3338
Sök

Handla en bil nu på Lördag och undrar hur jag ska betala säljaren?

519 Inlägg
19 april 2012
Dieselsmurfen skrev:
Germax skrev:
Dieselsmurfen skrev:

De flesta av oss är ju ärliga. Då är det inget problem... MEN man kan föra över från sitt konto när säljaren tittar på och cancelera transaktionen när man kommer hem!

Går verkligen det?

Andromeda har fel. Det går alldeles utmärkt. Fast i TS fall är det ju han som ska föra över pengar och säljaren som ska lite på honom så inget problem där!

hur avbryter man en överföring? trodde det inte gick efter man överfört pengar mellan konton....

5 198 Inlägg
20 april 2012
dan-kristian skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Germax skrev:

Går verkligen det?

Andromeda har fel. Det går alldeles utmärkt. Fast i TS fall är det ju han som ska föra över pengar och säljaren som ska lite på honom så inget problem där!

hur avbryter man en överföring? trodde det inte gick efter man överfört pengar mellan konton....

Ska man överföra mellan samma bank så går det på en gång,, annars är det bara gå in och ångra överföring,,har själv varit med om att en köpare gjort så..

4 670 Inlägg
20 april 2012
Varför inte bara ta bilköpet en vardag där ni båda kan gå till banken? Absolut smidigaste och ni slipper allt krångel!

4 670 Inlägg
20 april 2012
gamlingen skrev:
dan-kristian skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Ska man överföra mellan samma bank så går det på en gång,, annars är det bara gå in och ångra överföring,,har själv varit med om att en köpare gjort så..

Faktiskt oxå råkat ut en gång för att en köpare ångrat överföringen men ett hembesök hos killen "23 bast bodde hemma" och ett litet prat med både han och föräldrarna så fick man cashen kontant + extra pga omständigheterna!

Tur att man alltid fotar körkort, kollar upp personen i fråga så man vet vem killen/tjejen är!

Olika
907 Inlägg
20 april 2012
hangman skrev:
jag gör så här, like a boss

https://www.izettle.com/se/?gclid=CMTGw … mAodvA51wQ

Lite tråkigt bara att bilen blir 2751,50 kr dyrare...

Mvh
Fredrik

2 174 Inlägg
20 april 2012
fredriq skrev:
hangman skrev:
jag gör så här, like a boss

https://www.izettle.com/se/?gclid=CMTGw … mAodvA51wQ

Lite tråkigt bara att bilen blir 2751,50 kr dyrare...

bara pruta smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 april 2012
Synd att behöva vara omöjlig, men om jag som säljare har flera intresserade på bilen kan du ju glömma att jag prutar 2700 för att köparen inte behagat ordna med en betalningsform som inte kostar honom pengar. Det är inte mitt problem.

Evildan
20 april 2012
Dieselsmurfen skrev:
En postväxel tar någon dag eller två att få. Det är kört alltså... Kontanter är det enda du hinner imorgon. Fast då måste du säkert åka till flera banker för att få ihop summan. Min bank brukar gnälla när jag ska ha ut mer än 30-50 tkr.

CASH IS KING heter det smile

min bank är faktiskt ännu tjurigare, ynka 25k sen börjar dom protestera.
inga problem dock om man säger till en-två dagar innan.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 april 2012
På LF och swedbank står det klart och tydligt att en godkänd överföring aldrig går att avbryta.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

519 Inlägg
30 april 2012
gamlingen skrev:
dan-kristian skrev:
Dieselsmurfen skrev:

kanon då vet man så man inte blir lurad..får ha lite magskänsla då om köparen inte verkar ärlig..tackar..

Sök