Då vädret inte varit så lockande att stå ute på parkeringen och meka i, fick det bli ett
besök hos Volvo idag.
Det blev bytt fördelarlock, rotor och stift i jakten på orsaken till det höga HC värdet.
Kan tala om att det inte var en dag för tidigt att byta delarna. Stiften var okej, men
elektroderna i fördelarlocket hade en skåra på ett par milimeters bredd efter rotorn
så dom nästan var avbrända. Rotorn var väl inte riktigt lika illa åtgången, men var dax
att bytas.
Efter bytet går bilen bättre på tomgång, men inte helt bra. Och då Volvo inte har
någon avgasmätare längre, vet jag inte var vi står... Skall åka till en annan verkstad i
veckan som kommer och få en avgasmätning. Har även nya tändkablar hemma jag ska
testa att byta mot.
Nästa steg om inte detta hjälpt blir att söka på bränslesidan och motorstyrning. LMM,
Lambdasond, BTR och tempgivare är väl det jag börjar med i så fall...