2643
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

volvo244_rallycross
24 januari 2009
#961
DusanMandick skrev:
volvo244_rallycross skrev:
MHperformance skrev:

naej är inte alls på samma nivå som göteborgaren , är cirka 30 mil under han wink
ännu värre dåwink
244 rally kravmaga killen, om du nu e så mogen så ska du inte sitta o va tuff bakom en datorskärm, för där har alla tränat kampsport i 5 år o bänkar 150 kg o har en bazooka
är tillräckligt mogen för att inte va kaxig mot polisen...men här är ju så jävla lågnivå så fort en gillar polisen lr vill bli så är alla (kanske finns någon som fattar vad de är till för) på så låg nivå att de likar dagis....synd men så är de..

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 januari 2009
#962
Volvo244_rallycross ... Mogen kan du nog inte kalla dig när du inget bara ger upp och sluta skriva ? Och hålla dig till Topicen?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

volvo244_rallycross
24 januari 2009
#963
MHperformance skrev:
DusanMandick skrev:
volvo244_rallycross skrev:

ännu värre dåwink
244 rally kravmaga killen, om du nu e så mogen så ska du inte sitta o va tuff bakom en datorskärm, för där har alla tränat kampsport i 5 år o bänkar 150 kg o har en bazooka
så sant som det var sagt
kan ju vara kul o kolla på snygga bilar filmer och skriver det jag håller på med står ju det men men

Joas_86
24 januari 2009
#964
Hellquist skrev:
Blev stoppad i en rutinkontrolloch en polis ber mig blåsa och visa körkortet. Jag tänker att jag låter nog bilen stå på tomgång men sedan kom jag på att det är onödigt att utmana ödet när man har en bil som låter lite. Jag stänger snabbt av bilen. Då kommer polisen som står och kollar föraren bakom fram och säger att bilen låter mycket. (3" hela vägen, rensad kat och en fullflödesdämpare på 850n) då säger han "Den låter som en gammal fiskebåt.."

Det var det värsta, en 850 låter väl inte som en fiskebåt?

Varför gnäller de om en sådan sak? Bilen är besiktigad flera gånger med det systemet...
Skulle ha sagt starta eran jävla slö diesel då !

Som polis sa till mig förr till min gamla bmw går bra eller, njea tillräckligt att dra en v70n diesel big_smile Bra sagt av mig alltså !

Arg Snickare
875 Inlägg
24 januari 2009
#965
air_denka skrev:
var en gån cruising uppe i överkalix där ja bor. Hade min gamla 940 då. Några kompisar provocerade på att den som kunde lägga hårdaste stället runt den lokala affären då (ICA). Dom drog igång och slutligen min tur då. Attakerade kurvan dubbelt så hårt som alla andra kasta i 2an och la upp de perfekta stället. Veva i 3an och fortsatte kurvan. Direkt runt affären mitt i stället möter min grill polisbilens grill. Måste ha varit max 5cm ifrån polisbilen när jag passerade sidledes. Fan att möta snuten i den gärningen. Stannade sedan och polisen kom ut skrek och var stormtokig. Han bokstavligttalat slet ur mej ur bilen. Drog in mej i snutbilen och börja idiotförklara mej. Han skakade bara så arg han var. Hans kollega bad honom gå ut och lugna ner sig. Han gick vemodigt ut. Kollegan som satt kvar sa: "Du verkar ju iallafall kunna köra" och la av ett skratt. "Du slipper böter om jag slipper se bilen ikväll" sa han sedan. Så jag drog hem och bytte bil bara och sedan tillbaka. Så det finns faktiskt schyssta poliser
HAHAHAHAHA jag vråler:D !!
Min tjejs pappa är polis. Han är typ som den där arga polisen!;D

Joas_86
24 januari 2009
#966
Detta kanske inte passar in på denna tråd ? Men sak samma alltså ! Ni får tycka vad ni vill smile


Jag och mina polare skulle till Valbo köpcentrum en lördag och köpa ett par skor till mig. Men jag fråga ska vi inte in till Gävle och kika före ? Dem sa, ja de kan vi göra. (SOM JAG/VI INTE SKULLE HA GJORT)

Så jag körde ca 170-180 på 110 väg, sedan vi kör förbi Valbo köpcentrums av/påfart och där kör precis en polisbil , jag kör fortfarande i 170 ca & bara kör vidare och inte tänkte på de, en av polarna sa, ska du fan inte sakta in alltså. Jag sa vrf då ? Kolla bak (OOOOJ tänkte jag) Så jag bromsa in till 110, bakom ca 200 meter åker snuten med blåljus, så vackert sa jag :S

Jag kör in på en annan avfart, för jag förstog redan vad det gäller. HEHE!
Jag stannar några meter bort ifrån. Stänger av bilen. Gör mig beredd för allting nu. (SKIT NERVÖS) polisen säger stig ur bilen. och han säger gick lite väl fort där va ? Njea kanske 140 sa jag ;S han sa kanske 160 ? nej 140 sa jag ! Körkort tack, druckit något säger han. jag säger NEJ. När är du född osv fråga han mig, när fick du körkortet. Jag skrattar lite åt mig sj, är de någon lek eller. Så jag drabbla upp allting med. jag frågar mr blå om han har någon kamera hur fort jag körde. Han kollar en elak blick på mej, och säger nej tyvärr alltså, sedan har du ingen kolega med dej heller, då säger han också nej. vad bra säger jag. Då slipper vi allting alltså. han blir typ förbanad på mig, och säger jag giller inte ditt attityd. Sedan fråga han mig vart jag gör i Gävle, ska köpa skor sa jag. Hehe skrattar han åt mig de blir ett par dyra skor, om jag nu skulle haft mer bevis. Du kan åka nu, och han säger också att de är 110 väg, då säger jag, japp jag vet !

Efter detta har jag slappt på gasen när de är på dagen ! Aldrig varit så jävla rädd alltså. Likson när ja prata med snuten så förstog jag inte ens sj hur ja kan säga så ! :S

//joas
Senast redigerat av Joas_86 (24 januari 2009)

2 014 Inlägg
24 januari 2009
#967
MHperformance och volvo244_rallycross har meddelats var sin varning efter rapporter om dåligt uppträdande på forumet.

Håll tråden OnT annars låses den!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

77 Inlägg
27 januari 2009
#968
haallåå har tråden dött ut lr big_smile


627 Inlägg
29 januari 2009
#969
haha här har det hänt mkt sen sist ser jag.. orka kommentera allt.. men som sagt, man kan vända på diskussionen och ifrågasätta varför poliser ska vara så kaxiga. Misstänker att det inte riktigt står så i arbetsuppgifterna eller på slutprovet på polishögskolan.

väldigt mkt poliskontroller i gbg av nån anledning. En annan polare som blev stoppad av en störtskön polis (som en polis ska bete sig). Polaren kör en Porsche GT2.
P: "Jävla fin bil döh"
Polaren: "Tackar, den är fin tycker jag!"
P: "Bra drag i den misstänker jag, hur mångar åsnor i den rackarn?"
Polaren: "Runt 450"
P: "Fyy faaan, å du kör den på vintern? Då blir det väl ett å annat rallyrace på Coop parkeringen (en stor fet parkeringsplats där många bränner på när det snöar)!"
Polaren: "haha nja, e väl inte högsta prio på min lista men visst har man snurrat några ggr".
P: "Nu får du ta med dig frugan (som satt bredvid) och snurra runt karusellen på henne!"
Polaren: "Haha ja får väl göra det, ska du se körkort eller?"
P: "Ja jävlar ja.. å blåsa får du nog göra också"

P.S. Kalla mig inte idiot och sitt och tryck bakom skärmen, jag tar matchen med alla om det e så, krav maga eller inte.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

379 Inlägg
29 januari 2009
#970
i värnamo stad tryckte en volvo s40 in i baken,,vi rullade i normal hastighet en stund tills ja börja märka att han ville rejca vi kom till centrum där gånghastighet gäller 7kmh nåttsånt där börja vi axxa(o klart fan så märkte ja inte nån snut i närheten) vi slog på gas 1-2 fullt ut va uppe 110 ungefär när ja börja klättra upp för viadukten hojjta lillbrossan till o sa POLISEN POLISEN,kolla i backspeglen dom axxade som fan,okej han följer efter o slår på rotationljusen,ja stannar öppnar rutan o plocka fram körkortet han be rom de ja ger de till han,,han ber mej komma ut ur bilen ja tänkte att de va kört,ja fick blåsa alkotest
(grönt)
polis:tror du de är en recing bana i stan?
jag: eeeh....neäää typ eller vadå
polis:ao du ja såg att de gick undan nere i stan hehehe
jag:(ja kunne inget annat än o erkänna)  ja ba aa hehehe jo ja tryckte lite på gasen
polis:ett tips e om du ska rejca du så gör de inte inne i sammhället de kan hoppa fram ett barn folk e ju ute o går
jag:huh hehe a haha trodde du ja körde full
han log o sa nej ja måste ju göra alkotester
men ja kunne böta dej för aggresiv körinig
jag: a okej tack ja ska köra lungt nu

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

3 650 Inlägg
29 januari 2009
#971
Deutsch-style skrev:
i värnamo stad tryckte en volvo s40 in i baken,,vi rullade i normal hastighet en stund tills ja börja märka att han ville rejca vi kom till centrum där gånghastighet gäller 7kmh nåttsånt där börja vi axxa(o klart fan så märkte ja inte nån snut i närheten) vi slog på gas 1-2 fullt ut va uppe 110 ungefär när ja börja klättra upp för viadukten hojjta lillbrossan till o sa POLISEN POLISEN,kolla i backspeglen dom axxade som fan,okej han följer efter o slår på rotationljusen,ja stannar öppnar rutan o plocka fram körkortet han be rom de ja ger de till han,,han ber mej komma ut ur bilen ja tänkte att de va kört,ja fick blåsa alkotest
(grönt)
polis:tror du de är en recing bana i stan?
jag: eeeh....neäää typ eller vadå
polis:ao du ja såg att de gick undan nere i stan hehehe
jag:(ja kunne inget annat än o erkänna)  ja ba aa hehehe jo ja tryckte lite på gasen
polis:ett tips e om du ska rejca du så gör de inte inne i sammhället de kan hoppa fram ett barn folk e ju ute o går
jag:huh hehe a haha trodde du ja körde full
han log o sa nej ja måste ju göra alkotester
men ja kunne böta dej för aggresiv körinig
jag: a okej tack ja ska köra lungt nu
skum snut, antingen överdriver du med hastighet lr så va han bara blåst i roten..110 blås där det är 7km/h..
Senast redigerat av Kesler (29 januari 2009)


379 Inlägg
29 januari 2009
#972
Kesler skrev:
Deutsch-style skrev:
i värnamo stad tryckte en volvo s40 in i baken,,vi rullade i normal hastighet en stund tills ja börja märka att han ville rejca vi kom till centrum där gånghastighet gäller 7kmh nåttsånt där börja vi axxa(o klart fan så märkte ja inte nån snut i närheten) vi slog på gas 1-2 fullt ut va uppe 110 ungefär när ja börja klättra upp för viadukten hojjta lillbrossan till o sa POLISEN POLISEN,kolla i backspeglen dom axxade som fan,okej han följer efter o slår på rotationljusen,ja stannar öppnar rutan o plocka fram körkortet han be rom de ja ger de till han,,han ber mej komma ut ur bilen ja tänkte att de va kört,ja fick blåsa alkotest
(grönt)
polis:tror du de är en recing bana i stan?
jag: eeeh....neäää typ eller vadå
polis:ao du ja såg att de gick undan nere i stan hehehe
jag:(ja kunne inget annat än o erkänna)  ja ba aa hehehe jo ja tryckte lite på gasen
polis:ett tips e om du ska rejca du så gör de inte inne i sammhället de kan hoppa fram ett barn folk e ju ute o går
jag:huh hehe a haha trodde du ja körde full
han log o sa nej ja måste ju göra alkotester
men ja kunne böta dej för aggresiv körinig
jag: a okej tack ja ska köra lungt nu
skum snut, antingen överdriver du med hastighet lr så va han bara blåst i roten..110 blås där det är 7km/h..
haha nej varför skulle ja överdriva om hastigheten alla e ju ute o rejcar då o då vi började ju accelera på gångfartsbanan som e typ 50 meter lång ungefär o forstatte slå på gas då va vi ju uppe 110+ snuten var själv oxo ja misstänker att han hade stått nånstans me bilen där ja inte alls såg honnom tongue ooh nej han var ingen skum snut han va en riktig snut han typ log hela tiden när vi snackade
trevlig som fan!!!
Senast redigerat av Deutsch-style (29 januari 2009)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

3 650 Inlägg
29 januari 2009
#973
Deutsch-style skrev:
Kesler skrev:
Deutsch-style skrev:
i värnamo stad tryckte en volvo s40 in i baken,,vi rullade i normal hastighet en stund tills ja börja märka att han ville rejca vi kom till centrum där gånghastighet gäller 7kmh nåttsånt där börja vi axxa(o klart fan så märkte ja inte nån snut i närheten) vi slog på gas 1-2 fullt ut va uppe 110 ungefär när ja börja klättra upp för viadukten hojjta lillbrossan till o sa POLISEN POLISEN,kolla i backspeglen dom axxade som fan,okej han följer efter o slår på rotationljusen,ja stannar öppnar rutan o plocka fram körkortet han be rom de ja ger de till han,,han ber mej komma ut ur bilen ja tänkte att de va kört,ja fick blåsa alkotest
(grönt)
polis:tror du de är en recing bana i stan?
jag: eeeh....neäää typ eller vadå
polis:ao du ja såg att de gick undan nere i stan hehehe
jag:(ja kunne inget annat än o erkänna)  ja ba aa hehehe jo ja tryckte lite på gasen
polis:ett tips e om du ska rejca du så gör de inte inne i sammhället de kan hoppa fram ett barn folk e ju ute o går
jag:huh hehe a haha trodde du ja körde full
han log o sa nej ja måste ju göra alkotester
men ja kunne böta dej för aggresiv körinig
jag: a okej tack ja ska köra lungt nu
skum snut, antingen överdriver du med hastighet lr så va han bara blåst i roten..110 blås där det är 7km/h..
haha nej varför skulle ja överdriva om hastigheten alla e ju ute o rejcar då o då vi började ju accelera på gångfartsbanan som e typ 50 meter lång ungefär o forstatte slå på gas då va vi ju uppe 110+ snuten var själv oxo ja misstänker att han hade stått nånstans me bilen där ja inte alls såg honnom tongue ooh nej han var ingen skum snut han va en riktig snut han typ log hela tiden när vi snackade
trevlig som fan!!!
borde inte vara polis enligt mig..


1 161 Inlägg
29 januari 2009
#974
när ja körde av vägen med lastbilen på E18 så kom polisen fram till mej o sa "det där var väl ingen vidare parkering hörre du, får nog ta och skriva en bot på det här" innan jag hann o svara nånting började hon gå därifrån skrattande tongue

1 071 Inlägg
29 januari 2009
#975
Mig stoppa dom i vanen (inte jag som körde) första han sa när han kom fram va "musiken lät bra i våran bil låter det lika bra här i?" jo sa jag men det ska bli mer sa ja, sen frågade han min om min fram ruta sprukit av musiken? nä någon idiot har slagit sönder den (jag på fyllan som gjort det) men det sa jag inte.
Fint inner tak du har jepp jag lekte tjej och snikrade ihop det här om dagen (tiger mönstrat tyg) jaha sa han när chaffisen visat körkort och blåst ha en trevlig kväll

Onödigt inlägg^^

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 januari 2009
#976
Deutsch-style skrev:
i värnamo stad tryckte en volvo s40 in i baken,,vi rullade i normal hastighet en stund tills ja börja märka att han ville rejca vi kom till centrum där gånghastighet gäller 7kmh nåttsånt där börja vi axxa(o klart fan så märkte ja inte nån snut i närheten) vi slog på gas 1-2 fullt ut va uppe 110 ungefär när ja börja klättra upp för viadukten hojjta lillbrossan till o sa POLISEN POLISEN,kolla i backspeglen dom axxade som fan,okej han följer efter o slår på rotationljusen,ja stannar öppnar rutan o plocka fram körkortet han be rom de ja ger de till han,,han ber mej komma ut ur bilen ja tänkte att de va kört,ja fick blåsa alkotest
(grönt)
polis:tror du de är en recing bana i stan?
jag: eeeh....neäää typ eller vadå
polis:ao du ja såg att de gick undan nere i stan hehehe
jag:(ja kunne inget annat än o erkänna)  ja ba aa hehehe jo ja tryckte lite på gasen
polis:ett tips e om du ska rejca du så gör de inte inne i sammhället de kan hoppa fram ett barn folk e ju ute o går
jag:huh hehe a haha trodde du ja körde full
han log o sa nej ja måste ju göra alkotester
men ja kunne böta dej för aggresiv körinig
jag: a okej tack ja ska köra lungt nu
Var det mitt inne i centrum, gågatan precis neranför Harrys?
Det är polisens favoritställe att stå på, det märkte jag redan när jag pluggade där.
Många killar med stylade bilar som blev stoppade där för både det ena och det andra...
Dessutom sämsta stället att köra fort på, då det går en massa folk där.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 januari 2009
#977
Jag körde 300km/h igenom stan med en gammal fiesta med Polisen hack i häl, och efter att jag hade sladdat igenom stan i 300km/h och krockat med några bilar så stoppade polisen mig och frågade vad jag höll på med, näe hade lite bråttom sa jag, jaha okej, tyckte polisen, då är det lungt, ha en fortsatt trevlig kväll sen for dom..


Riktigt trevliga poliser !





roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

627 Inlägg
29 januari 2009
#978
_Glenne_ skrev:
Jag körde 300km/h igenom stan med en gammal fiesta med Polisen hack i häl, och efter att jag hade sladdat igenom stan i 300km/h och krockat med några bilar så stoppade polisen mig och frågade vad jag höll på med, näe hade lite bråttom sa jag, jaha okej, tyckte polisen, då är det lungt, ha en fortsatt trevlig kväll sen for dom..
Riktigt trevliga poliser !
roll
Sen kom tomten med renarna och brände på i ljusets hastighet och farbror blå kastade kaststjärnor på tomten och punkterade ena hoven på renen Rudolf.. sen vaknade någon med en stor kisspöl i sängen! wink

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Photoshoppande tant
343 Inlägg
29 januari 2009
#979
Fick stanna i Linköping för alkotest. Hade inte druckit men var skitnervig, var första gången jag stanna och hade ganska nyligen fått mitt kort. Så darrade på händerna lite.

Då sa polisen - Bara lugn vi bits inte.

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 januari 2009
#980
mastrovious skrev:
_Glenne_ skrev:
Jag körde 300km/h igenom stan med en gammal fiesta med Polisen hack i häl, och efter att jag hade sladdat igenom stan i 300km/h och krockat med några bilar så stoppade polisen mig och frågade vad jag höll på med, näe hade lite bråttom sa jag, jaha okej, tyckte polisen, då är det lungt, ha en fortsatt trevlig kväll sen for dom..
Riktigt trevliga poliser !
roll
Sen kom tomten med renarna och brände på i ljusets hastighet och farbror blå kastade kaststjärnor på tomten och punkterade ena hoven på renen Rudolf.. sen vaknade någon med en stor kisspöl i sängen! wink
Ja och sen kom john blund och kastade sömn pulver på poliserna så dom somnade och körde av vägen yikes

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!


Sök