Ja då va det då min tur att starta ett projekt. Har på mina tidigare bilar funderat på att lägga upp ett projekttråd men det har inte blivit av. Så nu tänkte jag få tummen ur och lägga upp det här. Bilen i fråga är en Volvo S80II... Visa mer
Ikväll byte jag ut de gamla tråkiga pedalerna mot sportpedaler. Bytte även ut växelknoppen mot en "sport" knopp. Bilder på det lägger jag upp imorgon för det var för mörkt för att fota det nu.
Snyggt som fan. Var det svårt att byta o e det volvos pedaler?
Ja det vart ett lyft! Det va lite pilligt men har man bara ett "fiskben" så fixar man det galant. Man tar bort det gamla gummit på pedalerna och "trär" sedan över de nya. Volvo original.
Ja det blir OEM till att börja med sen får vi se. Tanken är att hålla det cleant men man vill ju gärna att den ska sticka ut lite från mängden men som sagt inget extremt.
Då var det gamla Volvo emblemet utbytt mot det nya och även en liten läpp/vinge monterad. Bromsoken och naven fick sig också lite färg igår men det kommer upp bilder på det när jag fått dit nya centrumkåpor.
Blev riktigt nice med läppen men emblemen förstör ju hela luckan:-) Den ska vara rensad bak hehe:lol:
Jo jag vet. Bruka va det första man pillar bort men frugan tycker att det blir så fult utan så det fick bli en kompromiss att istället sätta dit nya Volvo emblemet. Jag får känna på det lite annars ryker det så småningom.
Fick ett samtal nu ifrån Autotech att min programvara är färdig, så det blir raka vägen hem efter jobbet och sätta sig vid datorn och koppla in APC-dosan.
Fick ett samtal nu ifrån Autotech att min programvara är färdig, så det blir raka vägen hem efter jobbet och sätta sig vid datorn och koppla in APC-dosan.
GOTTE GRIS!
Jag får ju inga 320 hk som en annan skulle få med ett steg 1. Dock kommer jag få 220 hk (+ 57 hk jämfört med original) vilket lär göra gott. Effektökningen på min V50 2.0D var 136 hk ---> 170 hk och det var som natt och dag jämfört med original.