3133
Sök

Är detta något att ha?

135 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
Har letat efter en fräsch 325a ett tag, och den här var jag sugen på förut, men då låg priset aningen högt tycker jag.

http://www.blocket.se/vi/9068412.htm?ca=9_s

Nu har han sänkt sig ett par tusenlappar och nu börjar den bli intressant. Men vad menar han med 'rensad katalysator'? Har han tagit bort den helt? Det innebär att den ej går igenom nästa besiktning med andra ord?

Jag är ute efter en 325 som första bil, och den här har jag verkligen fastnat för, dessvärre kan jag inte så mycket när det kommer till meka och bilar hmm

Är tacksam för hjälp!

Avstängd
121 Inlägg
25 augusti 2006
Tycker den såg bra ut . Dem borde vara lätta att meka med om man nu behöver det. Vad jag hört. Bilen var ju grymt snygg också.

Köp den.
Senast redigerat av UnderBilen (25 augusti 2006)

Swedish And Japanesee engineering in da house

671 Inlägg
25 augusti 2006
Rensad katt betyder att han har tagit bort innehållet. Det är alltså bara ett skal.
Jag kommer inte ihåg brytningsgränsen men jag tror inte att 87orna behöver ha en fungerande katt.

Det är rätt mycket pengar för en 19år gammal bil som dessutom har gått långt.

1 453 Inlägg
25 augusti 2006
Daniel skrev:
Rensad katt betyder att han har tagit bort innehållet. Det är alltså bara ett skal.
Jag kommer inte ihåg brytningsgränsen men jag tror inte att 87orna behöver ha en fungerande katt.

Det är rätt mycket pengar för en 19år gammal bil som dessutom har gått långt.

Nåja, så långt har den inte gått, det är knappast någon mazda eller renault. Miltalet är inga problem sålänge servicen är välskött. Priset kan vara diskutabelt men det ligger helt klart på rätt nivå.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 augusti 2006
jag har rensad katt med som förra ägaren gjrode det, det inenbär att den helt lensad från allting inuti.. bara sitter där för syneskull på bes smile men men du är väl medveten om att alla bilar har prutmån på sig.. ;P  jag tänkte de du skrev förut. Du ska inte gå så hårt på priserna... är man duktig på snacka kan man lätt få en bill för 30 som anonsör vill ha 40för

EDIT: btw riktigt fin 325 du hittat.. han ser ut att ha lagt ner sitt hjärta på den hoppas den är lika fin i motor o drivlina osv
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (25 augusti 2006)

Bmw osv..

2 652 Inlägg
25 augusti 2006
snygg e30 ,

135 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
Så den bör gå igenom besiktning nästa gång också, även fast 'katten' är tom på filter osv? Eller måste man montera tbax sånt innan nästa besiktning?

Mvh

133 Inlägg
25 augusti 2006
på en bil som är 1988 eller upp måste katten fungera. 1987 och ner måste den sitta på bilen men behöver inte fungera.så det är inge problem med besiktningen

31 Inlägg
25 augusti 2006
Tycker definitivt att du ska köpa den, ser mycket fin och "ren" ut! Ring och bjud 30 så tror jag du får den för 32 smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
25 augusti 2006
Japp dock lite tråkigt att köpa en färdig bil men har man tummen mitt i handen eller inte har ork eller intresse att göra om sin egen bil e detta ett riktigt fin exempel, enligt mej så tycker ja du ska ta den:) finns fortfarande saker att göra underhuven:)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 652 Inlägg
25 augusti 2006
ja det finns mkt kul o göra under huven om man vill ha snabb bil smile

306 Inlägg
25 augusti 2006
iceman 850 skrev:
på en bil som är 1988 eller upp måste katten fungera. 1987 och ner måste den sitta på bilen men behöver inte fungera.så det är inge problem med besiktningen

En bil som har katt orginal måste ha en katt men den behöver inte fungera om den är äldre än 89.
så bara om den håller avgasvärdena så borde den gå igenom besiktiningen!

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

135 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
Har pratat med killen nu och så, den verkar vara i fint skick. Han påstår att det är en liten repa i lacken som inte syns nästan, samt att den läcker lite i oljeslangen till servot, dock ytterst lite. Annars verkar det inte vara något fel säger han.

Han har dock ingen servicebok, han köpte den utav sin farmorsbror och innan hade en motorhandlare haft den. Det är dock bara 5 ägare på den enligt vv's uppgifter, så jag är lite fundersam.. jag har ingen fax heller, så jag har ingen möjlighet att kolla om detta stämmer.

Någon som kan hjälpa mig på vägen å bifoga dessa dokument med en scanner kanske? Reg numret på bilen är mna 993.

Skall förövrigt iväg och titta på bilen imorgon, läser på just nu vad man ska kika på hos en e30! smile

2 652 Inlägg
25 augusti 2006
MaxB skrev:
Har pratat med killen nu och så, den verkar vara i fint skick. Han påstår att det är en liten repa i lacken som inte syns nästan, samt att den läcker lite i oljeslangen till servot, dock ytterst lite. Annars verkar det inte vara något fel säger han.

Han har dock ingen servicebok, han köpte den utav sin farmorsbror och innan hade en motorhandlare haft den. Det är dock bara 5 ägare på den enligt vv's uppgifter, så jag är lite fundersam.. jag har ingen fax heller, så jag har ingen möjlighet att kolla om detta stämmer.

Någon som kan hjälpa mig på vägen å bifoga dessa dokument med en scanner kanske? Reg numret på bilen är mna 993.

Skall förövrigt iväg och titta på bilen imorgon, läser på just nu vad man ska kika på hos en e30! smile

har du kollar autopower.se ? där står mkt om e30

att det inte finns någon servicebok på en e30 tycker jag inte är någon fara alls .

känns bilen bra så köp .

135 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
Har skrivit upp alla checkpunkter nu, som nämns på autopower. Vad man bör titta på, å vad man bör uppmärksamma. Det här blir 'mvg' som första bil, om den är fräsch dvs! smile

Tack för hjälpen, alla! smile

2 652 Inlägg
25 augusti 2006
lycka till smile

135 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
Tackar! smile

135 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Nu är allt avklarat! Tack för alla råd osv! wink