Mitsubishi Evo 6 TME ÅTERFUNNEN uppdatering 4 sidan

xorox_88 Smack that ass!!
2 februari 2012 · 2 953 Inlägg

skönt att ni har hittat igen bilen, eller ja dom som gjort det  delar av den.. såg att en polare hade postat blocket länken igårkväll på facebook

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Lyngmo
2 februari 2012 · 466 Inlägg

du borde köpa en triss.. satan vilken tur du hade .. hoppas allt fixar sig nu med allt.

ha det gött

motorraZ
2 februari 2012 · 578 Inlägg

blev fan glad att den återfanns och är inte ens min bil smile Så förstår hur det måste kännas för ägaren smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 februari 2012 · 13 776 Inlägg

bilen är väll inte funnen delar från bilen..en viss skillnad med andra ord så blir det jhu inte mindre problem med försäkringsbolaget

kan sluta med att killarna ska betala och har dom då inga pengar så är det jhu fett kört endå

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
turbodeath
2 februari 2012 · 2 452 Inlägg

jo finns ju pengar egentligen det är om hans bil går att sälja

döden kommer tillbaka
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
2 februari 2012 · 4 418 Inlägg

Hade vart gött o veta vilka man ska hålla sig indan ifrån...

Riktigt skönt att ni hittat bilen af! smile

dappe89 skrev:
UPDATE!

Dåså, varit en fantastisk full dag tillsammans med ägaren Rickard.
Gårdagen slutade med tankar när man låg i sängen för att sedan vakna med fler annonyma tips imorse. Rickard och jag har sökt information och efter tips vi fått fram så hittade vi båda personerna som var närvarande på Facebook, efter ännu mer sökande så hittade vi både hemadress, personnummer.
Allt ledde iaf slutligen till att bilen stod i en bilverkstad (nämner inga namn) i Kristianstad.
Rickard och jag for iväg till kristianstad tidigt imorse efter vi samlat på oss information och hade ett förhör med polisen.
När vi var klara på förhöret kliade det något fruktansvärt i fingrarna så vi var tvungna att åka förbi stället vi misstänkte, det var ingenting misstänktsamt utanför så vi beslöt att jag skulle gå in ensam då dom kanske hade känt igen Rickard, sagt och gjort, jag gick in i verkstan och börja blicka överallt för att försöka finna något tecken på en Evo, såg en huv som stod lutad längre fram mot en vägg för att sedan när jag kommer närmare ser jag en silvrig evo uppe på en lift med en HKS dekal PRECIS som Rickard hade på sin baklucka, jag pratade lite med killarna som stod där inne och jag sade att jag hade problem med min bil, dom bad mig iaf komma förbi senare under dagen så dom kunde ta en titt. (Var dock deras egen bil DOCK med Rickards baklucka med HKS emblem)
Rickard ringde handläggaren över fallet direkt när jag kom ut och jag bekräftade för honom att den verkligen står där inne och dom sa att inom en timme skulle dom komma dit.
Vi stod och väntade en bit därifrån och efter om och men så flög det in 4 polisbilar på gården och ut med hundar också, på både bak och framsida.
Vi fick efteråt gå in i lokalen och märkte då att dom strippat ner Rickards bil i MOLEKYLER och redan hunnit montera grejorna på en annan Evo, den som stod på liften alltså. Vi pekade ut vilka grejor som tillhörde Rickard och så långt har vi kommit nu.
Chassit saknas dock fortfarande och försäkringen är ute utrett.

Verkligen jätte stort tack till ALLA som har hjälpt till att hålla koll och folk som har både ringt och skickat mejl!
Det uppskattas verkligen, och skönt att se folk som fortfarande har moral i kroppen.

Mvh
Anton

Texten är säkert slarvigt skriven men full dag och mycket tänkande och spanande så är helt slut.

sandrisGT Bilmekaniker
2 februari 2012 · 46 Inlägg

Fan va jag blir förbannad !! Jag hade gett dom jävla idioterna en massa stryk innan jag ringt
Polisen. Ette fan va jag hade gjort om någon laggt ett finger på cossin !
De hade nog slagit slint i huvudet !! JÄVLA KRÄK !!

//Sandra
Ford Sierra GT "Red Pearl" (1993)
Ford Focus ST 225 "Blue Pearl" (2006)
Ford Sierra Cosworth 4x4 "Black Pearl" (1990)
VipMartie
2 februari 2012 · 537 Inlägg

Vilket flyt ändå! Skönt att den resan är någorlunda över! Uppdatera gärna om vad som hände med evo-napparna, skulle gärna vilja veta om de får vad de förtjänar!

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.
Mitsubishi Outlander Turbo "Evolander" (2006)
Honda Civic 1.8 Sport FK2 "Diamantbilen" (2006)
Mitsubishi Grandis "EvoBussen" (2005)
Bommen Team Pro5
2 februari 2012 · 313 Inlägg

Lägg gärna ut vilken verkstad det är som är inblandad sen så att dom tappar alla eventuella kunder. Dom borde ju börja undra när det kommer massa delar till en bil som står på en av deras lyftar bara sådär huxflux!

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Zwudda Refined
2 februari 2012 · 1 770 Inlägg

Kul att ni iallafall kommit detta på spåret ordentligt, och hoppas det löser sig med alla efterspel och försäkringar mm.

Tråkigt bara att det är förbjudet att hänga ut personer och firmor på internet för sådanahär saker...

Bommen Team Pro5
2 februari 2012 · 313 Inlägg

Zwudda skrev:
Kul att ni iallafall kommit detta på spåret ordentligt, och hoppas det löser sig med alla efterspel och försäkringar mm.

Tråkigt bara att det är förbjudet att hänga ut personer och firmor på internet för sådanahär saker...

*Host*Flashback*host*

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
2 februari 2012 · 4 418 Inlägg

Bommen skrev:

Zwudda skrev:
Kul att ni iallafall kommit detta på spåret ordentligt, och hoppas det löser sig med alla efterspel och försäkringar mm.

Tråkigt bara att det är förbjudet att hänga ut personer och firmor på internet för sådanahär saker...

*Host*Flashback*host*

Står inget i den tråden...

Bommen Team Pro5
2 februari 2012 · 313 Inlägg

Jill skrev:

Bommen skrev:

Zwudda skrev:
Kul att ni iallafall kommit detta på spåret ordentligt, och hoppas det löser sig med alla efterspel och försäkringar mm.

Tråkigt bara att det är förbjudet att hänga ut personer och firmor på internet för sådanahär saker...

*Host*Flashback*host*

Står inget i den tråden...

syftade mer på att om man vill kan man hänga ut dom där.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Audi_powah
2 februari 2012 · 1 515 Inlägg

Upp ned namnet på firman så att alla vet vilken firma det är!! Inte många admins som gillar det och inlägget blir oftast raderat, men folk kan hinna läsa iaf! wink

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
A-Dahlgren Dahlgren
2 februari 2012 · 450 Inlägg

Fan va gött! Men ush va mycket jobb som kommer komma!

Pimplaren Pimplaren
2 februari 2012 · 28 Inlägg

Underbart, själv hade man nog begått dråp i en sådan situation. smile
Hoppas allt kommer till rätta och löser sig!

BMW M5 F10 "Mfunf" (2012)
Pitbull MG ZR 160
3 februari 2012 · 132 Inlägg

Pimplaren skrev:
Underbart, själv hade man nog begått dråp i en sådan situation. smile
Hoppas allt kommer till rätta och löser sig!

Precis!!


Vi har STORA problem här nere i Södra Sverige med stulna bilar!

Mvh

Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494
Bommen Team Pro5
3 februari 2012 · 313 Inlägg

Vitamin skrev:
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1603641/Stulen-bil-hittades-via-sociala-medier.html

Känns som man borde kunna utesluta vilken verkstad det är om man bara kolla vilken/vilka som liggeartikelr i området som nämns i artikeln.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Akilles
3 februari 2012 · 114 Inlägg

evo bilar är eftertraktade här nere i skåne verkar det som, blev själv bestulen på min evo 5a för 2 år sedan även min vän blev bestulen på sin evo 5a också 1 veckan innan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang