Bilen är en Volvo 142 som sakta men säkert spårat ut så långt som Amatörbyggt fordon. Har extremt mycket bilder på allt möjligt, men får välja ut lite godbitar.
Motorn är lite speciell, då jag har försökt mig på att bygga en egen 4rotor 26B-Wankelmotor. Detta innebar lite bekymmer, såsom att få tag i en vevaxel, varvid jag valde att försöka gör en egen. Jättesvårt att sammanfatta allt, men jag slänger in massa bilder
Sen tröttnade jag på att leta efter vettiga rotorer i bra skick/pris. Testar att göra egna istället. Jag är absolut ingen expert, men jag vill gärna testa!
En liten fundering jag haft är att du skulle kunna leka lite med proportionerna när du ändå är i farten. Volvos nedlagda ysterprojekt till 140/160 var P172. Den hade samma hjulbas som 140 och samma frontstruktur som 160. M a o 10 cm längre avstånd mellan framhjul och A-stolpe och 10 cm kortare golv bakom B-stolpe.
Beslutade mig för att prova om stötdämpar-längden och fästerna ser vettiga ut i bilen. Gjorde en mockup! Sen har jag fått mina bakdäck att mäta på. Köpte dem begagnade så man inte behöver oroa sig för att de ska torka sönder innan det är dags att åka 225/45-17" Fram, ev blir det 235, beror lite på scrubb och spårvidd. 255/40-17" Bak