Tjena,
Hittade denna tråd då jag också sökte info i ämnet.. Jag har gjort samma överklagan som Tsand, med exakt samma skrivelse från Teknikens Värld och lustigt nog blev jag också rapporterad på E6 i Halmstad, jävla skitställe det där
Jag erkände mig skyldig på plats och pyntade in sura 2400 för att ha kört 139 på en 120-väg en tisdagkväll kl 21.15 när jag i stort var ensam på motorvägen, men visst, lagen är som den är och jag är medveten om att jag gjort fel. Däremot tänkte jag att det var en kul grej att testa om det skulle gå att överklaga när jag såg artikeln i Teknikens värld, så det gjorde jag som sagt.
Jag fick svar i veckan från åklagaren och har fått en anmodan att inkomma med en yttran på följande text:
"Förelagd att yttra mig över aktbilaga 1 får jag anföra följande. De oklarheter som kan finnas gällande lagföring av hastighetsöverträdelser på 120-motorväg gäller straffbestämmelsen i trafikförordningen.
XXXXXXXX har rapporterats för hastighetsöverträdelse på motorväg E6 vid Fyllebro
Mellan Skottorp, Laholms kommun och Heberg, Falkenbegs kommun pågår en försöksverksamhet med varierande högsta tillåtna hastighet. Denna regleras genom förordning (2002:713) om försöksverksamhet med varierande högsta tillåtna hastighet. Enligt denna förordning är det Trafikverket som får meddela föreskrifter om variabel hastighet på vissa sträcker. Det råder ingen som helst oklarhet kring straffbestämmelsen i denna förordning. Mot bakgrund av detta finns det därför inte grund för att det godkända ordningsföreläggandet skall undanröjas"
Eftersom jag har noll juridikkunskaper så har jag ingen aning om jag kan invända på något i åklagarens yttrande, vet inte direkt om jag ska inkomma med något mer yttrande i ärendet heller, någon som har lite mer kunskap än jag som vill uttala sig i ärendet kanske?