3306
Sök

Kneppig bilförsäljning

1 283 Inlägg
2 maj 2012
trippelturbo skrev:
Volvo142_73a skrev:
trippelturbo skrev:

Sorry, miss från mig. Vart bara så jävla förbannad på den idioten hmm. O ursäkta mitt språk..

Vi är inte mer än människor. Ja det kan jag förstå. Jag har en bil som jag inte fått papper på än (2,5år) sen jag skaffade den. :@

Nä, man kan se det så. Faktum är att att när en invandrare gör fel, eller att en på miljonen är ful på ngt sätt, så stormar det med kommentarer till höge ro vänster. Men när en svensk gör ngt, så är vi plötslig inte mer än människor! Got ma point? wink

Inga papper på 2.5år, då står du alltså inte som ägare? smile

Fördomar kommer inte ur tomma luften... just saying roll

Självlärd
3 083 Inlägg
2 maj 2012
trippelturbo skrev:
Volvo142_73a skrev:
trippelturbo skrev:

Sorry, miss från mig. Vart bara så jävla förbannad på den idioten hmm. O ursäkta mitt språk..

Vi är inte mer än människor. Ja det kan jag förstå. Jag har en bil som jag inte fått papper på än (2,5år) sen jag skaffade den. :@

Nä, man kan se det så. Faktum är att att när en invandrare gör fel, eller att en på miljonen är ful på ngt sätt, så stormar det med kommentarer till höge ro vänster. Men när en svensk gör ngt, så är vi plötslig inte mer än människor! Got ma point? wink

Jo men det är Sverige i ett nötskal.

Nej exakt. Den har stått på gården sen jag fick hem den. Förra ägaren påstår att hon har skickat in papprena. jag har pratat med transportstyrlesen och dom har inte fått in några papper.

Detta var också en svensk

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Trucker
2 710 Inlägg
2 maj 2012
Vita_Vargen skrev:
trippelturbo skrev:
Volvo142_73a skrev:

Så jag som invandrare ska börja o snacka skit om svenskar, tycker du?
Åkte ner till Gbg för 2 somrar sen, även det en svensk.

Det var väldig uppenbart att det va hål i avgasröret, han påstod att det var ngt sportsystem, som han ej kunde märket på.

-En kompis satte dit den..

Edit: jag är smartare än så. Har inte nån universitetsutbildning, men kan tänka nog långt att ALLA inte är samma idioter. Dra ALDRIG alla under samma kam!!

Har varit med om fula svenskar men oxå fula svenskar.
EN invandrare från Sthlm lekte att han visste vad jag menade, när jag frågade ut honom.
Senast redigerat av trippelturbo (2 maj 2012)

Fart missbrukare

1 283 Inlägg
2 maj 2012
trippelturbo skrev:
Vita_Vargen skrev:
trippelturbo skrev:

Det var väldig uppenbart att det va hål i avgasröret, han påstod att det var ngt sportsystem, som han ej kunde märket på.

Edit: jag är smartare än så. Har inte nån universitetsutbildning, men kan tänka nog långt att ALLA inte är samma idioter. Dra ALDRIG alla under samma kam!!

EN invandrare från Sthlm lekte att han visste vad jag menade, när jag frågade ut honom.

Handlar inte om att snacka skit om någon.
Idioter finns överallt, oavsett om vart man är och vart personen kommer ifrån.
Finns ju massa fördomar om svenssons som stämmer på majoriteten av svenskarna med. Det är som vanligt, man ska inte dra alla över en kant. Men fördomar kommer som sagt inte ur tomma luften.

Fördom: Alla Svensson kör Volvo V70
Fakta: 58% av alla Svensson kör Volvo V70*

Alla kör mao inte V70 men eftersom så många gör det så blir det en fördom att Svensson kör V70.

*Påhittat

Summeringen är iaf att det finns nästan alltid en sanning bakom fördomar. Även om det inte stämmer in på alla, därför dom är just fördomar och inte fakta!
Senast redigerat av Vita_Vargen (2 maj 2012)

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 maj 2012
Vita_Vargen skrev:
trippelturbo skrev:
Vita_Vargen skrev:

Handlar inte om att snacka skit om någon.
Idioter finns överallt, oavsett om vart man är och vart personen kommer ifrån.
Finns ju massa fördomar om svenssons som stämmer på majoriteten av svenskarna med. Det är som vanligt, man ska inte dra alla över en kant. Men fördomar kommer som sagt inte ur tomma luften.

Fördom: Alla Svensson kör Volvo V70
Fakta: 58% av alla Svensson kör Volvo V70*

Alla kör mao inte V70 men eftersom så många gör det så blir det en fördom att Svensson kör V70.

*Påhittat

Summeringen är iaf att det finns nästan alltid en sanning bakom fördomar. Även om det inte stämmer in på alla, därför dom är just fördomar och inte fakta!

En fördom är något negativt och exemplet med V70 är dåligt även om de flesta nog förstår din poäng. Ett annat exempel: Att genomsnittsamerikanen är överviktig är inte heller någon fördom, det är ren fakta som går att bevisa genom undersökningar och statistik. Att däremot påstå att amerikaner är okunniga på geografi, dumma, eller vill kriga i andra länder, det är fördomar. Fördomen "Att invandrare skulle stjäla eller fuska mer än svenskar" är inte bara fel, utan den är dessutom ganska ointelligent då uttrycket "invandrare" används utan tanke om kriteriet för invandrare. Något min kamrat från England för övrigt älskar då han aldrig räknas in i gruppen invandrare när Svenne Banan diskuterar på krogen.

Din summering är heller inte speciellt genomtänkt då du uppenbarligen själv är fördomsfull om det som du kanske inte känner till så mycket om, eller kanske till och med är misstänksam mot och frukar, nämligen kulturer utanför den svenska. Det finns ingen sanning eller fakta bakom fördomar, endast okunskap och rädsla.

Sedan vill jag bara poängtera att uttrycket är att dra alla över en kam.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

7 432 Inlägg
2 maj 2012
finns många som inte fått papper på bilar de köpt,, i min kompis fall så slutade det med att vi kapade upp bilen i delar å sålde skiten till stena,, det var endå en reservdelsbil

Självlärd
3 083 Inlägg
2 maj 2012
granadadr skrev:
finns många som inte fått papper på bilar de köpt,, i min kompis fall så slutade det med att vi kapade upp bilen i delar å sålde skiten till stena,, det var endå en reservdelsbil

Min bil råkar tyvärr vara 142an

613 Inlägg
2 maj 2012
granadadr skrev:

vad betalar stena? kapar man hela bilen med allt i? förutom oljor kylarvätska / bensin/diesel

7 432 Inlägg
2 maj 2012
jag fick 1,2kr kg då,, den hade ju inget k´glas å dyl,, den var kapad i 4delar  å alla luckor dörrar för sig,

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
granadadr skrev:

ställ bilen på handikapparkeringen vid polishuset, då går räkningarna till hon som äger bilen, låt den stå där men plocka bort böteslappara med jämna mellanrum så ansöker nog ägaren om nya papper som hon skriver på rätt fort å skickar in.

Självlärd
3 083 Inlägg
2 maj 2012
Xuri skrev:
Volvo142_73a skrev:
granadadr skrev:

ställ bilen på handikapparkeringen vid polishuset, då går räkningarna till hon som äger bilen, låt den stå där men plocka bort böteslappara med jämna mellanrum så ansöker nog ägaren om nya papper som hon skriver på rätt fort å skickar in.

Bästa idéen hittills tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Xuri skrev:
Volvo142_73a skrev:

Bästa idéen hittills tongue

ja nya papper kostar typ 50 spänn på bilen, bara ringa å säga de till henne, imorgon ställer jag den utanför polishusets entre och du lär få betala både böter å bortforslingen av den om du inte är snabb å beställer nya papper å skickar underskrivna till mig.

Sök