3594
Sök

Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
567 671 Visningar
Uppdaterades senast 25 augusti 2018
2 100 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
Godspeaker skrev:
kommer bli grymt bra!

Tack! smile

ZZZADA skrev:
Grymt bra jobbat! Kan du uppskatta hur lång tid du lagt på underredet?

Tackar tackar! Jag skulle tro någonstans mellan 300-400 timmar smile

Extrazz skrev:
Läckert!!

Har du tagit något i balkar och hålutrymme?

Inte ännu! Tänkte ta det som sista smile

Henkix skrev:
JimmyAndersson skrev:
Trodde faktiskt du skulle behålla det gult? smile

body som han skriver att han lagt på är ju typ som en tjockare grundfärg för att skydda mot stenskott med mera tongue skulle tro att han kommer måla på med gult ovanpå bodyn sen smile

Helt korrekt smile

Tja!

1 534 Inlägg
6 januari 2014
Dennis_999 skrev:
ZZZADA skrev:

yikes

Snacka om att ha tålamod..

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
7 januari 2014
Får ställa mig till skaran som äger en T grön då smile

Förresten vet du om det går att bara flytta över tändningslås osv mellan två bilar? Har en fulluppsättning på en jag ska göra mig av med men har bara en nyckel till den nya. Hur blir det med startspärr/imobiliser mm?
Det gamla "sticka pinnen i hålet" är bortkopplat och byglat så boxen sitter bara jämte.
Slänga in ett VGAII på detta men jag såg ingen grönt kontaktstycke för det svarta larmrelät nämligen.

Får nog göra en tråd jag med när jag tar tag i rosten. Det verkar finnas lite här och där nämligen.

2 100 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
jetta16v skrev:
Dennis_999 skrev:
ZZZADA skrev:

yikes

Snacka om att ha tålamod..

Tiden man lägger ner speglar sig rätt snabbt i slutresultatet smile

Extrazz skrev:
Får ställa mig till skaran som äger en T grön då smile

Förresten vet du om det går att bara flytta över tändningslås osv mellan två bilar? Har en fulluppsättning på en jag ska göra mig av med men har bara en nyckel till den nya. Hur blir det med startspärr/imobiliser mm?
Det gamla "sticka pinnen i hålet" är bortkopplat och byglat så boxen sitter bara jämte.
Slänga in ett VGAII på detta men jag såg ingen grönt kontaktstycke för det svarta larmrelät nämligen.

Får nog göra en tråd jag med när jag tar tag i rosten. Det verkar finnas lite här och där nämligen.

Inte den blekaste hur det där fungerar faktiskt. Så vågar inte svara på det smile

Tja!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
7 januari 2014
Varför skrota ner?

486 Inlägg
7 januari 2014
Extrazz skrev:
Varför skrota ner?

För att ingen ville köpa den hel med dom defekter den har.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
7 januari 2014
ElTacoNacho skrev:
Extrazz skrev:
Varför skrota ner?

Det är ju synd. Vad är det för defekter du snackar om? Kanske kan vara intresserad av att köpa lite delar isf.

486 Inlägg
7 januari 2014
Extrazz skrev:
ElTacoNacho skrev:
Extrazz skrev:
Varför skrota ner?

Det är ju synd. Vad är det för defekter du snackar om? Kanske kan vara intresserad av att köpa lite delar isf.

Dålig koppling, dåliga bussningar i framvagnen, repor, lite rost, gått 36k mil, typ så

684 Inlägg
7 januari 2014
synd att en T-gul ska behöva gå till skroten och demonteras hmm Lägg ut den för 10-15k finns alltid någon som nappar, ha tålamod bara.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

486 Inlägg
7 januari 2014
villon skrev:
synd att en T-gul ska behöva gå till skroten och demonteras hmm Lägg ut den för 10-15k finns alltid någon som nappar, ha tålamod bara.

Du tror inte jag redan gjort de? wink

2 788 Inlägg
7 januari 2014
Det är väl inte så krångligt att byta bussningar i framvagnen? När du gör detta kan du ju passa på att ta ner lådan och byta kopplingen smile T-gul är väl inte jättesvår att bättra i lite lack och fixa, sedan polerar du upp den så har du en bil ett långt tag framöver smile Miltalen borde ju inte vara något problem om den är ordentligt servad?

2 100 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Nu vet jag inte riktigt vad Kims gula har med min projekttråd att göra. Så fortsätt gärna via Pm!

Tja!

50 Inlägg
8 januari 2014
Läst allt både vita och gula, följt varje inlägg och inspirerats som bara den av detta!
Måste bara hylla dig en dag som denna för allt och säga grattis på din födelsedag!
Dit tålamod verkar riktigt bra vilket jag tror är extremt viktig för att de ska kunna bli så här bra. Mvh Niklas

Upptäck Saab !!

Ung&Dum
430 Inlägg
8 januari 2014
Kul att du fick ta på PL bromsarna smile

In hoc signo vinces

2 100 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
vosa-v95 skrev:
Läst allt både vita och gula, följt varje inlägg och inspirerats som bara den av detta!
Måste bara hylla dig en dag som denna för allt och säga grattis på din födelsedag!
Dit tålamod verkar riktigt bra vilket jag tror är extremt viktig för att de ska kunna bli så här bra. Mvh Niklas

Tack så mycket! smile

CurvaN skrev:
Kul att du fick ta på PL bromsarna smile

Jadå smile

Tja!

347 Inlägg
9 januari 2014
Sagt det förr men fasen så imponerad man är, ska bli riktigt kul att se den färdig sen. Hoppas att vi träffas på nån träff sen när min T-5R också är färdig smile

2 100 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Skolda skrev:
Sagt det förr men fasen så imponerad man är, ska bli riktigt kul att se den färdig sen. Hoppas att vi träffas på nån träff sen när min T-5R också är färdig smile

Kul att du gillar det smile Ja, det hade vart trevligt smile

Tja!

123 Inlägg
11 januari 2014
fyfan vikket arbete du gjort! Perfekt läsning en soffdag som denna smile så skönt att se att klenoder som denna får en chans till. En annan åker vanlig 850 turbo men en vacker dag ska jag ha en t-gul ja å. Fortsatt lycka till med arbetet å givetvis prem lagd!

2 100 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
olofmikael skrev:
fyfan vikket arbete du gjort! Perfekt läsning en soffdag som denna smile så skönt att se att klenoder som denna får en chans till. En annan åker vanlig 850 turbo men en vacker dag ska jag ha en t-gul ja å. Fortsatt lycka till med arbetet å givetvis prem lagd!

Kul att du gillar det! Det gör du rätt i. T-gul är fin fina bilar wink

Tja!

2 100 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Kört bort allt kitt i vänster hjulhus fram och slipat ner till plåten och lagt ny epoxi smile
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/49DE19D1-F9B0-4F07-8E22-A76C6C013FD6-15697-000014C606F05539_zps05be6ce3.jpg

Tja!

Sök