29 februari 2012
Trådstartare
Det har uppstått ett litet problem med mitt ljud. Det gäller följande : mutant ascension 1 steg, kicker 2*12 baslåda. Jag har kopplat allt rätt, alla kablar. Jag fick först inte någon bas, men jag skruvade upp " gain lvl" lite och då gick det sen. Men en dag när jag skulle starta bilen och lyssna på ljudet så funkade det inte alls. Det är var bara stereon som funkade och alla säkringar var hela. Konstaterade att kabelskon till plus på batteriet satt dåligt och bytte den. Efter bytet så fick jag igång ljudet igen. När jag satte mig i bilen dagen därpå, vilket är idag då, så funkar det inte igen, bara stereon som funkar. Slutsteget lyser inte att det är igång, inte bas remouten heller. Då är min fråga... Vad är det för fel? Kan det vara batteriet som är dåligt och behöver laddas eller har jag dålig jord? Ska också nämna att på steget så sitter där totalt 200A, ström kabeln är säkrad med 300A. Jag fick klippa av lite på tjockleken på jord och strömkablarna för att don skulle gå in i slutsteget. Samt att strömkabeln skulle gå i säkringshållaren. Det är ett 53mm2 kabelkit. Spelar det någon roll om jag förminskat kabeln som jag gjort? Kan det påverka att steget går i Protection mode? Tacksam för svar!
/1989ts