Behövde en slit och slängbil för och koppla bort allt putsande och och sånt, så vad passar inte bättre än en A4 på 180 hk och quattro så man kan sladda lite i vinter hade tankar om att ordna upp den men jag tror den får agera slitvarg så länge iallafall.
eastmotorsport skrev:
Ahhh, trodde du ville ha lite mindre mängd bilar :-) , vad blev det för Audi denna gång då?
Hökan_T skrev:
eastmotorsport skrev:
Det är de små detaljerna som gör det :-)
ja men visst är det det, har lite mer gotta på gång nu när den är avställd, och jag blev ägare av en audi till
har kollat runt lite och något som ALLA rekomenderar (de som köpt dem vill säga) är detta lilla kitt. som ALDRIG kommer att faliera, och man förebygger sot uppbyggnaden på insugsventiler som skadar motorn.
skal beställa hem detta från USA, om någon fler Audi åkare är sugen så kan jag ta hem fler så kan vi dela upp frakten. ser till att lösa det ekonomiska så rättvist som möjligt för alla, skickar med postförskott så ingen förskottsbetalning.
Hur gick det med detta? Har du fått PCV-ersättaren monterad och fick du med dig några fler till att beställa från USA?
Jag har inte någon egen erfarenhet av dessa PCV-ersättare, men även jag planerar att köpa något liknande och har googlat lite. Det som jag kommet fram till och som kanske kan vara av intresse även för dig är:
* Den här PCV Revamp gör att man slipper problemen med PCV-ventiler som går sönder, men om jag har förstått saken rätt krävs det även en "oil catch can" för att slippa problemet med insugsventiler som koksar igen.
* Om man köper en variant med "oil catch can" måste man på ett eller annat sätt se till att den töms.
Själv är jag lite inne på att kombinera komponenter från flera olika tillverkare för att få till en bra PCV-lösning, men detta är din tråd som handlar om din bil. Jag vill inte kapa din tråd för att diskutera PCV-lösningar. Såvida inte du hemskt gärna vill fortsätta diskutera PCV-ersättare här så drar jag igång en egen tråd om det.
Det var lite som det blev med att beställa hem flera kitt, jag fick tag i ett eget mycket billigare än hos stertman som jag monterat och som du säger så har man fortfarande ett problem som endast en catch tank löser, har tänkt komplettera mitt kitt med tank men jag skall riva mitt insug och rengöra ventiler och membran innan tänkte jag. bytet av ventilen ledde illafall till märkbar skillnad i laddtryck, min bil kunde innan fladdra lite mellan att gå bra och dåligt, nu tvekar den ALDRIG, alltid fullt ladd.
Finns även ett nytt kit nu som heter clean catch tror jag som är tilltänkt så allt ser helt original ut under huven vilket inte de andra kitten med tank gör.
henca skrev:
Hökan_T skrev:
har kollat runt lite och något som ALLA rekomenderar (de som köpt dem vill säga) är detta lilla kitt. som ALDRIG kommer att faliera, och man förebygger sot uppbyggnaden på insugsventiler som skadar motorn.
skal beställa hem detta från USA, om någon fler Audi åkare är sugen så kan jag ta hem fler så kan vi dela upp frakten. ser till att lösa det ekonomiska så rättvist som möjligt för alla, skickar med postförskott så ingen förskottsbetalning.
Hur gick det med detta? Har du fått PCV-ersättaren monterad och fick du med dig några fler till att beställa från USA?
Jag har inte någon egen erfarenhet av dessa PCV-ersättare, men även jag planerar att köpa något liknande och har googlat lite. Det som jag kommet fram till och som kanske kan vara av intresse även för dig är:
* Den här PCV Revamp gör att man slipper problemen med PCV-ventiler som går sönder, men om jag har förstått saken rätt krävs det även en "oil catch can" för att slippa problemet med insugsventiler som koksar igen.
* Om man köper en variant med "oil catch can" måste man på ett eller annat sätt se till att den töms.
Själv är jag lite inne på att kombinera komponenter från flera olika tillverkare för att få till en bra PCV-lösning, men detta är din tråd som handlar om din bil. Jag vill inte kapa din tråd för att diskutera PCV-lösningar. Såvida inte du hemskt gärna vill fortsätta diskutera PCV-ersättare här så drar jag igång en egen tråd om det.
Finns även ett nytt kit nu som heter clean catch tror jag som är tilltänkt så allt ser helt original ut under huven vilket inte de andra kitten med tank gör.
Dessa har just fördelen att man kan få tillbaka en omodifierad motorkåpa på plats.
Men rent tekniskt tycker jag bäst om systemet från 034motorsport: http://store.034motorsport.com/catch-ca … t-fsi.html Fördelen med lösningen från 034 motorsport är att de dränerar oljan från catch tank tillbaka till oljetråget. Nackdelen med lösningen från 034motorsport är att de har groteskt grova slangar till catch tank och därmed kräver att man kör utan motorkåpa eller åtminstone kapar bort en del av motorkåpan. Det är därför som jag funderar på att kombinera dräneringen från 034 motorsport med någon annan smidigare catch tank från RAI eller BFI. Dräneringsadaptern går att köpa lös från 034 motorsport: http://store.034motorsport.com/flange-c … t-fsi.html
Sedan står det ju inte så tydligt vad olika catch cans har för gänga till tömningsventilen i botten, men förhoppningsvis kan man sedan köpa en passande nippel som ersätter tömningsventilen och ansluts till en 5 mm slang som går ned till dräneringsadaptern.
Av någon anledning så verkar det som att det stora utbudet av dessa lösningar finns i USA, men jag biter hellre i det sura äpplet och betalar dyr frakt, tull och moms för ett system som jag tror att jag blir nöjd med än att jag köper ett system som jag egentligen inte är 100% nöjd med.
Det är det som är det fina med att slippa modda kåpor och så, doch tror jag inte på ett kit som skickar tillbaka slaggprodukterna ner i motoroljan, då är det en bättre lösning som du sa med kran och slang för att tömma behållaren med jämna mellanrum.
ja det är svårt att hitta något i europa, det är stertman, men som sagt dt är svin dyrt där, då kan det vara bättre att prova snacka med någon på 034 eller BFI om dom tex vill sponsra med billigare frakt eller sända det som gåva, vissa kan vara hjälpsamma om man tar kontakt med dem.
min egen tanke var att dra NA stålomspunna slangar till en universal tank för då kommer man undan till en bråkdel av vad ett helt kitt kostar.
henca skrev:
Hökan_T skrev:
Finns även ett nytt kit nu som heter clean catch tror jag som är tilltänkt så allt ser helt original ut under huven vilket inte de andra kitten med tank gör.
Dessa har just fördelen att man kan få tillbaka en omodifierad motorkåpa på plats.
Men rent tekniskt tycker jag bäst om systemet från 034motorsport: http://store.034motorsport.com/catch-ca … t-fsi.html Fördelen med lösningen från 034 motorsport är att de dränerar oljan från catch tank tillbaka till oljetråget. Nackdelen med lösningen från 034motorsport är att de har groteskt grova slangar till catch tank och därmed kräver att man kör utan motorkåpa eller åtminstone kapar bort en del av motorkåpan. Det är därför som jag funderar på att kombinera dräneringen från 034 motorsport med någon annan smidigare catch tank från RAI eller BFI. Dräneringsadaptern går att köpa lös från 034 motorsport: http://store.034motorsport.com/flange-c … t-fsi.html
Sedan står det ju inte så tydligt vad olika catch cans har för gänga till tömningsventilen i botten, men förhoppningsvis kan man sedan köpa en passande nippel som ersätter tömningsventilen och ansluts till en 5 mm slang som går ned till dräneringsadaptern.
Av någon anledning så verkar det som att det stora utbudet av dessa lösningar finns i USA, men jag biter hellre i det sura äpplet och betalar dyr frakt, tull och moms för ett system som jag tror att jag blir nöjd med än att jag köper ett system som jag egentligen inte är 100% nöjd med.
Expantionslocket kommer från vw 07-09 tror jag de var, bromsvätskebehållarens lock satt på en Volvo V70 jag sprang på när jag var på en bildemontering.
Tror detta var original nr till expantionsbehållaren 3C0121321
PatrikB92 skrev:
Hökan_T skrev:
Har börjat på med mer förfining av motorutrymmet
Dessa lock är blå och gul original, snyggare med svarta.
Expantionslocket kommer från vw 07-09 tror jag de var, bromsvätskebehållarens lock satt på en Volvo V70 jag sprang på när jag var på en bildemontering.
Tror detta var original nr till expantionsbehållaren 3C0121321
PatrikB92 skrev:
Hökan_T skrev:
Har börjat på med mer förfining av motorutrymmet
Dessa lock är blå och gul original, snyggare med svarta.
Hade lite strul med att få den automatiske lucke öppningen att fungera, läste runt halva Google och fann att de flesta som installerat denna modifiering haft samma problem, så jag forska vidare och till slut så fann jag vad som fattades. bussningen som sitter i luckan måste vara fjäder belastad! tror ni grabbarna på Audizine.com art glada när jag kunde dela med mig av den informationen nu fungerar det som en charm att öppna bagageluckan med nyckeln
Hade lite strul med att få den automatiske lucke öppningen att fungera, läste runt halva Google och fann att de flesta som installerat denna modifiering haft samma problem, så jag forska vidare och till slut så fann jag vad som fattades. bussningen som sitter i luckan måste vara fjäder belastad! tror ni grabbarna på Audizine.com art glada när jag kunde dela med mig av den informationen nu fungerar det som en charm att öppna bagageluckan med nyckeln