3590
Sök

Indraget körkort och vårdslöshet i trafik

1 515 Inlägg
28 mars 2012
De tar ingen hänsyn till "att man behöver bilen till/från jobbet" - Fick höra ett och annat då jag själv blev av med kortet back in the days, dock på motorvägen. Det var nolltollerans..

Visst så kan man ta upp det och skriva en rad, men tror inte att de bryr sig.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 482 Inlägg
28 mars 2012
Polarn blev av med kortet för några år sen. Han hade prydliga formella underskrivna papper från sin chef att han behövde körkort för sin tjänst då han körde postbil och frakta paket.

Det sket dom fullständigt i. Han torskade lappen i 3 år och fick 1 år villkorligt samt 60dagars sammhällstjänst.

Fast då va det iof inte bara en sketen fortkörning han åkte dit på.

BLT Service
Theracords Music Label

1 515 Inlägg
28 mars 2012
Noxxer skrev:
Polarn blev av med kortet för några år sen. Han hade prydliga formella underskrivna papper från sin chef att han behövde körkort för sin tjänst då han körde postbil och frakta paket.

Det sket dom fullständigt i. Han torskade lappen i 3 år och fick 1 år villkorligt samt 60dagars sammhällstjänst.

Precis, Min chef ringde även ner till de, men icke. De bryr sig inte längre, Och det är helt rätt. Man ska lära sig utav sina misstag och vara glad att inget värre hände...Det gjorde jag iaf smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

killercow
28 mars 2012
Noxxer skrev:

Antagligen som du skriver så blev straffet så pass pga brottets storlek.

Men hade det varit en fortkörning å första gången så kan man få behålla kortet om man behöver det i tjänsten. då straffet blir för hårt om man förlorar jobbet gentemot brottets storlek. finns även tillfällen där folk fått behålla kortet med restriktioner om att det endast får användas till-från jobbet och under jobbet och ej på fritiden

174 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
oki. jag körde på en industriväg där går inga bussar ..det är bara två byggnader på en sida på andra sidan är det skog.

men jag åkte dit för första gången och har ingen prövo tid kvar. tog kortet 2007  prövo tid på 3 år
polisen todde på 3-6 månader tack var att jag hade det.
men det var vårslöshet pga att det var ett race... sa han..
och på lappen jag fick i polisbilen kryssa dom bara i forkörnig
Senast redigerat av kristinas40 (28 mars 2012)

Muttley
28 mars 2012
Jo du har skrivit det ett par gånger. Men vi vet inte hur de ska gå för dig. Troligen jobbar ingen här med körkortsärenden. Och gör dem det får de ändå inte prata om ditt ärende. Du får vänta tålmodigt på ditt svar.

1 482 Inlägg
28 mars 2012
kristinas40 skrev:
oki. jag körde på en industriväg där går inga bussar ..det är bara två byggnader på en sida på andra sidan är det skog.

men jag åkte dit för första gången och har ingen prövo tid kvar. tog kortet 2007  prövo tid på 3 år
polisen todde på 3-6 månader tack var att jag hade det.
men det var vårslöshet pga att det var ett race... sa han..
och på lappen jag fick i polisbilen kryssa dom bara i forkörnig

Spelar ingen roll vad vem eller någon säger. Bara vänta o se vad du får för dom.
Inrikta dig på att du blir av med körkortet i 1år, då känns det bättre om det "bara" blir 6 månader.

BLT Service
Theracords Music Label

174 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
ja det vet jag... men vet inte om man kan tro de som polisen sa att jag får mellan 3-8 månader sa han

polisen sa att hadde jag haft nån bot  förut eller prövo tid kvar så hade jag fått gjort om kortet på en gång

4 670 Inlägg
28 mars 2012
Alltså du säger ju olika saker hela tiden kristinas40? :s

174 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
säger bara de som polisen sa till mig

Muttley
28 mars 2012
kristinas40 skrev:
ja det vet jag... men vet inte om man kan tro de som polisen sa att jag får mellan 3-8 månader sa han

polisen sa att hadde jag haft nån bot  förut eller prövo tid kvar så hade jag fått gjort om kortet på en gång

Du flummar vidare som vanligt.   Du kommer INTE få behålla körkortet. De är en sak vi vet om.  Sen hur lång tid de blir får du veta sen. 

Läs på här innan du börjar skriva igen. Du behöver läsa på lite smått.

http://trafikjuristen.se/korkortingripa … lelse1.htm

Och ja du slipper gå i körskolan igen troligen.  Fast de beror på hur fort du körde. För de står olika överallt.

174 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
enligt den listan så får jag 6 månader efter som jag körde i 104 km på en 40 vaf å det är  64km för fort.
men  dom lägger på att det var race också eller så får jag de som ren böter på 6 månader
kan ju få en varnig med eligt texten

1 515 Inlägg
28 mars 2012
Admin, lås denna tråd snälla..Börjar bli overkill och man kommer ingenstans i ämnet neutral

Muttley
28 mars 2012
kristinas40 skrev:
enligt den listan så får jag 6 månader efter som jag körde 64km för fort.
men  dom lägger på att det var race också eller så får jag de som ren böter på 6 månader

De står INGET någonstans om varning på 64 km/h över.  Tyd de ordentligt.

4 670 Inlägg
28 mars 2012
Håller med föregående talare!!!

Seriöst insé ditt kort kommer ryka all världens väg + grova böter! Och med din inställning och hur du drar på sanningen/skriver olika saker och är inte uppriktigt ifrån första början så hoppas jag du får så ordentligt staff som möjligt!

Ärligt har en känsla av att fortkörnigen kom i ett samhälle och du skulle vara frän och gasa på för brudarna som gick vid vägen. Men det är min känsla
Senast redigerat av mickius (28 mars 2012)

1 515 Inlägg
28 mars 2012
tkd_rille skrev:
kristinas40 skrev:
enligt den listan så får jag 6 månader efter som jag körde 64km för fort.

De står INGET någonstans om varning på 64 km/h över.  Tyd de ordentligt.

En varning på 64 över...herregud, du borde inte ens ha körkort lol

Är det bara jag som ser detta komiskt? Flummig kille typ..

174 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
jag var äligt å erkände allt..

jag fick köra hem efter så

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
28 mars 2012
Som sagt va så skiter dom fullständigt i vad man har för förklaringar och behov av kortet.
Dom tog mitt kort fast till o med polisen tyckte att under dom omständigheterna ska dom ha överseende.
Så jag drog ärendet till tingsrätten och jag fick rätt, men då hade jag ju redan fått tillbaka kortet.
Kändes bara bra att slå transportstyrelsen på fingrarna:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

4 670 Inlägg
28 mars 2012
Hahaha amen seriöst big_smile

174 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
på listan på den länken så står det från 61-70km för fort  är 6 månader såg ni inte de eller
jag körde 64 det är mitt i mellan 61-70km

Sök