Projekt Garage startar här Har ju nyligen gått och köpt hus, flyttat in och gjort mig hemmastadd.
Så nu är det dag att fixa garaget
Kan börja med lite förord:
Garaget är på 40kvm och inte 30 som jag trodde, (hade ingen information alls av garaget mer en en visning)
det är 8400 långt och 4700 brett varav 10kvm var avdelat med en vägg och inrett som ett förrådd ( ye, right vem behöver ett förråd
)
ser inte mycket ut för världen, med det har potential i mina ögon!
Slänger in en bonus bild på bruksbilen och den lilla carporten
En Mycket vild 1L Yaris med 16" Auris T-sport fälgar och 3x 75W xenon samt original vinge
Vy genom dörren, va inte jätte praktisk inrett som garage om man har längre bil än en Yaris.
Väggen som arbetsbänken sitter på är den som gränsar mot förrådet.
Porten är smidig att öppna och hyfsat rymlig, men läcker troligtvis värme som ett soll tyvärr.
Ska till sommaren gjuta en inkörnings klack med en 45graders galvad stålprofil som skydd och tätning mot port.
Muren(läs väggen) har fallit, gipset var inte ens spacklat så var bara att skruva bort och ställa åt sidan
Väggen var gediget byggd och isolerad
Funderar på att spara Reglarna mot vägg och i tak för att kunna ha om man vill kunna sätta ett lyftblock i taket eller annat som behöver sitta rejält. Bara klä med gips och kantstötsprofil i plåt.
På måndag kommer värmepumpen hem som jag beställt, så se om man hinner montera den i mellandagarna.
Men först måste jag göra en fuktmätning i plattan så jag har resultat före och efter för att se om det vandrar fukt i plattan även när det finns värme.
Sen när värmen är igång så är det dags att slipa golvet och måla
Quiz!
-Vad va det för färg på skottkärran?