ÄR du arbetslös kommer din ansökan till TS inte att fungera. Är du arbetslös behöver du ju inte ha bilen i ditt arbete eller hur?
Känner att jag upprepar mig men...
Folk verkar ha missförstått det här också och tror att det inte fungerar. Jag kan mycket väl tänka mig att det inte fungerar för många människor om man tror att det räcker med att skriva ihop något med en massa dumma förklaringar till att man kört väldigt mycket för fort, och sen skylla på att man behöver kortet i sitt arbete. Det är sånt man borde ha tänkt på lite tidigare.
Man måste som sagt lägga ner tid, vara seriös, ge bra argument till varför det blev som det blev, och ge ännu bättre argument till varför man ska få minskad spärrtid.
En fortkörning sent på kvällen i ett industriområde är inte speciellt lätt att hitta på anledningar till att man körde 104 km/h på en 40 väg.
Du kan räkna med att bli av med kortet i MINST 6 månader, men i slutändan är det vad som står på papperna som du får hemskickade som gäller. Vare sig där står 1 månad eller 1 år.
Senast redigerat av AcesHigh666 (29 mars 2012)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.