3358
Sök

Angående små regSkyltar !!

(none)
1 725 Inlägg
9 september 2006
Trådstartare
Är det fullt laglift att ha små regskyltar? Jag menar det finns ju små regskyltar på VägVerket ju?
Är det någon som helt säkrt vet att det inte är olagligt?
Folk kanske kan ha varit med om att de har blivit stoppade men kanske inte frågat polisen om det är en lag på attt man INTE får det.

Tack på förhand!

MVH /(

--Lev i går som det vore i morgon--

Svindåre
1 433 Inlägg
9 september 2006
man får ju inte ha små pirat skyltar... men jag har hört att man kan beställa små regskyltar på vägverket, om man säger typ att dom stora inte får plats eller nått!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Chaffis
10 Inlägg
9 september 2006
Ska man få små skyltar från vv måste man ha en riktigt bra anledning, skicka in kort och greja. 
Så sa de iaf till mig när jag fråga. Hjälpte inte med att bilen är ombyggd, bara ett stort tvärstopp.

Anställd.. =)
126 Inlägg
10 september 2006
Alla skylltar som inte bär vägverkets loggotype är olagliga... även om du nu skulle ha orginal storlek på den... tyvärr inga undanflykter från den parragrafen... svårt att få vv att ge ut små skyltar till bilar som inte har det orginal...

det finns dock ett förslag på att det ska bli lagligt med vissa dimensioner på skyltar som betyder att det kommer kunna komma skyltar från andra än VVs egna skylt tillverkare..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

LillNaisarn
10 september 2006
om du ska ha lagliga är det VV.se´s som gäller, hade på min gammla 244 och herr blå gillade inte alls den, ( www.garaget.org/mty120 ) där kan man se bilder på hur stor skylten var,

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök