Nu vart det lite tid i garaget igen... eller vänta nu, vardagsrummet menar jag. Var så jävla kallt ute och för många bilar i garaget så får inte in st220n nu.
I morse så satt jag och surfade runt och letade efter nya ideer. Fick sedan en kommentar av Saad1 på bilen och tittade lite på hans efter de. Men ja se på fan, han hade kolfiber draperat speglarna som jag har i tanke på att göra. Har varit osäker på om jag ska lämna in de eller göra det själv ett tag då kolfiber film är ruskigt svår arbetad. då de bygger på fler lager så blir den hårdare och där med svårare att sträcka. Bestämde mig iaf att jag skall ta tag i speglarna idag.. sakt och gjort.
Har nu fixat speglarna och vart rätt nöjd. Var lite svårare en jag räknat med men fick ihop de efter ett tag. Taket får dock vänta ett tag.
Orginal spegeln
Spegel kåpan demonteras för att få det lättare att bearbeta spegeln
Givetvis var det bara till o börja tvätta av dom så man får en slät och fett fri uta att lägga filmen på.
Sen var det bara til att börja krympa filmen för att få till formen jag vill ha. Jag använde mig av en blom spruta med lite diskmedel o vatten i. och ett gammalt körkort för att skrapa ut vattnet. Var försiktig när ni skrapar då de lätt blir märken! Jag hade en gammal tyg trasa jag lindade kortet i så den fick lite mjukare kanter.
Efter mycket bråk så var filmen nästan på plats. Sedan var det bara att vika in filmen runt hörnen så man får den att fästa på baksidan. Rekomenderar detta så ni inte får i vatten under eller liknande efter ett tag.
Efter att ha rensat bort de sista bubblorna så är de klara. jag skar ett litet snitt med vass kniv längst mönstret för att få ut de sista.
Kommer bilder när de sitter på bilen sen, blev precis klar med dem så skall nu hämta tjejen och ta ett par bilder på vägen