2553
Sök

Volvo S60 Turbo projektarbete :)

Volvo S60 Turbo Stort Projektarbete Total omvandling till Volvo POLESTAR BLUE

223 961 Visningar
Uppdaterades senast 25 november 2014
Maskinförare
416 Inlägg
12 januari 2013
Cookiie skrev:
Gissa vem som får lite sponsorer och lite delar av BRS, JAG!!! big_smile

Blir nog en sport kat och en downpipe 3"!

Bara att gratulera big_smile

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!

904 Inlägg
13 januari 2013
Kanon skippa katten dock Du tjänar lite hk på å skippa katten sätt på den till besikningen bara

AUTOTECH S60 power

2 763 Inlägg
13 januari 2013
Blyfot_Racing skrev:
Kanon skippa katten dock Du tjänar lite hk på å skippa katten sätt på den till besikningen bara

Inte för att vara sån men vad jag har förstått så är det ingen racemaskin hon ska bygga utan en vanlig gatbil med lite extra kräm i, då är kan hon ju lika väl köra med kat på så slipper hon krångla med att sätta dit och ta bort vid varje besiktning... roll

Volvo - For Life

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
Tycker väl spontant också att i just detta fall är det inte lönt att fi**a med att plocka av och dit katten

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

904 Inlägg
13 januari 2013
Nä men kan ju meka ju å så jäkla svårt ä det ju inte menar bara att det ä lätt sätt å få lite mer hk

AUTOTECH S60 power

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
Blyfot_Racing skrev:
Nä men kan ju meka ju å så jäkla svårt ä det ju inte menar bara att det ä lätt sätt å få lite mer hk

Är väl iofs ingen som sagt att det är svårt, utan mest bara att jag (och BOLIN_) inte tycker det är lönt att lägga om så bara 10min på det, då det i just detta fall "inte är lönt"

904 Inlägg
13 januari 2013
it_mutt skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Är väl iofs ingen som sagt att det är svårt, utan mest bara att jag (och BOLIN_) inte tycker det är lönt att lägga om så bara 10min på det, då det i just detta fall "inte är lönt"

Bara ett tips

AUTOTECH S60 power

3 860 Inlägg
13 januari 2013
Kommer antagligen inte märke någon skillnad i effekt heller, en sport/race katt släpper igenom fullt tillräckligt.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

904 Inlägg
13 januari 2013
spokenratt skrev:
Kommer antagligen inte märke någon skillnad i effekt heller, en sport/race katt släpper igenom fullt tillräckligt.

Hade två 850 turbos i somras likadana den ena med sportkatt å den andra utan bilarna va i samma skick å aggregaten va ungefärligt bra skick på fullgas på 5ans växel va den bil utan katt snabbare bättre vrid stor skillnad så visst gör det skillnad utan katt det gjorde det på mina bilar i allafall :-) strunt sak samma

AUTOTECH S60 power

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
Blyfot_Racing skrev:
spokenratt skrev:

Hade två 850 turbos i somras likadana den ena med sportkatt å den andra utan bilarna va i samma skick å aggregaten va ungefärligt bra skick på fullgas på 5ans växel va den bil utan katt snabbare bättre vrid stor skillnad så visst gör det skillnad utan katt det gjorde det på mina bilar i allafall :-) strunt sak samma

Och sockerpiller botar sjuka. Har du inga siffror på det så hävdar jag; placeboeffekt

3 860 Inlägg
13 januari 2013
Mm.. samt att även 2 lika bilar med samma modds kan ge olika siffror i bromsbänken just för att var motor är lite unik... Kolla min brors förra som ex, hanst atm steg 3 lämnade 278 Hk i stället för 265...

Autotech

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
spokenratt skrev:
Mm.. samt att även 2 lika bilar med samma modds kan ge olika siffror i bromsbänken just för att var motor är lite unik... Kolla min brors förra som ex, hanst atm steg 3 lämnade 278 Hk i stället för 265...

Ja, att hitta två motorer som är på pricken exakt lika, är nog svårt. Att dessutom hitta två som påverkas just exakt lika av samma "mod", är nog ännu svårare.

Nåja, nog OT från mig

3 860 Inlägg
13 januari 2013
Håller med, nog med ot nu.. tongue

Till TS, vad blir det för sytem efter katten då?! Antal ljuddämparte o storlek, tillverkare?

Autotech

240 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
VonMunkavel skrev:
Cookiie skrev:
Gissa vem som får lite sponsorer och lite delar av BRS, JAG!!! big_smile

Blir nog en sport kat och en downpipe 3"!

Bara att gratulera big_smile

Tack! big_smile

240 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
Ser visst ut att de har varit en del tjabb här på tråden... haha.
Men jag ska ha kat på hela tiden smile
Är ju en sport kat, och den släpper igenom fullt tillräckligt smile osv osv

1 146 Inlägg
14 januari 2013
varför inte en racekat?

240 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
aqulio skrev:
varför inte en racekat?

Inte pratar med bsr än, kan bli spot eller race, får jag se när jag pratar med dem igen smile

3 860 Inlägg
15 januari 2013
Blir det bsr avgas hela vägen eller annat märke efter katten?

Autotech

10 Inlägg
15 januari 2013
När har du planerat att sätta på kjolpaket på bilen? Grym tråd btw & fin bil. Har själv en s60 som kommer att komma upp inom kort, riktigt fina bilar! :-)

240 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Blir det bsr avgas hela vägen eller annat märke efter katten?

Förlåt att jag inte svarat, missar detta smile

Nä tyvärr inget BSR där, blivit fint hemma bygge efter katten wink hahah

Sök