Varför klagar så många på MC-förare som trängs vid rött ljus. Varför är ni så rädda? Tror inte de kommer att krocka med sidospeglarna om det finns plats för dom att komma förbi, finns det inte plats så kör de ju inte förbi i alla fall, logiskt.
Det jag blir rädd för och irriterad över, förutom det jag skrev förut om folk som ligger så nära min bil, är CYKLISTER, som vid rött ljus eller en lång kö där bilarna kör sakta, försöker hålla balansen på cykeln för att inte ramla samtidigt som dom cyklar i krypfart.
Jag stod i en kö där en "cyklist" tappade balansen och tippade åt höger på bilen framför så att cykeln slog i bilen och kvinnan (såklart!!) var tvungen att ta emot sig med ena handen på bilen, föraren tutade såklart irriterat.
Nu är jag inte emot alla kvinnor som är cyklister men jag tycker de har en tendens att vara lite arroganta och inte bry sig om folk och saker runtomkring. Tror inte en kille skulle göra så, han skulle vara någorlunda rädd om bilen bredvid, trots att det inte är hans bil. Och om han nu råkar välta cykeln mot bilen så skulle han be om ursäkt och inte vara låtsas som om inget har hänt.
Kan du inte hålla balansen när du cyklar sakta så gå ned från cykeljäveln och gå bredvid så att du inte ramlar på bilarna bredvid dig!!
Förresten kan man begära skadestånd om något sånt händer och jag får en repa på min bil (under förutsättning att jag har bevis)? Hur går jag tillväga då?
Senast redigerat av KingD (9 maj 2012)