2763
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 635 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
904 Inlägg
22 mars 2014
spokenratt skrev:
tobzter skrev:
Skönt att de börjar lösa sig. .Men volvo va har dom hållit på med egentligen och större verkstäder ska man förtroende för säger dom...

Ja, nu börjar det ljusna! Känns super skönt!

Jag håller med! Man undrar ju vad dom sysslat med! Nu anser jag inte att deras stämpel i service boken är mer värd än min namnteckning på en bit skithuspapper! wink

Håller med dig jobbar väl på ackord å tittar inte ens på sakerna dom stoppar i konstigt men så ä det tyvärr,

AUTOTECH S60 power

3 860 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
spokenratt skrev:
tobzter skrev:
Skönt att de börjar lösa sig. .Men volvo va har dom hållit på med egentligen och större verkstäder ska man förtroende för säger dom...

Ja, nu börjar det ljusna! Känns super skönt!

Jag håller med! Man undrar ju vad dom sysslat med! Nu anser jag inte att deras stämpel i service boken är mer värd än min namnteckning på en bit skithuspapper! wink

Håller med dig jobbar väl på ackord å tittar inte ens på sakerna dom stoppar i konstigt men så ä det tyvärr,

Ja men eller hur!

Nu har vi ju inte testat 630cc spridarna men man borde, kan jag iaf tycka, även ha fesökt det man själv monterat. I detta fall har man nog inte gjort det...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 860 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
SEEEEEN UPDATE...

Men vi skyller på den Irländske Jameson wink

Skrev ett långt mail till Volvo här i stan nyss.
Inte för spydigt och otrevligt, tror inte jag vinner något på det... skrev inte det om skithus papper tex wink

Men detta var med iaf:

---
Bytte tändstift till cylinder 2, HÄR var problemet!
Ett av de nya stiften fungerar inte!
---
Att lämna ut en bil som misständer på en cylinder, tänder motorlampa och sätter felkod samt att jag sen kan hitta fel på utbytta delar är inte/kan inte/ska inte vara ok!
---
Vi såg också att under kåpan för tändspolar/tändstift så var det mycket gammal olja som stod. Antagligen som kommit när man bytt den slang till vevhusventilationen som går där. Att man inte torkat upp detta när man är där och rotar är för mig en gåta, i stället har man bara lagt över kåpan och skruvat dit den igen, dock med 2 till antalet antal färre skruvar än vad som ska finnas...
---
Ni kan väl fundera lite på detta så kommer jag förbi under måndagen och lämnar tillbaka tändstiftet...
---

Goooooodnight viet... näää... Det var fel tongue

Autotech

287 Inlägg
22 mars 2014
Åfan! Vilken jäkla sketservice!

Som om att jag som snickare skulle monterat en ny ytterdörr som inte går att stänga och säga till kunden att den sitter där iaf!

Det där va riktigt rötet!
Är slangen verkligen en ny slang? Min slang gick av på 13k mil och den borde ju som sagt vart bytt på service men det tror jag icke! smile

3 860 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Figgis skrev:
Åfan! Vilken jäkla sketservice!

Som om att jag som snickare skulle monterat en ny ytterdörr som inte går att stänga och säga till kunden att den sitter där iaf!

Det där va riktigt rötet!
Är slangen verkligen en ny slang? Min slang gick av på 13k mil och den borde ju som sagt vart bytt på service men det tror jag icke! smile

Yeas! Kunde förvänta sig lite mer proffsighet när man lämnar den hos en märkesverkstad tycker jag... tongue

Haha! Ja, lite som så med dörren! haha wink

Jo, ny slang. Jag frågade innan servicen och då sa dom att den byttes ifall den var sliten, och nu ser det väldigt fräsch ut, fräschare än brorsans som är ganska ny den med då hans gick av. På förra bilen gick min av strax efter 14k mil... Frågan är om den byts innan man gör den stora servicen med kamrem?

Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
22 mars 2014
Dom jobbar ju som oftast på ackord.När jag gick gymnasiet spenderade jag 12veckor på Bilia. Å för å tjänna pengar  å köra ihop ackorden så bra som möjligt så tog knappt gubbarna någon rast alls på en dag. En kaffe å banan var standard som lunch. Så att jobben blir slarvigt utförda är inte så märkligt. Men som sakt snart kan du ju lämna bilen till Atm istället. Fan va kul kan vi snart köra ikapp då?? tongue

3 860 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Dom jobbar ju som oftast på ackord.När jag gick gymnasiet spenderade jag 12veckor på Bilia. Å för å tjänna pengar  å köra ihop ackorden så bra som möjligt så tog knappt gubbarna någon rast alls på en dag. En kaffe å banan var standard som lunch. Så att jobben blir slarvigt utförda är inte så märkligt. Men som sakt snart kan du ju lämna bilen till Atm istället. Fan va kul kan vi snart köra ikapp då?? tongue

Hahaha! Ja det får vi väl ta och göra!! tongue Precis.. vet var den kommer servas i fortsättningen wink

Ja, egentligen är det synd att mekanikerna ska behöva stressa igenom jobben, ackord har både för och nackdelar...
Men å andra sidan.. hur bra ligger dom i sina ackord när bilen kommer åter och åter och kunden sen själv löser problemen som DOM orsakat...

Autotech

287 Inlägg
22 mars 2014
Bara för man har ackord kan man ju inte järna skita i jobben smile

2 030 Inlägg
22 mars 2014
skönt att läsa att ni löst problemet nu! smile
men RIKTIGT DÅLIGT av Volvo! trodde man kunde lite på en märkesverkstad som Volvo.. Tror inte jag tänker lämna min bil t dom om jag skulle behöva! har en liten autoexperten i närheten som pappa lämnat sin bil till flera gånger å där får man iaf service! smile
På dom bara! wink

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

3 860 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Figgis skrev:
Bara för man har ackord kan man ju inte järna skita i jobben smile

Neeej... och om kunden påpekar problem som inte fanns innan kollar man väl över ALLT man bytt?! Naturligtvis kan jag råkat ut för ett måndags ex till stift, men hur stor är risken... wink

BlueScreeen skrev:
skönt att läsa att ni löst problemet nu! smile
men RIKTIGT DÅLIGT av Volvo! trodde man kunde lite på en märkesverkstad som Volvo.. Tror inte jag tänker lämna min bil t dom om jag skulle behöva! har en liten autoexperten i närheten som pappa lämnat sin bil till flera gånger å där får man iaf service! smile
På dom bara! wink

Japp, underbart att vi hittade det! Känns extra bra när det är fel på deras grejer också... wink
Jag var både arg och besviken... är ju om sagt en verkstad ja gjort alla jobb och alla utom 1 service hos sen 08/09!
Måndag blir intressant....

Sen blickar vi framåt!

Autotech

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
22 mars 2014
Ja det är under all kritik att detta får hända! Nästa vistelse hos Volvo så se till att banda samtalet wink

3 860 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
nyller skrev:
Ja det är under all kritik att detta får hända! Nästa vistelse hos Volvo så se till att banda samtalet wink

Det blir inte många fler vistelser hos Volvo kan jag berätta! wink Ska dit på måndag, oavsett om dom läst eller svarat på mailet, och det är stor risk att det är sista också!

Autotech

3 860 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Update

Var uppe på Volvo idag...
Dom var väl inte helt nöjda med vad dom åstadkommit och kundmottagaren hade en paket nya tändstift liggandes till mig.
Sen kom verkstadschefen och vi gick in på hans kontor.
Han bad om ursäkt och menade att det verkat som om man kanske stirrat sig blind på de eftermonterade delarna.
Att man också slarvat med att städa efter sig och att det var en självklar sak att göra när man spiller och kladdar så som dom gjort vid bytet av slangen till vevhusventilationen.
Han ville också kompensera ytterligare och gav mig ett presentkort på 1 000:-
Han lovade att man på nästa morgonmöte skulle ta upp punkten NOGRANHET och påpeka att man ser till att montera saker och ting korrekt eller iaf som det satt när bilen kom till dom och för att lättare kunna se läckage eller liknande måste man naturligtvis torka upp gammal och spilld olja.

Så... kanske kan man tycka att kompensationen är lite i underkant, jag kan tycka det iaf. Å andra sidan ersätter dom mer än den del som felat.
Jag hade trotts allt lånebil med full tank och ingen mils-debitering när bilen var inne på verkstaden efter service.

Såå... vad ska man köpa för detta??

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-b37bce8bf601fa2b3b66326af20f2b12.jpg
Någon som har något bra tips på vad man använder detta till nu?

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-9a4e5cf1967655c6534a6317394e679d.jpg
Presentkort och nya stift.

Autotech

640 Inlägg
24 mars 2014
Härligt att dom inte försöker smita från sitt ansvar i alla fall, det måste ju ses som ett steg i rätt riktning i alla fall smile

Säljer dom något annat än just bildelar? Tänker på om dom har bilvårdsprodukter eller liknande, sånt som man ändå förbrukar på löpande band.

3 860 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
pulchi skrev:
Härligt att dom inte försöker smita från sitt ansvar i alla fall, det måste ju ses som ett steg i rätt riktning i alla fall smile

Säljer dom något annat än just bildelar? Tänker på om dom har bilvårdsprodukter eller liknande, sånt som man ändå förbrukar på löpande band.

Jag håller faktiskt med dig!

Ja, det gör dom. Turtlewax produkter bla. Tvättsvampar, vax, fälgrengöring etc. Sen alla Volvos egna tillbehör såklart.

Autotech

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
24 mars 2014
Oj, där ser man! Innebär detta att du kommer fortsätta att serva bilen hos Volvo nu? wink Gött iaf med en tusenlapp!

2 030 Inlägg
24 mars 2014
skönt att dom tillslut insåg sitt misstag och kompenserar för det! är ju faktiskt ett litet plus i kanten smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

493 Inlägg
24 mars 2014
Behöver inte ny bilbarnstol eller så snart? Brukar säljas annars, gött att slippa en tusing i alla fall smile

Googlemaster

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2014
Var nog ändå väldigt schyst av dom jag fick en kango med soppatorsk!! när dom gjorde sönder min big_smile

Skönt att det löste sig smile

123 Inlägg
24 mars 2014
tycker det är bra att du framfört vad du tyckt med mera, dom har ju vad jag kan bedöma tagit åt sej av det.

Nu ska jag inte vara partisk å så men även en märkesverkstad gör ju fel, ibland. Tråkigt bara att de ska hända, en sån enkel sak som att lämna rent å snyggt å sätta tbx dom skruvar som ska vara där är ju en självklarhet ur min synpunkt.

Hoppas att det rullar på åt rätt håll för dej hädanefter! smile

/Micke

Sök