3466
Sök

Squidspeed´s Mazda 3 MPS

En sammanställning av vad som ska göras med bilen. Mycket planer finns! :)

#GoodToBeBad
24 490 Visningar
Projektet avslutat 8 augusti 2012
301 Inlägg
12 maj 2012
Snygg bil du har..

Var det gummit på motorfästet som gick??
Folk säger ju att det märket som du körde med ska vara bra..
Kör ju med CP-e motorfäste själv..

Hur är det å köra med bilen när motorfästet är sönder?

#GoodToBeBad
856 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Tack!

Det var uretanbussningen som sprack ja.. Jo, det är ju ett ekänt bra märke, och har aldrig hört om nån som haft problem med de förr. Fick väl ett måndagsexemplar eller nåt.. sad

Bilen är extremt tråkig att köra med kasst fäste. Man får köra väldigt lugnt, annars slår fästet i motorn då ingenting finns emellan längre. Så nu kan ju alla BMW-killar i stan njuta och tro att de är snabba när de kommer om mig.. smile

301 Inlägg
12 maj 2012
Squidspeed skrev:
Tack!

Det var uretanbussningen som sprack ja.. Jo, det är ju ett ekänt bra märke, och har aldrig hört om nån som haft problem med de förr. Fick väl ett måndagsexemplar eller nåt.. sad

Bilen är extremt tråkig att köra med kasst fäste. Man får köra väldigt lugnt, annars slår fästet i motorn då ingenting finns emellan längre. Så nu kan ju alla BMW-killar i stan njuta och tro att de är snabba när de kommer om mig.. smile

okey..
Har ju har att vissa har spruckit men trodde det var metallen som sprack då..
Har du inte original kvar att byta till så länge??

Haha dom måste ju få ha lite roligt dom med..

#GoodToBeBad
856 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Nej, för originalfästet var också spräckt.. tydligen inte så bra kvalisort på de heller.. tongue Men har köpt dogbonetypen nu som ska hålla för ALLT.. lika bra känner jag! smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Fick hem nya motorfästet idag, kom en PÅMINNELSE-avi från posten.. Jävla nötter.. Fästet kom redan den 18:e, och jag har fan inte fått någon avi.. mad
Men men.. Bokade tid för montering av det och lite annat nästa tisdag, så snart kan man gasa igen! smile

991 Inlägg
29 maj 2012
Skynda och montera så du kan köra hårt igen smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=tc5gh0Io … e=youtu.be

Köpt mig en GoPro-kamera, så blev ett snabbt videotest med bilen idag.. smile Är en del vindbrus då jag valde fel baksida (tog skeletonbaksidan, när jag nog borde haft den helt täta baksidan) men det är ändp ett lovande resultat... smile
Senast redigerat av Squidspeed (1 juni 2012)

991 Inlägg
1 juni 2012
Squidspeed skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=tc5gh0Io0Wk&feature=youtu.be

Köpt mig en GoPro-kamera, så blev ett snabbt videotest med bilen idag.. smile Är en del vindbrus då jag valde fel baksida (tog skeletonbaksidan, när jag nog borde haft den helt täta baksidan) men det är ändp ett lovande resultat... smile

Riktigt nice video!! smile Brutal kvalité wink

66 Inlägg
2 juni 2012
Squidspeed, du får joina oss andra MPS ägare på mazdaspeed.se om du inte redan har det, hittade inte ditt nick iaf smile
Alltid skoj att se fler som moddar sina MPSer. Jag har själv en stororder på g från the states smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Vart reggad där för något år sedan, hette Squid där då.. Kanske reggar mig nångång i framtiden igen.. smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Monterat nytt bakre motorfäste idag, eftersom jag är först i världen med att ta sönder ett JBR-fäste.. smile

http://img23.imageshack.us/img23/7866/imag0218fi.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/6250/imag0217f.jpg

Så nu kan man gasa med bilen igen. Blev en markant skillnad så sett att det vibrerar rejält i bilen, men det känns bara gutt.. wink Passade på att tvätta och städa ur bilen med, och det behövs med tanke på säsongens plåga frömjöl.. =/

Nu väntar man bara på skattepengarna så ska bilen börja mappas sen..

991 Inlägg
5 juni 2012
Måste kännas skönt att kunna trycka på igen smile ska bli kul att se nån video när mappnigen är klar wink

991 Inlägg
8 juni 2012
Squidspeed skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=tc5gh0Io0Wk&feature=youtu.be

Sätter man fast fästena man klickar fast kameran på, på karossen och sen sitter dom eller?
Hoppas du förstår vad jag menar smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
På karossen använder jag sugkoppsfästet, vill inte ha massa hårtsittande tejp med fästen på bilen utvändigt. Ser GÅR det iofs att göra så med såklart.. smile Men de fästena använder iaf jag i kupén enbart.

991 Inlägg
8 juni 2012
Ok, nu gjorde jag tvätemot som du gör :-P men det vart bra det också, nu iallafall. När man ska ta bort så är det en annan fråga smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Idag har jag installerat nya motorprogrammvaran Versatuner. Hade lite problem med drivrutinerna på datorn, så tog lite längre tid än beräknat (Tog 2 timmar, ska ta 25-30min) men nu är allt installerat och inställt.

En standardmapp är just nu flashad med:
-Launch control på 3600rpm (Håller på och testar olika varvtal just nu)
-Ökat laddtryck
-Justerade tändning/bränslekurvor
-Avstängd check-enginelampa för downpipen

Svårt att säga så mycket om effekten, men visst - lite snabbare än han väl.. smile Lär bli större/bättre skillnad när man ser mappar den "på riktigt". Ligger förmodligen helfel i MAF-värde och lite högt knackvärde, så det är med spänning man väntar mot månadsslutet.. smile

991 Inlägg
301 Inlägg
9 juni 2012
Var har du tänk mappa den??

#GoodToBeBad
856 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Blir hos PERM-nätverket i USA, tar det som Jonathan och de flesta andra i Sverige ifrån Stratified Auto när pengarna finns. Onödigt att stå på den vanliga väntelistan när man kan få det direkt genom hans företag.. smile

991 Inlägg
23 juni 2012
Kan dom mappa Seat också därdu fixar det?

Sök