Sanningen om denna bil är väl att den började byggas på 2009, men köptes 2005.
Åren 2005-2009 byggde vi ett garage att vara i, och sysslade med mycket annat. Men 5år är fortfarande lång tid kan jag tycka, men jag bor ju å andra sidan inte i garaget

Jag hade en plan att vara färdig 2013, men det sket sig radikalt kan man säga!
Just nu här det inte massor, har prövat att hänga på lite plåt på bilen, och se hur den kan tänkas se ut i framtiden.
Ritar en del kring motorblocket i solidworks. Har köpt torrsumpspump som ska få plats ihop med custom oljetråg osv...
Jag ritade upp fästen för wattlänken och fick dem skurna och bockade.
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/wattlaumlnk-01_zps47960877.png]()
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/wattlaumlnk-02_zps130679c0.jpg]()
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/wattlaumlnk-03_zpse6c74fa6.jpg]()
Sen, som jag nämnde så har jag karvat lite i de dåliga karossdelarna. Tidigare ägare har försökt rostlaga den här bilen, och det lär behöva göras om för att det ska bli bra. Men det passar bra att testa och öva på dessa delar.
Skärmkanten är höjd 30mm här, och det kommer inte räcka riktigt om man vill svänga också.
Bak ska upp 100-130mm också.
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/Kaross-01_zps5f81ffa1.jpg]()
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/Kaross-02_zps7cc81736.jpg]()
Bjuder även på en bonusbild på min kollegas bygge.
Det ska som ni förstår bli luftfjädrat. Det sitter en jagga-axel bak och custom-framvagn på. Ramen är höjd och modifierad i originalstuk.
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/Tommy-01_zps8b37d553.jpg]()