matteeee skrev:
Xploid skrev:
Att dra upp andra typer av olagliga handlingar ger inte så mycket. Om jag möter eller kör om en
bil med tonade framrutor, blåa dioder i spolarmunstyckena, bilar utan ljuddämpare eller att någon
kör för fort, stör inte mitt sätt att framföra ett fordon. Det äventyrar inte min eller andras säkerhet
på samma sätt som bländande dimljus.
Innan man har problem med ögonen själv kan jag inbilla mig att det är svårt att sätta sig in i den
situation som vi upplever, som redan har problem.
Nu stänger du in dig lite i din egna "synbubbla". Andra typer av olagliga handlingar ger inte så mycket i DITT fall, men det kan väl lika gärna störa andra på motsvarande sätt som du störs av ljus?
Innan man har problem med "nåt annat" själv kan jag inbilla mig att det är svårt att sätta sig in i den
situation som dom upplever, som redan har problem.(Känner du igen sista meningen är det för att du skrev ungefär så själv..)
Nu trodde jag i min enfald att tråden handlade om just
"Dimljus + halvljus, folk blinkar. Rätt eller fel?"Visst låser jag mig vid saker som stör just mig. Människan är egoistisk. Jag störs också av andra olagliga saker
som bilister gör, men det känns onödigt att dra upp här, när det inte hör till ämnet.
Skeling och ljuskänslighet är ett fysiskt handikapp. Jag lider av det och skriver min ståndpunk och försöker
förklara för andra hur det upplevs.
Jag skulle gärna se trådar om andra fysiska handikapp som blir svårare att leva med, just för att folk
har tonade framrutor, blåa dioder på bilen eller en trasig ljuddämpare. Jag kan tänka mig att just trasiga
ljuddämpare och tinitus är jobbigt.
Om man inte sprider kunskap, är det svårt för andra att förstå. Sedan finns det alltid folk som inte
bryr sig eller vill förstå.
// Andersson