Hmm jag hade mina funderingar med karossen, trodde W203 och W202 skulle ha "någorlunda" lika, jobb visste jag redan att det skulle bli rätt mycket hade ju tänkt som nästa vinter projekt, men jag vet inte, har ganska lång tid på mig att tänka och klura ut lite, ska prata med folket på Mercedes också , men om det inte löser sig så får jag behålla W202 röv, inget fel på den, tycker bara W203 var snyggare, men tycker inte om W203 front med de runda lysena ,
Jag får fundera på det har ändå massa av andra planer innan dess
Senast redigerat av WarMachineZ (15 januari 2014)
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Låter jävligt intressant att göra men som sagt det blir nog en hel massa arbete Men ingenting är omöjligt
Neej omöjligt är det väl inte, men satans mycket jobb hade jävla blivit nice om man fått ihop det
Det håller jag fullständigt med om Om du bare ger dig in i det blir det nog bra Som med min merca, inte visste jag mycket om turbobygge men bara man inte stressar och funderar över vad man gör blir det nog bra
Då har jag rullat ut bilen från vinterförvaring eftersom jag ej tror det blir någon mer snö här i södra Sverige
Någon bra på ljud som följer ?, Har ett roligt problem, satte i baslådan och kopplade in slutsteget till högtalarna, men nu spelar inte basarna när man höjer över 80% och högtalarna spelar i princip bara om man höjer över 80% xD HALP
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Kopplade du basen till samma slutsteg som högtalarna? O.o
Haha jag kopplade bara hög och låg mellan dom, alltså ena stegat har ett output så man kan ta genom stegen, har alltid haft det så och har alltid funkat :o, men koppla jag bort hög och låg på ett av stegen är det likadant i vilket fall som helst
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Hittade felet till varför basarna slutade slå över 75% volym ca och högtalarna spelade över det, visade sig vara dålig remote , satte remote i baklyset så fixade sig felet
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
I mån så fyller man år och då fick jag lite förskotts pengar av min far och då passa jag på att köpa lite belysning till Mercan!.. eller ja rättare sagt de mesta av belysningen
Dioder:) Parkeringslyse: Xeonvit Look Hel lyse: Xeonvit Look Halvlyse: Xeonvit Look Regplåtsbelysningen: Xeonvit Look Innetaksbelysning Fram och Bak: Blått Led slingor för porrbelysning inne i bilen
Och beställde även de 2 lampor som jag ej skaffade till instrumentbelysningen så allt blir blått
Nu ska man bara lyckas få ett sätt att knapparna i bilen får blått sken!
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Nu är alla lampor dit monterade Lite skillnad på innebelysningen
Halvlyse
Hellyse
Parkeringslyse
Regplåtsbelysningen
Jag får ursäkta så mycket för de halvtaskiga bilderna men ville ju bara visa och mobilkamera + mörker så blir det inte så bra Bättre bilder kommer när man har tillfälle till att
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Då har man tonat sidorutorna + att det går rulla ner rutan bara vänta tills pengarna ramlar in så skickar jag in den på toning för bakrutan på Signcompany
Även fått allt blått i instrumentpanelen (ursäktar för den värdelösa bildkvaliteten och mörkret)
Enda nackdelen med att ha dioder på parkeringsljuset och regplåtsbelysningen är att lampan som varnar att en lampa lyser nu så får sammankoppla den lampan med ABS lampan eller något
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Då har man vaxat klart bilen helt och hållet med banan vax det bästa vaxet enligt Autoexperten och än så länge är jag vrål nöjd Smuts bara ramla av nu och behöver inte tvättas så ofta
Även satt dit Leden redigt i bagaget, dock missade jag en lampa som ska bytas ut vid senare tillfälle
Och nu någon helg ska ljuddämmparen bak bort och ett nytt slutrör ska på plats
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Då har man lekt lite i helgen med en polare och svetsat
Tagit bort klumpen bak och satt rakt rör med ett tillfälligt biltema ändrör tills pengarna rullar in snart då man köper ett ändrör som är utformat efter kjolen
Tog och satte dit sportluftfiltret redigt när vi ändå höll på med svetsen
Sen så tog jag och dämpade vissa ställen som var irreterade också tillfälligt med biltemas dämpning Här i taket tog jag för det skorrade när man spelade hög bas :S
Även bagageluckan eftersom det lät som fan utifrån och lät som att luckan skulle flyga iväg innan
Sen satte jag dit en voltmätare i bagaget så när man sitter ute och chillar med musik så kan man ha koll hur mycket spänning det är kvar i batteriet Senare kommer nog även en i bilen men inte redigt bestämt mig än
Nästa helg blir det väl dra kablar till framhögtalarna så det är redo för ett nytt högtalarkit när pengarna kommer Även lämnas in på toning på Onsdag hos signcompany
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Jo fast snart får jag nog ett AMG kjolpaket och då vill jag ha ett som är format som kjolen, men funkar så länge Tack och bra jobbat själv med turbo!, snart min tur
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Jo fast snart får jag nog ett AMG kjolpaket och då vill jag ha ett som är format som kjolen, men funkar så länge Tack och bra jobbat själv med turbo!, snart min tur