3429
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

111 Inlägg
8 maj 2012
Masquerade skrev:
MC-folk som kör mellan bilarna vid kö/rödljus. Hade nästan varit värt att köpa någon skrotbil bara för att kunna svänga ut framför dem.

Varför? Är du så lättskrämd, eller vad kan det spela dig för roll? AHHH!, det är bara den gamle svenska avundsjukan som smugit sig på för att du behöver köa medans MC snubbarna bara susar förbi!

Löjligaste grejjen so far i denna tråd...

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

1 171 Inlägg
8 maj 2012
Problemet med ensamrättsanspråkarnas resonemang är att hur fort man än kör så skulle man alltså inte kört i vänsterfilen om det kommer någon som kör fortare och närmar sig bakom. Det blir ju helt orimligt eftersom ingen skulle kunna använda vänsterfilen i så fall. Frågan är vem den är till för, bara för en själv?

Fri fart för ett fritt folk!
14 302 Inlägg
8 maj 2012
zoopåse skrev:
Frontline skrev:
De som blockar vänsterfilen är nog bland det värsta man kan träffa på i trafiken

De som fått för sig att de har ensamrätt på vänsterfilen är rätt så irriterande också. Ska upp i stöfångaren på en bara för att man började sin omkörning innan dem. Logisk dyslexi.

bara att stampa till på bromsen en snabbis så förstår dom hur korkade dom är när dom ligger så nära smile

har inte sätt en enda person som vågat ligga kvar bakom efter en hård stampning på bromsen smile

bara väntar på den dagen jag verkligen får en anledning att hålla kvar pedalen med bussen..ojoj va fin deras bil kommer bli

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 302 Inlägg
8 maj 2012
zoopåse skrev:
Problemet med ensamrättsanspråkarnas resonemang är att hur fort man än kör så skulle man alltså inte kört i vänsterfilen om det kommer någon som kör fortare och närmar sig bakom. Det blir ju helt orimligt eftersom ingen skulle kunna använda vänsterfilen i så fall. Frågan är vem den är till för, bara för en själv?

alla som vill köra om oavsätt om dom åker 100km/h fortare än bilen dom kör om eller om dom kör 0.1km/h fortare smile

Kör fort så hinner inget hända...

448 Inlägg
8 maj 2012
Growe skrev:
zoopåse skrev:
Frontline skrev:
De som blockar vänsterfilen är nog bland det värsta man kan träffa på i trafiken

De som fått för sig att de har ensamrätt på vänsterfilen är rätt så irriterande också. Ska upp i stöfångaren på en bara för att man började sin omkörning innan dem. Logisk dyslexi.

bara att stampa till på bromsen en snabbis så förstår dom hur korkade dom är när dom ligger så nära smile

har inte sätt en enda person som vågat ligga kvar bakom efter en hård stampning på bromsen smile

bara väntar på den dagen jag verkligen får en anledning att hålla kvar pedalen med bussen..ojoj va fin deras bil kommer bli

sist jag gjorde det försökte personen prejja av mig ifrån motorvägen sen.

Xzit

grön aktivist
846 Inlägg
8 maj 2012
trippelturbo skrev:
zoopåse skrev:
Frontline skrev:

Gör man en omkörning ska man då ej ligga i 85 på 80 väg!

Är det 80 så är det 80, ge fan i att köra om kanske smile?
Har en person på jobbet som gnäller om detta också och har fortfarande inte förstått den stora idéen.
Det enda som händer är att man förlorar en massa soppa samt ökar slitage.
Men man kommer fram 20 sekunder tidigare och det är ju jävligt viktigt när man ska till Gekås...

Evil_E skrev:
Masquerade skrev:
MC-folk som kör mellan bilarna vid kö/rödljus. Hade nästan varit värt att köpa någon skrotbil bara för att kunna svänga ut framför dem.

Varför? Är du så lättskrämd, eller vad kan det spela dig för roll? AHHH!, det är bara den gamle svenska avundsjukan som smugit sig på för att du behöver köa medans MC snubbarna bara susar förbi!

Tycker faktiskt att det är jävligt rättfärdigat, MC-snubbar som rullar före i köer / rödljus är jävligt irriterande speciellt om man försöker byta fil samtidigt.
Har svårt att tro att det beror på att det beror på avundsjuka, vad är det att vara avundsjuk för?
Och susar man förbi i en kö så förtjänar man en dörr i ansiktet, det är kö av en anledning wink.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
8 maj 2012
Confide skrev:
trippelturbo skrev:
zoopåse skrev:

Gör man en omkörning ska man då ej ligga i 85 på 80 väg!

Är det 80 så är det 80, ge fan i att köra om kanske smile?
Har en person på jobbet som gnäller om detta också och har fortfarande inte förstått den stora idéen.
Det enda som händer är att man förlorar en massa soppa samt ökar slitage.
Men man kommer fram 20 sekunder tidigare och det är ju jävligt viktigt när man ska till Gekås...

Evil_E skrev:
Masquerade skrev:

Tycker faktiskt att det är jävligt rättfärdigat, MC-snubbar som rullar före i köer / rödljus är jävligt irriterande speciellt om man försöker byta fil samtidigt.
Har svårt att tro att det beror på att det beror på avundsjuka, vad är det att vara avundsjuk för?
Och susar man förbi i en kö så förtjänar man en dörr i ansiktet, det är kö av en anledning wink.

Jo, men det är inte som att dom gör kön värre? och varför förtjanar dom en dörr i ansiktet?

grön aktivist
846 Inlägg
8 maj 2012
Om dom "susar" förbi så brukar dom inte leda cykeln, har vart med om flera som dragit förbi i bra mycket högre fart än 10 km/h wink.

EDIT: och jo, hindrar dom filbyte så förvärrar dom köerna.
Senast redigerat av Confide (8 maj 2012)

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
8 maj 2012
Confide skrev:
Om dom "susar" förbi så brukar dom inte leda cykeln, har vart med om flera som dragit förbi i bra mycket högre fart än 10 km/h wink.

Det kan jag ioff förstå. Men om någon ligger 20-30 medans andra kryper fram så ser jag inga problem. Om man krockar då så är det trots allt ganska stor risk att det var för att någon inte blinkade.

grön aktivist
846 Inlägg
8 maj 2012
Eddy skrev:
Confide skrev:

Det kan jag ioff förstå. Men om någon ligger 20-30 medans andra kryper fram så ser jag inga problem. Om man krockar då så är det trots allt ganska stor risk att det var för att någon inte blinkade.

Fortfarande en onödig risk som man utsätter sig själv och andra medtrafikanter för?
Trots att man bara har en båge så kan man (vid "rätt" förutsättningar) även skada sina medtrafikanter.
Tror att dom flesta här inne inte vill det iaf, men jag kan ha fel smile.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
8 maj 2012
Confide skrev:
Eddy skrev:
Confide skrev:

Fortfarande en onödig risk som man utsätter sig själv och andra medtrafikanter för?
Trots att man bara har en båge så kan man (vid "rätt" förutsättningar) även skada sina medtrafikanter.
Tror att dom flesta här inne inte vill det iaf, men jag kan ha fel smile.

risken finns såklart, men kör man med lagligt ställ så låter risken för allvarlig skada rätt låg smile
Är olyckan framme då så är det ju såklart mc:förarens fel, lika så om jag skulle byta fil och råka rulla in i någon annan.
Vad som jag sitter och tänker på i köer är inte mc:erna som kör mellan bilarna, det är tanten med mobilen som ligger bakom som inte koncentrerar sig på trafiken.

1 436 Inlägg
8 maj 2012
Manglish skrev:
Audi_powah skrev:
Värsta som finns är idioterna som ligger precis bakom, 20-30cm ifrån -  nästan så att de skulle hoppa in i bagaget ifall du öppnade det...Finns absolut inget värre! Kör om eller håll avstånd! mad

+1
Finns inget possitivt som kan komma från att ligga för nära någon, det enda skulle vara att personen får stenskott vilket dom förmodligen inte bryr sig om ändå.

Det värsta är att de flesta är inte ens medvetna om att de gör något fel...

Ska montera bort stänkskydden bak tror jag. Se om det ger någon effekt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

325 Inlägg
8 maj 2012
Pim_Pim skrev:
Folk som tror att dom äger hela vägen själva.
Som när man åker på en rätt så smal gata och möter ett arsle i en stor suv som ligger mitt i vägen och man får typ skrapa trottoarkant för att man inte ska krocka.

Precis! Bara för att man kör ett stort as till bil behöver man inte ta upp onödigt stor plats!
Gäller även folk i småbilar som kör mitt i vägen å inte har en minsta aning om vart dom har hjulen big_smile

OPEL

112 Inlägg
8 maj 2012
Man kan irritera sig mycket i trafiken men den ende som blir upprörd är en själv. Därför har jag slutat att bry mig för mycket.

För varje motorcyklist som åker förbi mig i bilköer så är det en mindre billist i kön. Skulle fler köra motorcykel skulle det bli mer plats för min bil.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

Handledare
1 481 Inlägg
8 maj 2012
Evil_E skrev:
Masquerade skrev:

Ja, speciellt som det är lagligt att köra förbi en bilkö med MC om man gör det på vänster sida i samma fil.

Påstängd
1 197 Inlägg
8 maj 2012
Hade en nyare BMW med en gubbjävel bakom mig i morse, han låg knappt en meter bakom mig även fast det fanns hur bra omkörningstillfällen som helst..
Blinkade även lite med bromsljuset, men han släppte inte på gasen.. Blir kul den gången som jag faktiskt måste bromsa in hårt och har en sån person bakom mig, hoppas han får ta den värsta smällen då.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
8 maj 2012
siiimooon skrev:
Hade en nyare BMW med en gubbjävel bakom mig i morse, han låg knappt en meter bakom mig även fast det fanns hur bra omkörningstillfällen som helst..
Blinkade även lite med bromsljuset, men han släppte inte på gasen.. Blir kul den gången som jag faktiskt måste bromsa in hårt och har en sån person bakom mig, hoppas han får ta den värsta smällen då.

Det är då man vill han någon skraltig bil som man inte bryr sig om för att skrämmas lite om man nu skulle snudda.

Påstängd
1 197 Inlägg
8 maj 2012
Eddy skrev:
siiimooon skrev:

Det är då man vill han någon skraltig bil som man inte bryr sig om för att skrämmas lite om man nu skulle snudda.

Precis!

Meldem
917 Inlägg
8 maj 2012
jag tycker det är bra när en MC-förare filtrerar förbi mig, hellre det än att han är framför mig och gör bilkön ännu längre. I vissa länder finns det till och med rutor framför körfilerna vid traffikljus korsningar så alla moppedister/MC-cyklister kan filtrera förbi trafikkön och ställa sig längst fram ist och korta av köerna, tycker jag e genialiskt.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

111 Inlägg
8 maj 2012
Marticus skrev:
jag tycker det är bra när en MC-förare filtrerar förbi mig, hellre det än att han är framför mig och gör bilkön ännu längre. I vissa länder finns det till och med rutor framför körfilerna vid traffikljus korsningar så alla moppedister/MC-cyklister kan filtrera förbi trafikkön och ställa sig längst fram ist och korta av köerna, tycker jag e genialiskt.

Välkommen till Sthlm någon gång!, samma fenomen fast för cyklister! Yay, vi har 10 jävla cykeldårar som försöker trampa iväg raskare än min kärra vid varje rödljus (i sthlm dvs)

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

Sök