3280
Sök

Audi A4 2.0 tdi q 2008 b7 tvärdog?!

64 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Min Audi tvärdog under körning alltså den tvär dog.. Vad kan felet vara har fått många svar som typ relän till bränslepumpen, spridare? Kamrern är byt vid 9 tusenmil och bilen har gått nu 152xxmil.

5 Inlägg
13 december 2011
Garanterat spridare som har gått. Fick samma fel nyligen och ännu ett idag. I england ersätts alla som har råkat ut för detta men i sverige är det mkt olika. En spridare går på 14 pap

64 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
fick felkoder : försörjing insprutningsventil a elektrisk fel P1040

andra koden jag fick var : bränsle insprutning grupp a mätningsspäningkrets P2146

Styrvinkelgivare +30 spänning 01826

dom felen fick jag fram av datorn och felsökningen med min dator. så bara ringa muller bil i morgon och kolla vad det är och hur mycket det kostar gör allt jobb själv:)

52 Inlägg
16 december 2011
skulle tro att det är en spridare som gjort sitt sad

64 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
svaret jag fick från mullers är att hela bilen måste in sad fast har pratat med kompisar som skruvat audi tidigar och fick fram att spridare a har gjort sitt så jag tar lös spridarna och skickar in dom på hedkvist i luleå och tjänar tusen lappar muller är nå jävla lurendrej firma...

52 Inlägg
16 december 2011
du vet väll att du måste till 99% byta alla fyra spridarna annars går dom efter varandra smile

5 Inlägg
17 december 2011
Byta alla spridare? Varför kan inte Auidi ta på sig detta? Tydligen skall man kunna åberopa reklamation på dessa om man har tur dvs

301 Inlägg
18 december 2011
trasig spridare. krävs specialverktyg för ur och i montering. sedan ska även kablaget bytas.
ang att audi ska stå för detta så undrar jag bara varför då?

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

64 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Byter bara den som gått sönder. För byter in bilen efter nyår så den får hålla till det:)

5 Inlägg
18 december 2011
t5-r micke skrev:
trasig spridare. krävs specialverktyg för ur och i montering. sedan ska även kablaget bytas.
ang att audi ska stå för detta så undrar jag bara varför då?

I england har detta felet fått stor uppmärksamhet. Väldigt många a4 av Just denna modellen har kommit in med kasa spridare som går sönder. Under spetember 2011 har man gått med på att ersätta samtliga kunder som har råkat ut för problemet.

I sverige ör problemet lika stort. Orsaken är spridare och en nyare artikel verkar ha kommit - alltså är det ett ersännt fabriksfel även om inte varje bil kräver att dessa byts under servicen.

Jag har äntligen fått verkstaden att ta detta på reklamation efter hänvisningen till en överrepresenation av detta problemet. Detta efter 12000 mil!

Så stå på Er. Fabriksfel och val av undermånliga komponenter som sälj till överpris skall betalas av biltillverkaren!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök