2458
Sök

Colt -00 går ojämt vid kall motor

69 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Hej.

Införskaffade mig en Colt 1.3 -00 tidigare i år. Mkt behaglig bil och allting men när motorn är kall och så så kan jag knappt gasa alls utan att den börjar skjuta och gå ojämt, går inte som den ska förrens motortempen är där den ska va om man säger så vid varm motor. Va kan va problemet?

98 Inlägg
29 november 2011
Testa att kolla stiften, rotor och fördelarlock big_smile

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."

69 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
hehehe, orkade inte med de ikväll, men de står på morgondagens what to do lista. smile
ska ta ut baslådan och skiten där också för att städa efter vårt hyllbyggning XD

98 Inlägg
29 november 2011
Okey, annars så kan du ju testa att sätta på orginal luftburk igen och se om det är samma problem cool

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."

69 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Problemet är fortvarande kvar när orginalburken är på:/

98 Inlägg
29 november 2011
Ok hmm

3 235 Inlägg
30 november 2011
Jag haft två coltar av samma årsmodell, och båda hade samma symptom som du beskriver. Jag tror den har en säkerhetsfunktion som inte tillåter varva eller belasta den vid kall motor. Detta har jag dock aldrig fått bekräftelse på. När man försöker ge på precis efter start känns det som om den backar/klipper tändningen så pass mycket att det uppfattas som hackig gång. Står man 2-3 minuter på tomgång innan man börjar köra går den som vanligt.

69 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
mm, men i början när jag hade den så betedde den inte sig så här. detta har börjat bara nyligen

Sök