jag var inte där så jag har ju inte en aning om vad som hände.
självklart har pappan rätt att vara upprörd efter som det var nära att hände en olycka
men, vare sig man är själv eller i en stor grupp så är polisen ALLTID trevligare/lugnare/bättre när den dom möter är lugn och sansad.
direkt vid första mötet kan dom ibland gå ut lite väl "hårt" men det är antagligen bara för att försöka få en styrande position, är man lugn och tillmötesgående tillbaka trappar dom ner och man kan börja reda ut vad som har hänt.
det är ju bara att ni ser till er själva hur ni reagerar när ni möter en grupp med upprörda personer som är aggressiva mot er,
antingen gör man sig liten och försöker ta sig därifrån (inte den bästa lösningen när det är ditt jobb att uppehålla ordningen)
eller så visar man att man är den bestämmande parten i hopp om att dom man möter backar eller iallafall inser att dom inte kan kliva på en så lätt.
eftersom det kan finnas personer som "JUSTer" beskriver i gruppen dom möter måste dom försöka skingra (eller iallafall öka avståndet till) folksamlingen för sin egen säkerhet innan dom börja reda ut vad som har hänt.
självklart har jag förståelse för er, men ni är ju vuxna så ni måste ju inse att skrika och vara kaxig bara förvärrar saker
![hmm](img/smilies/hmm.png)