Här var det tyst och stilla....
Tur man kunnat vara ute lite de senaste dagarna och pyssla.
Väntade på lite småprylar till bagaget så jag började med att dämpa framdörrarna. Trångt som tusan mellan plåtarna men det gick rätt bra. Blev grym skillnad på känslan i dörrarna, blev lite mer mercedes om man säger så.
Började kika på att dra ut högtalarkabel i dörrarna oxå. På passagerarsidan är handsfacket bortplockat så det var gott om plats. Tyvärr sitter det gummigenomförning på bägge sidor av a-stolpen och de är förskjutna lite i sidled, däremellan sitter det dessutom ett kontaktstycke. Tog väl en halvtimma typ att trä igenom och få dit allt hyffsat igen, men förarsidan bävar jag för, där sitter hela säkringscentralen precis där gummigenomförningen på insidan är. Får ta det när bilen kan stå en heldag framöver.
Insidan av stolpe med orginalkablar och högtalarkablar.
Sköt in gummitutan i dörren vilket gjorde det betydligt lättare att dra igenom kablarna.
Sen var det bara att dra tillbaks gummitutan igen.
Återgick till bagaget igen.
Borrade hål genom den bakre av bultarna till fästskenan i golvet.
Drog tillbaka bulten och silikonade fast en luftnippel i den.
Eftersom jag gick och handlade mig en sommarbil så är hobbykontot tvärtomt. Pga detta fanns det inga som helst pengar till ett batteri, därför fick jag ta ett vanligt batteri jag redan hade och det var därför jag ordnade luftning genom bulten. På bilden syns luftslangen till vänster. Drog fast batteriet med 4st M6 så det kommer nog sitta kvar.
Plockade fram en plint som ska användas till all jord, den sitter på undersidan av racket.
Kapat ur lite kabelgenomförningar och monterat ett par fläktar som ska ge lite cirkulation i baljan. Hoppas det räcker till.
Klädde hela racket i matta och provmonterade. Ska vara samma nyans som resten av bagaget men den gamla inredningen måste tvättas ordentligt....
Där nånstans är vi väl i dagens läge, det rullar på sakta men säkert.
Börjar längta efter att få provspela nu.....