andast skrev:BoraV6 skrev:Fattar inte var ni fått att man med en borgar regering skulle få mindre pengar ifrån.
Du kommer få mer utgifter, men också högre lön!
Och ni som känner empati för de som har det svårt borde verkligen inte rösta på sossarna. Deras system fungerar ju skit!
För att citera mig själv!BoraV6 skrev:Dock är jag fortfarande mycket orolig att folk i min närhet får det sämre.
Tex farsan är sjukpensionär, morsan delvis sjukskriven pga fibromyalgi, och ex flickvän som står mig mycket nära är 23år gammal och kommer troligtvis aldrig kunna jobba mer än 50% på grund av sjukdom.
Men samtidigt är jag trött på den här skiten!
Farsan vill jobba eftersom han bara några år efter ha tvingats till att bli sjukpensionär tillfrisknade och insisterade på att han kunde jobba iaf 50%. Men fick nej av f-kassan.
Vilket dessutom innebär att när han fyller 65 går han från sjukpensionär till vanlig pensionär och den allmäna pensionen är ju inte så hög om man slutade jobba som 40 åring med ett kraschat privat företag i ryggen! Vilket innebär inga pengar som går att leva för.
Ex flickvännen har inte blivit betrodd av f-kassan och har levt på mindre än existensminimum i över 2 år. Och Sociala bryr sig inte eftersom de tycker att det är a-kassan som ska betala för försäkringskassan anser att hon kan jobba 50%. Men a-kassan vill inte betala för hon nekar alla jobb och utbildningar hon blir erbjuden för hon klarar inte av dom.
So fuck de system!
Måste bli en ändring så att systemet funkar.
Och sossarna spenderar så mycket pengar på bidrag till de som inte behöver att vi snart kommer att få se en statsskuld i taket eller nära och kära som lever som uteliggare trots "ett socialt system"
Och varför finns det uteliggare i Sverige när vi har ett sånt välfärdssystem? Jo för att systemet inte funkar utan bara kostar pengar.
Roffe i kyrkparken fryser varje natt, men han har råd med öl!
Nej, nu får det va slut på tramms!
Jag är fortfarande orolig att det blir svårt för mina nära och kära. Men det som redan är ett sånt helvete lär ju inte kunna bli sämre!
Så blått blir det!
Nu kan jag inte låta bli att garva min vän. Ni kommer att bli hemlösa lodisar om de blå får makten. Förstår du verkligen inte det? Detta är ju samma dumhet som fick nazityskland att bli som det blev - en människa med pondus predikar och de som inte förstår bättre än att verkligheten ser ut som Alliansen målar upp tror på det - utan att fråga sig själva om det är realistiskt.
Lyssna här nu. Både far och mor går snart över till vanlig folkpension. Så dom kommer inte drabbas så mycket. Däremot min förra flickvän kommer att drabbas! Positivt hoppas jag. Idag vill ingen anställa henne pga att hon är sjuk. Även om hon kan jobba 50% så varför inte anställa en fullt frisk människa som inte kommer kosta företaget pengar! Det är ju självklart, skulle jag också ha gjort. Men med alliansen eller moderaterna vid makten kommer arbetsgivaren inte behöva tänka ekonomiskt på det eftersom de kommer slippa arbetsgivaravgiften för henne och därför kan anställa. Den biten hon kommer vara sjukskriven kommer kanske ge mindre pengar, men delen hon jobbar kommer ge mer så det kommer garanterat inte bli sämre.
Om sossarna har kvar makten:
Kommer det bli "hemlösa lodisar" som du utrycker det. Sossarna använder lånade pengar som snart inte räcker till för alla jäkla bidrag och ökad välfärd. Det jag vill ha sagt är att sossarnas sätt att öka den svenska välfärden kommer att skicka oss alla ner en bra bit på välfärdslistan då pengarna inte kommer räcka! Kolla bara på den ökande statsskulden! T o m vanliga svenssons kommer att få det sämre när de tvingas höja skatterna för att finansiera svenskarnas bidragsmissbruk.
Vad det gäller gubben med pondus och vem som går på vad så har sossarna nu haft väldigt många år på sig att bevisa sin ideoligi. Men vad har hänt. Statsskulden ökar, det blir färre vårdplatser, försäkringskassan hjälper inte utan stjälper, skolundervisningen blir sämre och klasserna blir större, jobben blir färre (om man inte räknar som Persson att de som går på praktik och plusjobb har ett jobb, för det har dom inte). Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Och allt detta har hänt under en högkonjunktur!
Så ge alliansen en chans! Sossarna har under flera år misslyckats med det mesta dom lovade inför förra valet under en högkonjunktur medans moderaterna lyckades börja vända Sverige åt rätt hål under en lågkonjunktur på bara några år! Och idag är deras politik ännu mer anpassad till Sveriges befolkning och inte bara till höger ideologin.
0
0
0
0