2834
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Muttley
8 maj 2012
Marticus skrev:
jag tycker det är bra när en MC-förare filtrerar förbi mig, hellre det än att han är framför mig och gör bilkön ännu längre. I vissa länder finns det till och med rutor framför körfilerna vid traffikljus korsningar så alla moppedister/MC-cyklister kan filtrera förbi trafikkön och ställa sig längst fram ist och korta av köerna, tycker jag e genialiskt.

De är som i sverige som de är för cyklister. De har en liten fil till höger och längst fram en egen ruta. Speciellt i städer med mycket cyklister.

I paris tex så om man ser en som inte tränger sig så är de något fel på dem. De ska ta sig fram hur trångt de än är och är de så att en mc inte kommer förbi blir de ett jävla liv på de.

Så länge de tar sig fram säkert så är de faktiskt inga problem. Man ska ställa sig långt åt höger eller vänster beroende på vilken fil och hur de nu ser ut. Och de är lite tänkt åt utryckning med så man kommer snabbt undan så de kan passera i mitten. Men de vet ingen om här precis som så mycket annat.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
9 maj 2012
saab_sonett skrev:
Evil_E skrev:
Masquerade skrev:
MC-folk som kör mellan bilarna vid kö/rödljus. Hade nästan varit värt att köpa någon skrotbil bara för att kunna svänga ut framför dem.

Varför? Är du så lättskrämd, eller vad kan det spela dig för roll? AHHH!, det är bara den gamle svenska avundsjukan som smugit sig på för att du behöver köa medans MC snubbarna bara susar förbi!

Löjligaste grejjen so far i denna tråd...

Ja, speciellt som det är lagligt att köra förbi en bilkö med MC om man gör det på vänster sida i samma fil.

Nej, omkörning är laglig med ett säkert avstånd till bilen man kör om. Under en halvmeter är inte ett säkert avstånd och så kallad "lane-splitting" är därför olaglig. Fast motorcyklister är ju generellt sett idioter så man förstår ju att de tycker ett 30-tal cm är ett säkert avstånd..

Livet är för kort för att äga Volvo.

1 515 Inlägg
9 maj 2012
Masquerade skrev:
Fast motorcyklister är ju generellt sett idioter så man förstår ju att de tycker ett 30-tal cm är ett säkert avstånd..

Haha snacka om att kapa alla MC-förare, herregud lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Meldem
917 Inlägg
9 maj 2012
Masquerade skrev:
Fast motorcyklister är ju generellt sett idioter så man förstår ju att de tycker ett 30-tal cm är ett säkert avstånd..

snacka om att kunna föra sitt argument på ett snyggt sett! *likes*

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Fri fart för ett fritt folk!
14 302 Inlägg
9 maj 2012
tkd_rille skrev:
Marticus skrev:
jag tycker det är bra när en MC-förare filtrerar förbi mig, hellre det än att han är framför mig och gör bilkön ännu längre. I vissa länder finns det till och med rutor framför körfilerna vid traffikljus korsningar så alla moppedister/MC-cyklister kan filtrera förbi trafikkön och ställa sig längst fram ist och korta av köerna, tycker jag e genialiskt.

De är som i sverige som de är för cyklister. De har en liten fil till höger och längst fram en egen ruta. Speciellt i städer med mycket cyklister.

I paris tex så om man ser en som inte tränger sig så är de något fel på dem. De ska ta sig fram hur trångt de än är och är de så att en mc inte kommer förbi blir de ett jävla liv på de.

Så länge de tar sig fram säkert så är de faktiskt inga problem. Man ska ställa sig långt åt höger eller vänster beroende på vilken fil och hur de nu ser ut. Och de är lite tänkt åt utryckning med så man kommer snabbt undan så de kan passera i mitten. Men de vet ingen om här precis som så mycket annat.

varför kan dom inte stå i kön som alla andra...?

så gött när man hittar filmer på nätet där folk öppnar dörren när dom kommer blåsande imellan bilarna med sina mc`s smile

Kör fort så hinner inget hända...

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
9 maj 2012
Growe skrev:

så gött när man hittar filmer på nätet där folk öppnar dörren när dom kommer blåsande imellan bilarna med sina mc`s smile

För att dom, obehindrat, kan komma fram?! Varför stör det så många? Har aldrig hört om någon som fått ens ett märke av en hoj i en sån kö-situation. Är det vanligt?

"Ställ dig sist i kön! Det går inte, där står redan en..."

/Mattias

Meldem
4 137 Inlägg
9 maj 2012
Folk som inte kan hålla åt sig på mindre vägar. Var en idag som höll på att klippa min sidospegel..

69 Inlägg
9 maj 2012
Varför klagar så många på MC-förare som trängs vid rött ljus. Varför är ni så rädda? Tror inte de kommer att krocka med sidospeglarna om det finns plats för dom att komma förbi, finns det inte plats så kör de ju inte förbi i alla fall, logiskt.

Det jag blir rädd för och irriterad över, förutom det jag skrev förut om folk som ligger så nära min bil, är CYKLISTER, som vid rött ljus eller en lång kö där bilarna kör sakta, försöker hålla balansen på cykeln för att inte ramla samtidigt som dom cyklar i krypfart.

Jag stod i en kö där en "cyklist" tappade balansen och tippade åt höger på bilen framför så att cykeln slog i bilen och kvinnan (såklart!!) var tvungen att ta emot sig med ena handen på bilen, föraren tutade såklart irriterat.

Nu är jag inte emot alla kvinnor som är cyklister men jag tycker de har en tendens att vara lite arroganta och inte bry sig om folk och saker runtomkring. Tror inte en kille skulle göra så, han skulle vara någorlunda rädd om bilen bredvid, trots att det inte är hans bil. Och om han nu råkar välta cykeln mot bilen så skulle han be om ursäkt och inte vara låtsas som om inget har hänt.

Kan du inte hålla balansen när du cyklar sakta så gå ned från cykeljäveln och gå bredvid så att du inte ramlar på bilarna bredvid dig!!

Förresten kan man begära skadestånd om något sånt händer och jag får en repa på min bil (under förutsättning att jag har bevis)? Hur går jag tillväga då?
Senast redigerat av KingD (9 maj 2012)

79 Inlägg
9 maj 2012
värsta som finns är väl idioterna som ligger 10-20kmh under hastighetsbegränsningen.. och vägrar flytta på sig!

In och droppa en kommentar eller betyg ;D

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
9 maj 2012
KingD skrev:
Varför klagar så många på MC-förare som trängs vid rött ljus. Varför är ni så rädda? Tror inte de kommer att krocka med sidospeglarna om det finns plats för dom att komma förbi, finns det inte plats så kör de ju inte förbi i alla fall, logiskt.

Det jag blir rädd för och irriterad över, förutom det jag skrev förut om folk som ligger så nära min bil, är CYKLISTER, som vid rött ljus eller en lång kö där bilarna kör sakta, försöker hålla balansen på cykeln för att inte ramla samtidigt som dom cyklar i krypfart.

Jag stod i en kö där en "cyklist" tappade balansen och tippade åt höger på bilen framför så att cykeln slog i bilen och kvinnan (såklart!!) var tvungen att ta emot sig med ena handen på bilen, föraren tutade såklart irriterat.

Nu är jag inte emot alla kvinnor som är cyklister men jag tycker de har en tendens att vara lite arroganta och inte bry sig om folk och saker runtomkring. Tror inte en kille skulle göra så, han skulle vara någorlunda rädd om bilen bredvid, trots att det inte är hans bil. Och om han nu råkar välta cykeln mot bilen så skulle han be om ursäkt och inte vara låtsas som om inget har hänt.

Kan du inte hålla balansen när du cyklar sakta så gå ned från cykeljäveln och gå bredvid så att du inte ramlar på bilarna bredvid dig!!

Förresten kan man begära skadestånd om något sånt händer och jag får en repa på min bil (under förutsättning att jag har bevis)? Hur går jag tillväga då?

En till grej med cyklister.
Har sett det flera gånger och har varit nära att råka ut för det själv ännu fler gånger.
Man står och väntar på att få komma in i en rondell eller en korsning där det bara kommer bilar från vänster.
Beredd som man är så tittar man ju bara åt vänster och väntar på en lucka. Framför ens bil är det ett övergångsställe och cykelbana. Ja ni kan ju räkna ut vad som händer...
Man kastar sig ut och ser en cyklist flyga över huven. Jag frågar mig, är dom helt blåsta? Hur jobbigt är det för dom att stanna innan dom ska över vägen? Kanske invänta lite ögonkontakt med bilisten? Eller gör det ännu enklare och hoppa av cykeln och led den runt bakom bilen.
Detta har ännu inte jag råkat ut för, men däremot har jag blivit stående mitt på deras röda matta (cykelbanan) när jag skulle in i en rondell. Oj oj oj vilket problem det blev när det kom en hop med cyklister. Kan ni tänka er att dom var tvungna att sakta ner och åka runt min bil?
Hycklare är dom. Cyklar runt och tycker dom gör miljön en jäkla tjänst genom att tvinga samtliga bilister och motorfordon att tvärnita och göra om accelerationen, bara för att dom kommer...

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

14 302 Inlägg
9 maj 2012
UhrJr skrev:
KingD skrev:

En till grej med cyklister.
Har sett det flera gånger och har varit nära att råka ut för det själv ännu fler gånger.
Man står och väntar på att få komma in i en rondell eller en korsning där det bara kommer bilar från vänster.
Beredd som man är så tittar man ju bara åt vänster och väntar på en lucka. Framför ens bil är det ett övergångsställe och cykelbana. Ja ni kan ju räkna ut vad som händer...
Man kastar sig ut och ser en cyklist flyga över huven. Jag frågar mig, är dom helt blåsta? Hur jobbigt är det för dom att stanna innan dom ska över vägen? Kanske invänta lite ögonkontakt med bilisten? Eller gör det ännu enklare och hoppa av cykeln och led den runt bakom bilen.
Detta har ännu inte jag råkat ut för, men däremot har jag blivit stående mitt på deras röda matta (cykelbanan) när jag skulle in i en rondell. Oj oj oj vilket problem det blev när det kom en hop med cyklister. Kan ni tänka er att dom var tvungna att sakta ner och åka runt min bil?
Hycklare är dom. Cyklar runt och tycker dom gör miljön en jäkla tjänst genom att tvinga samtliga bilister och motorfordon att tvärnita och göra om accelerationen, bara för att dom kommer...

inte för att försvar cyklister för dom är i regel idioter så gott som alla

men! du får inte blockera en överfart på det sättet som du gör när du ställer dig över cykelbanan smile
jag har gjort likdant så jag är inte bättre på något sätt
men som sagt man får inte blockera vägen på det sättet

839 Inlägg
9 maj 2012
Nej, på samma sätt som man inte får parkera mitt på vägen. Det förstår jag med.
Men nu stog jag där, om det var för att jag missade min lucka pga ett motorstopp eller om jag bara var seg och fick panikbromsa kommer jag inte ihåg.
Men som jag läste lite tidigare i tråden så hade någon tagit fram ett urklipp från transportstyrelsen.
Cyklister har visst väjningsplikt vid korsning av övergångsställen, med eller utan cykelbanor! yikes
Nu är det krig.

14 302 Inlägg
9 maj 2012
UhrJr skrev:
Nej, på samma sätt som man inte får parkera mitt på vägen. Det förstår jag med.
Men nu stog jag där, om det var för att jag missade min lucka pga ett motorstopp eller om jag bara var seg och fick panikbromsa kommer jag inte ihåg.
Men som jag läste lite tidigare i tråden så hade någon tagit fram ett urklipp från transportstyrelsen.
Cyklister har visst väjningsplikt vid korsning av övergångsställen, med eller utan cykelbanor! yikes
Nu är det krig.

jo det stämmer..men!!! om det är någon form av upphöjning av vägen så har bilisterna väjningsplikt!

räcker tex med en rand med kullersten eller plattor för att det ska räknas

bara så du är medveten om detta innan du kör över ett as på cykel smile

839 Inlägg
9 maj 2012
Räknas lagningar i asfalten? för det är det överallt i norrköping wink

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 maj 2012
UhrJr skrev:
Räknas lagningar i asfalten? för det är det överallt i norrköping wink

Har i lule är det inte ens lagningar, utan det är gigantiska hål överallt roll

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

112 Inlägg
9 maj 2012
En sak man kan irritera sig på är de som vid tät trafik ska köra in i en korsning utan att vara säker på att hinna passera den innan det blir grönt för trafik från det andra hållet. De står kvar mitt i korsningen och blockerar all trafik. När det blir tjockt med trafik gäller det att kunna samarbeta.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

40 Inlägg
9 maj 2012
lucather skrev:
En sak man kan irritera sig på är de som vid tät trafik ska köra in i en korsning utan att vara säker på att hinna passera den innan det blir grönt för trafik från det andra hållet. De står kvar mitt i korsningen och blockerar all trafik. När det blir tjockt med trafik gäller det att kunna samarbeta.

Sånt måste ju bli en lag på att den första bilen i kön som han blockerar får ge en fet örfil till den som blockerar smile

Muttley
9 maj 2012
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
Marticus skrev:

För de är antagligen säkrare om de säkert tar sig förbi bilarna i kön så de slipper ligga i klungan när de blir grönt. Jag har aldrig gjort så och skulle nog inte göra det.  Öppnar du dörren så åker ju du på det. Tråkigt och få en dörr förstörd för det.

67 Inlägg
9 maj 2012
Detta räknas nog mer som ett "vad-i-helvete-moment" https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70789/70789-e20175cf5c38d74db29dbcefb27d2b9a.jpg

det är mänskligt att fela, men det krävs en dator för att verkligen strula till det

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
9 maj 2012
rvbm skrev:
Detta räknas nog mer som ett "vad-i-helvete-moment" http://www1.garaget.org/gallery/images/71/70789/70789-e20175cf5c38d74db29dbcefb27d2b9a.jpg

hahahaha!!lollollol
kanske det var en kort bit som skulle åka o finns inga trotoarer...
Senast redigerat av gps18 (9 maj 2012)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Sök