Konstigt att dom laglösa kallar andra för flera saker i tråden. Har ni fått era körkort i ett cornflakespaket eller har ni glömt bort vad ni fick lära er på teorin?
Vissa kanske menar så fort fått sitt kort, då behöver man inte visa hänsyn & ta ansvar?
Enligt svensk lag då får bara dimljus användas i samband när det e dimma eller kraftig nederbörd, får inte användas när halvljuset e på.
När ni respeklösa visar respekt då får ni respekt av oss andra, men skulle ni jävlas då har vi rätt att blända er tills ni släcker de olagliga ljuset.
Möter jag nån som bländar mig med dimljuset då blinkar till med dimljuset om den funktionen finns på fordonet, skulle fordonet sakna dimljus då blinkar med helljuset. Men om detta inte får den respektlösa att fatta ska stänga av dimljuset då slår på heljuset & släcker inte förs den mötande släckt sina ljus.
Btw tog mitt BE kort för drygt 1½ år sen då tjatades det om hänsyn & ansvar på teorin, samma fenomen idag då jag håller på att ta CE kort.
När CE kortet e fixat då tänkt köra lastbil, dom lastbilarna har 1400 watt när slår på helljuset. Ska bli intressant se om nån då vågar dumma sig & klarar att hålla sig kvar på vägen, om blir tvungen blända nån respektlös med 1400 watt!
När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.