Audi A4 B5, Army Hellaflush/Stance, SÅLD! Nytt projekt kommer..

Att sticka ut från mängden är alltid det man strävar efter! Hellaflush/stance bygge som tog flera oväntade vändningar! 18x9,5" 3SDM fälgar, spacers, coilovers, folierad, rollad och mycket mycket mer!
  • 177 Följare
  • 326 859 Visningar
  • Projektet avslutat 17 maj 2014
almqvist__89
9 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Delar med mig av en bättre närbild på hur det ser ut, blir så jävla nöjd men känns dumt å köra runt i en halvklar bil tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-2da845f3111a3dfbaffcd7f901ff029b.jpg

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Rillependent
9 juni 2013 · 948 Inlägg

Blir snyggare än jag trodde det skulle bli big_smile ballt somfan big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Kebabfrulle
9 juni 2013 · 630 Inlägg

Ser sjukt nice ut!
Tänkte, behöver man inte anmäla till transportstyrelsen eller liknande att man ändrar bilens "färg"? Eller är det bara att köra på liksom? :p

almqvist__89
9 juni 2013 · 1 140 Inlägg

audicarsismine skrev:
Ser sjukt nice ut!
Tänkte, behöver man inte anmäla till transportstyrelsen eller liknande att man ändrar bilens "färg"? Eller är det bara att köra på liksom? :p

Nej det ska inte behövas eftersom den fortfarande är orginal svart, behövs inte ens om man lackar om bilen utan det förs in på besiktning isåfall.
Jag har rollat flera bilar och besiktningsmannen lägger in sånt vid besiktning smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Kebabfrulle
9 juni 2013 · 630 Inlägg

almqvist__89 skrev:

audicarsismine skrev:
Ser sjukt nice ut!
Tänkte, behöver man inte anmäla till transportstyrelsen eller liknande att man ändrar bilens "färg"? Eller är det bara att köra på liksom? :p

Nej det ska inte behövas eftersom den fortfarande är orginal svart, behövs inte ens om man lackar om bilen utan det förs in på besiktning isåfall.
Jag har rollat flera bilar och besiktningsmannen lägger in sånt vid besiktning smile

Jaha, nice!
Vart köper du vinylen ifrån? smile

almqvist__89
9 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Den köpte jag från en fabrik i Hongkong smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
T-Airaksinen
9 juni 2013 · 529 Inlägg

fyfan blir coolare än vad jag trodde smile, vad går hela kalaset på smile?

almqvist__89
9 juni 2013 · 1 140 Inlägg

T-Airaksinen skrev:
fyfan blir coolare än vad jag trodde smile, vad går hela kalaset på smile?

Hade man lämnat in den på firma så hade det kostat över 10k för en helbilsfoliering.
Jag köpte vinylen från Hongkong för 1540:- (1.52x30m) och det borde räcka till två bilar.
Plus värme pistol och en skrapa men det hade jag redan smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
9 juni 2013 · 617 Inlägg

Okej! hur tyckte du det va att dra över grillen? minns när jag gjorde på min v40 så blev det ett helvete just vid grillen för jag började i ett hörn så hur jag en gjorde så blev det ett väck i grillen så jag skarvade där istället! hehe skit grym din bil blir iaf! smile

almqvist__89 skrev:

olivernilsson skrev:
jag fick lite små väck på huven på min audi.. men efter ett tag försvann dom smile finns inte ett väck nu smile

Fick nått stort vid grillen eftersom jag sträckte lite för mycket så det går nog inte bort så det är lika bra att göra om den smile

lindstrome skrev:
riktigt grymt!

Tack Calle!

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
almqvist__89
9 juni 2013 · 1 140 Inlägg

olivernilsson skrev:
Okej! hur tyckte du det va att dra över grillen? minns när jag gjorde på min v40 så blev det ett helvete just vid grillen för jag började i ett hörn så hur jag en gjorde så blev det ett väck i grillen så jag skarvade där istället! hehe skit grym din bil blir iaf! smile

Jag började rakt över och gick jäms med neråt hela tiden men fick för mycket över ner till så fick spänna som fan för att få till det å då fick jag ett hårt veck men man lär sig av sina misstag tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
9 juni 2013 · 617 Inlägg

almqvist__89 skrev:

olivernilsson skrev:
Okej! hur tyckte du det va att dra över grillen? minns när jag gjorde på min v40 så blev det ett helvete just vid grillen för jag började i ett hörn så hur jag en gjorde så blev det ett väck i grillen så jag skarvade där istället! hehe skit grym din bil blir iaf! smile

Jag började rakt över och gick jäms med neråt hela tiden men fick för mycket över ner till så fick spänna som fan för att få till det å då fick jag ett hårt veck men man lär sig av sina misstag tongue

så är det smile bara köra! hehe väntar med spänning på att få se bilen färdig smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Wallander
10 juni 2013 · 117 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Fick gjort lite till på bilen idag, jobbigt å inte ha eget garage så man kan sitta där hur länge man vill tongue

Blir fett! Tips på sidor där man kan lära sig konsten att foliera?

Fredrik_F11 Member of LowMotion
10 juni 2013 · 1 705 Inlägg

Wallander skrev:

almqvist__89 skrev:
Fick gjort lite till på bilen idag, jobbigt å inte ha eget garage så man kan sitta där hur länge man vill tongue

Blir fett! Tips på sidor där man kan lära sig konsten att foliera?

Skulle gissa på att du kan finna din lärdom på www.träning.co.uk
eller på www.träning-ger-färdighet.net. wink

Annars kan man kolla på youtube hur man foilerar en bil, dock så känner man ju inte hur hårt/löst man måste dra, hur mycket man kan värma osv... så jag tror nog dom tidigare sidorna funkar bäst trots allt Osmile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
T-Airaksinen
10 juni 2013 · 529 Inlägg

almqvist__89 skrev:

T-Airaksinen skrev:
fyfan blir coolare än vad jag trodde smile, vad går hela kalaset på smile?

Hade man lämnat in den på firma så hade det kostat över 10k för en helbilsfoliering.
Jag köpte vinylen från Hongkong för 1540:- (1.52x30m) och det borde räcka till två bilar.
Plus värme pistol och en skrapa men det hade jag redan smile

Helt klart värt varenda krona. Är det inte svårt på runda ställen typ front osv ? smile

almqvist__89
10 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Wallander skrev:

almqvist__89 skrev:
Fick gjort lite till på bilen idag, jobbigt å inte ha eget garage så man kan sitta där hur länge man vill tongue

Blir fett! Tips på sidor där man kan lära sig konsten att foliera?

Det är absolut inget du lär dig över internet men därimot kan man bli lite klokare om man kollar några videos på youtube, men som sagt, övning ger färdighet smile

T-Airaksinen skrev:

almqvist__89 skrev:

T-Airaksinen skrev:
fyfan blir coolare än vad jag trodde smile, vad går hela kalaset på smile?

Hade man lämnat in den på firma så hade det kostat över 10k för en helbilsfoliering.
Jag köpte vinylen från Hongkong för 1540:- (1.52x30m) och det borde räcka till två bilar.
Plus värme pistol och en skrapa men det hade jag redan smile

Helt klart värt varenda krona. Är det inte svårt på runda ställen typ front osv ? smile

Det märker jag när jag kommer det tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
T-Airaksinen
10 juni 2013 · 529 Inlägg

almqvist__89 skrev:

Wallander skrev:

almqvist__89 skrev:
Fick gjort lite till på bilen idag, jobbigt å inte ha eget garage så man kan sitta där hur länge man vill tongue

Blir fett! Tips på sidor där man kan lära sig konsten att foliera?

Det är absolut inget du lär dig över internet men därimot kan man bli lite klokare om man kollar några videos på youtube, men som sagt, övning ger färdighet smile

T-Airaksinen skrev:

almqvist__89 skrev:

Hade man lämnat in den på firma så hade det kostat över 10k för en helbilsfoliering.
Jag köpte vinylen från Hongkong för 1540:- (1.52x30m) och det borde räcka till två bilar.
Plus värme pistol och en skrapa men det hade jag redan smile

Helt klart värt varenda krona. Är det inte svårt på runda ställen typ front osv ? smile

Det märker jag när jag kommer det tongue

Ja för det brukar vara klurigt där, men vi får se när det blir klart smile

racer-putte
11 juni 2013 · 6 558 Inlägg

jaha några mysiga nattbilder på g lr :p

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
almqvist__89
11 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Fotade mest polarnas bilar ikväll då min ser så tråkig ut halvklar men kan dela med mig av en bild smilehttps://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-a5464745b45de2d1caaff810a0cc20fe.jpg

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
racer-putte
11 juni 2013 · 6 558 Inlägg

Fläsk big_smile

Senast redigerat av racer-putte (11 juni 2013)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
almqvist__89
11 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Vi smällde på coils och ett par fälgar som vi hämta igår på polarens bil idag och jääävlar va låg den blev, går knappt att svänga med den tongue Slänger upp en bild på den så ni ser vad jag har hjälpt till med idag smile

Figge_stunter på garaget.org

https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-a3f0dcb8b697ec61f2fa633ed4261bea.jpg

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang