2012-09-10 Inbrott i bilen igen, till skillnad mot förra gången så valde man en något tidigare tid, klockan var 21:55 och jag hörde smällen från rutan samtidigt som larmkontrollen började tjuta, I bara strumplesterna sprang man ut, hela kvarteret stod på balkongerna och undrade vad det var frågan om, en svart sedan åkte i hög fart från området och enligt ögonvittnen var det även denna bil som var inblandad i stöldförsöket... ... Tyvärr var hela förarsidan full med glassplitter så något efterföljande blev det inte, men tack vare ett gediget övervakningssystem så har jag goda förhoppningar om att få tag i förövarna. Tråkigt att man inte kan få ha en lyxbil i fred i Stockholms förorter, trots allt är det skönt att dom tog en ruta som är lätt att byta ut. Det blir en sväng till bilglasfirman i morgon bitti
Av utredningstekniska skäl kan jag i nuläget inte yttra mig om vilka åtgärder som används mer än att fyra konstaplar jobbar heltid med den internationella liga som "fått smak" för min Cheva. Ligans säte är i förorten Tumba och spaningsarbetet påbörjades efter inbrottet i Chevan...
Mer än så säger jag inte i nuläget, mer info kommer när polisen har gjort dom frihetsberövanden som jag väntar på...
Thunderbird88 skrev:
carnageman skrev:
Jag har tom regnr på bilen dom färdades i...
Putteliten skrev:
Fått fram några bilder på förövaren då?
Frågan är ändå, kommer polisen göra något åt det? Eller blir det du som tar lagen i egna händer?
Senast redigerat av carnageman (19 september 2012)
Av utredningstekniska skäl kan jag i nuläget inte yttra mig om vilka åtgärder som används mer än att fyra konstaplar jobbar heltid med den internationella liga som "fått smak" för min Cheva. Ligans säte är i förorten Tumba och spaningsarbetet påbörjades efter inbrottet i Chevan...
Mer än så säger jag inte i nuläget, mer info kommer när polisen har gjort dom frihetsberövanden som jag väntar på...
Thunderbird88 skrev:
carnageman skrev:
Jag har tom regnr på bilen dom färdades i...
Frågan är ändå, kommer polisen göra något åt det? Eller blir det du som tar lagen i egna händer?
Gött! Säkert utlänningar eller? Hoppas dom kan sätta åt dom rejält med....
Senast redigerat av Putteliten (19 september 2012)
Denna gången var det utlänningar men förra gången ( http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226697 ) var det svenskar som var i farten, i och för sig var den ena killen till hälften polack men ändå "svensk" även dom snubbarna kom från Tumba så det verkar vara en del pundhuven som bryter i Farsta men bor i Tumba...
2012-10-20 Har installerat nya HD-kameror + HD DVR-enhet + 3 X Bilbatterier varav ett är helt dolt innanför panel. Har man fetaste bilen på gatan så bör man också ha fetaste övervakningssystemet & fetaste larmet