Asså...Det kvittar hur många lager du lägger av "sprayburkslack" (1-komponents!). Det som händer är att den "gulnar" med tiden (1-2 år), o börjar krackelera, ser jättesnyggt ut, eller inte...Köp 2-komponents billack på sprayburk så slipper du göra om det, kostar mer men blir billigast i längden...
Att det inte rostat under 6-månader under sommaren säger inte mycket, har rosten inte krupit tillbaka efter en vinter är det OK gjort. Jag lackade skärmkanterna på en bil jag hade/har med just "Biltema grejer", de var betydligt rostigare än dina...Rosten höll sig helt borta efter första vintern. Efter ca 2 år när det var dags för vinter nummer två fanns det fortfarande ingen rost, MEN lacken hade börjat att krackelera/gulna. Efter vinter nummer två hade fukten krupit ner genom krackeleringarna o rosten började komma tillbaka så smått. Nu efter den tredje vintern så är det fortfarande hästlängder mindre rost än innan men rosten finns där pga krackeleringarna, dessutom har klarlacken gulnat o behöver poleras ordentligt med jämna mellanrum för att få lite lyster. Hade jag vetat om detta när jag lagade/lackade hade jag använt riktiga grejer, då hade förmodligen rosten varit obefintlig än idag...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure