Spridare som hänger sig, bränsletrycksregulator som ballar ur, musätna tändkablar, taskiga stift, spjällägesgivaren, ärgade kontakter till relä, bränslepump, finns mycket som kan hända med en bil, testa de billigaste först om du inte har någon ledtråd eller något hum om vad som kan stå på. Svårt med distansmekarsituationer... Men katten är en möjlig kandidat. Lätt att plocka av och ut o köra en sväng, men välj en bra tid på dygnet då det brölar en del...
okej, ja ska testa att montera bort katten och se vad som händer. sen även kolla tändkablarna och stiften.
ryck kablarna, en åt gången, då SKA maskinen bete sig annorlunda, om gången blir oförändrad med en kabel väck så borde det vara fel på den kabeln, stiftet..
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
ryck kablarna, en åt gången, då SKA maskinen bete sig annorlunda, om gången blir oförändrad med en kabel väck så borde det vara fel på den kabeln, stiftet..
okej, stort tack för den infon ska testa det
Men pass på så kablarna inte är skadade i isoleringen så där är överslag, kan få en snuskigt nice stöt då. Finns överslag kan detta ibland ses som fina blå blixtar mellan tändkabel/kabelhatt och närmsta metall, bäst att kika när det är mörkt ute, finns inga blå blixtar så fortsätt med att börja rycka...
®™ Nuclear Performance
okej, stort tack för den infon ska testa det
Men pass på så kablarna inte är skadade i isoleringen så där är överslag, kan få en snuskigt nice stöt då. Finns överslag kan detta ibland ses som fina blå blixtar mellan tändkabel/kabelhatt och närmsta metall, bäst att kika när det är mörkt ute, finns inga blå blixtar så fortsätt med att börja rycka...
eller för säkerhetes skull , Ha handskar
Mjoo, kan man juh också, men eftersom en tändspole levererar typ mer eller mindre 10000-30000volt beroende på modell betvivlar jag att handske hjälper..
®™ Nuclear Performance
nej, sitter ett sportluftsfilter på, kan det vara det som är problemet? kände lite på det och sitter lite löst.
Lite nyfiken, eftersom du har D13B2 motorn, hur har du monterat sportfiltret? Tagit bort det gamla? Hur löste du det med kallstartsslangen ifrån grenröret?
tyvärr är det inte jag som monterade det, så kan inte svara på det. men om du berättar hur jag kollar det så ska jag kolla upp det
Jag har fått samma symptom på bilar, och då har det varit kassa tändstift eller katalysatorn som har brunnit upp och fyllt igen avgasysstemet med kolbitar.
Jag har fått samma symptom på bilar, och då har det varit kassa tändstift eller katalysatorn som har brunnit upp och fyllt igen avgasysstemet med kolbitar.
okej, kan dåliga tändstift leda till att bilen är svårstartad? blir då att kolla katten med.
nej, sitter ett sportluftsfilter på, kan det vara det som är problemet? kände lite på det och sitter lite löst.
Lite nyfiken, eftersom du har D13B2 motorn, hur har du monterat sportfiltret? Tagit bort det gamla? Hur löste du det med kallstartsslangen ifrån grenröret?
har nu kollat sportluftsfiltret, dom hade bara monterat ett till filter, så det satt alltså 2 filter. tog bort det nya så endast det gamla sitter på nu. körde en sväng och pressade den med full gas men ingen skillnad. full gas max 130.. kollade även om bilen gick på alla cylindrar och det gjorde den.
har nu kollat sportluftsfiltret, dom hade bara monterat ett till filter, så det satt alltså 2 filter. tog bort det nya så endast det gamla sitter på nu. körde en sväng och pressade den med full gas men ingen skillnad. full gas max 130.. kollade även om bilen gick på alla cylindrar och det gjorde den.
Sedär ja, framgång i motgångarna kan man kanske kalla det... Kolla katten, och LMM. Jag röstar för Katten. .
®™ Nuclear Performance
Sedär ja, framgång i motgångarna kan man kanske kalla det... Kolla katten, och LMM. Jag röstar för Katten. .
yes, ska göra bas service på den nu så får vi se om det blir någon skillnad. han går tyvärr även lite högt på tomgången..
yes, ska göra bas service på den nu så får vi se om det blir någon skillnad. han går tyvärr även lite högt på tomgången..
Aldrig fel med service, men personligen är jag rätt säker på att skillnaden blir minimal. Tror att felet ligger i någon form utav hårdvara. . .
®™ Nuclear Performance
Finns inga LMM på gamla Honda modeller, honda har precis börjat montera det i sina nyare bilar.
bono13: Sen angående motorn så finns det instansat nere på motorblocket mellan motor o låda på framsida, där ska det stå en kod, tror det står D13B2 på din, och då är det ju en förgasarmotor på 1,3 liter. Då ska det även finna en slang som går från luftfilterburken ner till värmeskölden på grenröret för att underlätta uppvärmning av motorn vid kallstart.
ska ut och kolla detta nu, kan även ta lite bilder om det underlättar? men ska se om jag hittar "koden". ska även köpa gummi slang som ska fästas där sportluftsfiltret satt och dra iväg den från motorn så den får ordentligt med kall luft.