Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:
Du som har sån stenkoll, varför har du det absolut bästa urvalet i bilvärlden i din vagnpark
?
Vad anser du att det är för fel på min vagnpark?
Utveckla gärna det på ett sakligt vis, inte med ngt trams, det är det tillräckligt av i den här tråden.
Bara för att ngt är "bäst" betyder det inte att det är det mest lockande alternativet att äga då en bil är så mkt mer än bara kvalitén, det bör ju du enkelt förstå som har en kvalitetsfattig BMW, ingen utmaning att åka exempelvis Avensis, provat flertalet gånger med "vettiga" Toyotor, Mazdor med flera och efter en stor mängd ägda bilar vill man i mitt fal prova ngt annorlunda.
Nöjd med svaret?
Frågan är fri, ställ gärna fler.
Tappad som liten var det någon som skrev ja...
Jag vill inte lyfta BMW till skyarna men kvalitetsfattig...vad grundar du det på?
Som jag skrev, utveckla sakligt, men inte kunde du få ihop det du heller, sorgligt.
Kvalitetsfattig: Jämför exemplevis din M-bil med en ("jvl japsbil" som det skrevs tidigare) Supra, hur mkt behöver den genomsnittlige supraägaren skruva och hur mkt behöver den genomsnittlige M-ägaren skruva för att junna ta sig från A-B?
Givetvis är jämförelsen mellan orörda originalbilar som ingen klåpare har fingrat på.
Då är din M-bil kvalitetsfattig.
Körglädje såg jag att du tog upp, jag påstår ingenstans att en diesel Primera med 75hk är det roligaste som finns att köra ,
(antog att du menar 2.0 dieselversionen som ligger i P10 då de minsta bensinmotorerna utvecklar 102hk 1.6 upp till 2.0 med 150hk)
men det visste du säkert som har sådan koll på bilar?
Såg oxå att du som ett exempel på körglädje tog upp CRX, det är en körglad liten jvl japslåda, det håller jag med om, trots att den inte har så mkt hästkrafter, är du med på mitt tänk då? att en bil kan trots att den är billig och relativt motorsvag kan ha mkt körglädje.
Däremot behövs det enligt mig inte vara en jvl massa hk eller en snabb bil för att få körglädje, det är högst individuellt vad den enskilde personen uppfattar som körglädje.
Vill du fortsätta diskussionen så föreslår jag att du utelämnar -lunarstormspråket- och för den på en vettig nivå.