Breisladd skrev:
spokenratt skrev:
Den kan gå i linkmed/limp home/safe mode.. allt vad det kallas, Åk till volvo etc och läs ut ev felkoder. Min wg stång är rätt trög iaf. Men jag tror nog Mv ändå. Kändis grej på våra bilar. Och ja, 2,0/2,4/2,5t är Lt.
Precis vad jag skrev, att den skulle vara ganska så trög! Säkerligen ger den ingen felkod pga klockan är mekanisk.. Lale du kan du komma upp till björkåsen och få bilen läst om du bjuder på fika bröd, min styvfar har inskaffat ännu en läsare och ett program, pga att han nu kör Volvo XC90...Så det är nog inga som helst problem om du vill ringa honom, eller så kan vi mötas i Järpås och åka upp om du vill.
Mvh Marthin
Klockan på en 2.4T skiljer ju sig en del i hårdhet från T5an. 2.4T är lättare att dra i. Sen beror det ju självklart på vad man anser är trögt eller lätt. Men i turbovärlden skulle jag säga att klockan på hans 2.4T ska vara ganska lätt.
Angående magnetventilen så sätter den inga som helst felvärden om den gått sönder rent mekaniskt. Kopplar du ur den (elen) så ska bilen ladda runt 0.2bar. Detta ger inte heller någon felkod, inte vad jag lyckats få fram iaf
Behöver du ha något uppritat så hör av dig!