Confide skrev:
Skit samma om han har 3 bars mappsensor eller ej, laddtrycksspärren sitter i mjukvaran.
EDIT : Denna bil ska ha en standard mappsensor, dvs 2.5 bar.
Iom att bilen är en "steg 2" (dvs mjukvara och halvsats avgassystem) så borde bilen inte ladda mer än 1.25 i mitt tycke.
Kolla över läckage i vacuum-slangar (den som går till wastegate) samt kolla hur mycket laddtryck du har i grundladdtryck.
Grundladdtryck (förkortat GLT) kollar du såhär :
1. Plocka ur APC-säkringen
2. Gasa, nu ska laddtrycket INTE överstiga 0.4 bar. Ligger du över det så är GLT för högt och det påverkar självklart även fullt laddtryck!
Skruva tillbaka wastegate-stången ett par varv (1 varv = 0,03 bar) tills du har 0.4-0.45, får inte överstiga det sista!
3. Visar det sig att GLT ligger på 0.4 bar så är mitt tips att byta wastegateklocka då dom kan börja kärva (speciellt på en äldre bil) samt gå över tidigare nämnda vacuumslangar.