3373
Sök

Helljuset dog , saknas en rem ?! AKUT

SCHTEEK , yes . That's just me !
36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Vad heter remmen på bilden och vad styr den ? kan det ha med att helljuset dog och halvljuset blev mkt klent för att efter en stunds körning utan torkare o fläkt o dyl. börja funka en kort kort stund igen ?!
kopplade i lampor i positionarna fram idag med ..

https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159949/159949-7178f9565a52ea8b6dd80ef3cca6c491.jpg

Yes Sir , I race .

1 915 Inlägg
28 december 2011
Servoremmen som driver servopumpen.
Den har inget med el att göra, så inget som påverkar ditt problem.
Men om du inte har någon rem till servon så blir det tungstyrt. Sätt på en ny rem, så blir det lättare att styra igen!

Låter som nåt elfel eller dåligt med ström. Laddar generatorn som den ska ?
Senast redigerat av Louksor (28 december 2011)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

151 Inlägg
28 december 2011
den där är till servon har inget med de o göra tongue men tror dock att du har jord fel nån stans hade samma fel på min och då va det en jord kontakt bredvid batteriet smile

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
misstänkte de , har ju som sagt slått i huvet en aningen i volten . har lite lätt minnesproblematik för tillfället :s
den e lättstyrd men ^^,
Kanske kolla kolen ???

Yes Sir , I race .

151 Inlägg
28 december 2011
kan va en bra ide smile tycker du ska testa de först iallafall wink går den bra annars då?

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
som enna klocka , känns lite trött o bluddrig nu efter att detta börja :S

Yes Sir , I race .

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 december 2011
Det är inte andra remmen på bilden som gått, den till generatorn så den inte laddar något och sakta tappar spänningen i batteriet och därav ljusfelen och att den börjar gå bluddrigt.
Senast redigerat av Busgrabb (28 december 2011)

Autotech

151 Inlägg
28 december 2011
okej jo de förstår jag att den kan göra hehe tongue

37 Inlägg
28 december 2011
Hej

Hade remmen hoppat av? Har själv kört dän nån fläktrem som slitit dän nån liten kabel å dyl dock ej lyse.
Har även setat i maskinrummet å lyckats trampa lös nån sladd som orsakat div kontakt fel.
Kolla jordfläta mellan motor & torpedvägg & mellan block/kaross batteri..

Prova starta upp allt, slå på lysen å div jox å vickla å dra lite försiktigt i kablar & kontaktstycken å se om det händer nått spännade. kan va så enkelt som lite glapp/jordfel..

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
får ta mig en större kik imorgon i dags ljuset .. så irriterande allt e nu tongue

Yes Sir , I race .

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
btw den snabba kiken jag tog förut så såg jag nog bara 2 remmar :s

Yes Sir , I race .

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 december 2011
om det är på den sidan som du pekat på så kan det mycket möjligt vara till generatorn.
generatorn sitter ju inte på vänster sida (sett framifrån) på alla volvos smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
tycker lixom int remskivan ska sitta där om de int ska va någon rem där lixom . Int gjort på någon av mina andra bilar ..

Yes Sir , I race .

292 Inlägg
28 december 2011
har du AC i bilen? annars är remskivan en "utbyggnad" till AC...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 december 2011
idaa-_- skrev:
tycker lixom int remskivan ska sitta där om de int ska va någon rem där lixom . Int gjort på någon av mina andra bilar ..

va ??? har inte generatorn setat på högre sida (framifrån ) på några av dina bilar ???? vad har du haft för bilar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Nej , framifrån sett har den suttit på v.sida . men jag vet vad felet e nu . Generatorremen va gone >.< ibland har man enna hjärnsläpp .

Yes Sir , I race .

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 december 2011
Då hade jag ju rätt big_smile

Autotech

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
hajjemän

Yes Sir , I race .

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
28 december 2011
Är det en B230F du har bör generatorn sitta på förarsidan, servon på den andra. Tvärtemot som på turbon du visar på bild.

Har den remmen åkt så tappar du successivt strömmen i batteriet då förbrukarna så klart drar ur det. vilket resulterar i att bla lyset lägger ned, borde märkas på stereon rätt fort också då de brukar vara rätt känsliga på att få rätt spänning.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Har ingen stereo ännu ;D vilket antagligen gjorde att ja klarade mig hela vägen hem tongue haha smile Men nej , generatorn har faktiskt suttit på andra sidan på mina andra b230f motorer :o vilket chockar mig lite yikes
men men , problemet löst när ja har enna nyer rem ;D

Yes Sir , I race .

Sök