innan byggde dem om garetts. dvs bra kvalitet på grejorna.
Sen när garret kom på dem att dem öppet gjorde reklam att deras var bättre som eg. var modifierade garretts.
Så ströps dem från att kunna köpa in turbosar från garret. Dvs dem har fått leta nya leverantörer av turbosarna.
Sen dess har det vart problem...
Bara googla så kommer du finna att det är sjukt många som pajjat sen dess att dem börja göra egna.
Jag skulle beställa Precision HP5858SP-B men googlade runt och hitta massa trådar ang att Precision har kvalitetsproblem numera.
Turbon dem dissekerade där är ju en modell som säljs nu. Så inte så gammalt. Visst har man kanske garanti men mkt har skyllts på oljetillförseln vart dålig o så därmed ingen garanti. Men även om det gick på garantin ska turbon till dem undersökas dyra frakter väntetid osv..
Blir väl bättre och bättre och kommer bli riktigt bra igen, men skulle inte våga chansa så jag satsa på garret istället.
Dem funkar ju bra men bara lite kvalitetsproblem. och dåliga mtrl val vad jag förstått. Snart kanske dem hittar en bra leverantör igen och kanske tom släpper flödesscheman på sina turbosar så folk inte laddar sönder dem
men men detta är vad jag kom fram till efter googlat runt och läst och frågat firmor som säljer både precision och garrett i usa. Bästa är att söka informationen sj och dra slutsatser ¨.