Cadillac_The_King skrev:
Va väl nån sommar bensinen var över 20:- sträcket jag sj kommer fortsätta att tanka min bil om bensinen skulle kostat 40:- litern . Är bara o tanka o se glad ut . V8ans muller hör man ju bara på sommarn o då tycker jag att det är värt varenda krona . För än buss sätter jag mig inte i då jag kör hellre sj än o trängas :-) o nej det blir inte billigare om du ersätter din bil med E85 . Annars kan du ju modifiera till batteri driven bil då slipper du bensin :-) mitt råd är tanka o va glad o skit i bensin priset
Den sommaren måste jag glömt bort att tanka
Visst, det suger att fordonsbränslen straffbeskattas stenhårt med ibland icke vetenskapligt belagda argument eftersom det är en bekväm mjölkko, och det suger att det slår hårt mot arbetspendlare.
Men det är bara att ta till sig att oavsett vilka partier som sitter i riksdagen så kommer bränsleskatten bara att öka för varje år.
Då har man ett gäng alternativ att välja på:
- Flytta närmare arbetet eller skaffa ett arbete närmare hemmet. Det tar ju också en jä*la tid att pendla, och fritid värdesätter man ju.
- Skaffa en annan hobby än att glida runt i törstiga bilar. Det är helt frivilligt, och mest i vägen och till irritation för oss övriga trafikanter, precis som husbilar och husvagnar.
- Skaffa en liten snål konservburk till miljöbil.
- Protestera utanför riksdagshuset.
- Eller som Cadillac säger, tanka och se glad ut.
Det är inte mycket annat man kan göra.