alla luftbubblor och väck. Innan trodde jag att detta skulle vara ett lätt moment och inte ta så lång tid men det visade sig senare att det var rätt pilligt att smeta på vinylen runt alla skarpa kanter.
Kanske ska fortsätta med mittbackspegeln senare om jag orkar. Nu vidare till ett roligare område, nämligen ljud!
2.Dämpa dörrar + bygga bafflar
Är inte klar med det och ska fortsätta i helgen är tanken. Det gjorde en sjuuuk skillnad i känslan att bara slå igen dörrarna efter att ha fått dit dämpmatta på ytterplåten. Helt dött ljud och det gamla plåtiga ekande ljudet är som bortblåst.
Är som sagt inte klar för nu skallrar det i knapparna på dörren så det måste till att dämpas mera. Tror tyvärr inte det går att få bort allt skrammel men hoppas ändå att det ska bli bättre med lite dämpmaterial på utsatta ställen plus att sen få på filter så att högtalarna enbart få spela de frekvenser de är avsedda för. Som det är nu så drivs de av AMP1 och spelar då hela registret vilket inte alls är bra för de börjar dista av de för låga frekvenserna aldeles för tidigt. Kan även bero på att det i nuläget inte är helt tätt mellan element och baffel... Bakläxa där, ajjabajja. Men men ,de tar jag tag i snart.
Hur som haver så är det skillnad i ljudet både i finess och tryck.
Efter det är det "bara" kabeldragning, HU-byte och baslådebygge kvar=)