2330
Sök

dåligt att använda Lm-fälgar på vintern?

Bas Connaisseur
436 Inlägg
12 oktober 2006
#21
Hybbe_ skrev:
'"LACKAREN"' skrev:
skippa vaxet som nån skrev e ju ingen bra ide...ofta blir det ju små stenskott på fälgarna och kommer det fukt in där så finns det risk att fälgarna oxiderar och att klarlacken släpper, men om man vaxar med tex ett vanligt bilvax så stöter vaxet ifrån sig fukten + att fälgen blir mycket lättare att hålla ren..
Tack för infon big_smile.. väldigt tacksam, vill ju inte göra bort mig..
är du lackerare?? isådantfall vad tror du de skulle kosta att lacka ner orginal kjolarna, lister o handtag till bilens färg?
man skulel skippa vaxet för att det ej var en bra ide, sedan säger du att man ska vaxa? tongue vad är det jag har missat? haha

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

190 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
#22
MICHAN skrev:
Hybbe_ skrev:
'"LACKAREN"' skrev:
skippa vaxet som nån skrev e ju ingen bra ide...ofta blir det ju små stenskott på fälgarna och kommer det fukt in där så finns det risk att fälgarna oxiderar och att klarlacken släpper, men om man vaxar med tex ett vanligt bilvax så stöter vaxet ifrån sig fukten + att fälgen blir mycket lättare att hålla ren..
Tack för infon big_smile.. väldigt tacksam, vill ju inte göra bort mig..
är du lackerare?? isådantfall vad tror du de skulle kosta att lacka ner orginal kjolarna, lister o handtag till bilens färg?
man skulel skippa vaxet för att det ej var en bra ide, sedan säger du att man ska vaxa? tongue vad är det jag har missat? haha
Haha smile hmm.. står väl att  "skippa vaxet som nån skrev e ju INGEN bra ide"
lr har ja missat nåt tongue

Saab 9-5 2.0T :)

Dragracingbrutta.
33 Inlägg
12 oktober 2006
#23
Alltså, det är dumt att skippa vaxet. För att förtydliga. smile

Dragracing och Jänk!

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
12 oktober 2006
#24
Merclone skrev:
Eliza skrev:
Året runt däck? var i sverige bor du?
Eh, vad är det för fråga? Året runt däck är ju inte till för att det snöar satan... Jag kör med året runt, och bor längst ner i Skåne... Det är satan så praktiskt att ha (i alla fall på jänkarna, då man slipper svida om plåtpungarna för att rulla några kilometer på vintern)...
nej nej nej, de va inget illa menat smile
fundera bara på var i sverige du bodde smile
Mina päron bor också i skåne men förra vintern var väl kanske ingen hit för dem på året runt smile
annars brukar de väl funka annars smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
12 oktober 2006
#25
Hybbe_ skrev:
Eliza skrev:
Året runt däck? var i sverige bor du?
Jag bor i Örebro. Lagom med snö smile
haha kommer ihåg när ja nyss fått körkort och körde en gammal 316 p åretrunt haha
JÄVLAR va halt de var wink
Den lilla bilen skrämde livet ur mig i en kurva i max 25 km i timmen och drog i väg som en oljad tvålkopp 360 grader, kan säga att ja va rätt kissnödig *ASG*
fast man är kanske inte sååå bra förare om man haft körkort i 2 veckor heller tongue
Iaf intye om man inte kört så mycke på vinterväglag haha tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Bas Connaisseur
436 Inlägg
12 oktober 2006
#26
Sofia skrev:
Alltså, det är dumt att skippa vaxet. För att förtydliga. smile
Jaha han menar så haha, då är jag med tongue

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

190 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
#27
MICHAN skrev:
Sofia skrev:
Alltså, det är dumt att skippa vaxet. För att förtydliga. smile
Jaha han menar så haha, då är jag med tongue
Haha de e bra de tongue.. ibland kan de gå för fort för hjärnan tongue..

Saab 9-5 2.0T :)

190 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
#28
Eliza skrev:
Merclone skrev:
Eliza skrev:
Året runt däck? var i sverige bor du?
Eh, vad är det för fråga? Året runt däck är ju inte till för att det snöar satan... Jag kör med året runt, och bor längst ner i Skåne... Det är satan så praktiskt att ha (i alla fall på jänkarna, då man slipper svida om plåtpungarna för att rulla några kilometer på vintern)...
nej nej nej, de va inget illa menat smile
fundera bara på var i sverige du bodde smile
Mina päron bor också i skåne men förra vintern var väl kanske ingen hit för dem på året runt smile
annars brukar de väl funka annars smile
Haha asg, kan tänka mig att det var lagom halt. dom e ju såå lätta om baken, lär varit sjukt svårt o hålla den i styr big_smile... ne då var man nog ingen rallyförare när man var färsk i snö big_smile..
hade en E46 318 i vintras den var lätt, men den köpte jag nya dubbade vinterdäck till plus att den hade antisladd o spinn så den gick fan inte att få minsta sladd med. klockren bil tongue..

Saab 9-5 2.0T :)

35 Inlägg
13 oktober 2006
#29
Sofia skrev:
Alltså, det är dumt att skippa vaxet. För att förtydliga. smile
Tack för förtydligandet Sofia.. wink

35 Inlägg
13 oktober 2006
#30
Hybbe_ skrev:
MICHAN skrev:
Hybbe_ skrev:
Tack för infon big_smile.. väldigt tacksam, vill ju inte göra bort mig..
är du lackerare?? isådantfall vad tror du de skulle kosta att lacka ner orginal kjolarna, lister o handtag till bilens färg?
man skulel skippa vaxet för att det ej var en bra ide, sedan säger du att man ska vaxa? tongue vad är det jag har missat? haha
Haha smile hmm.. står väl att  "skippa vaxet som nån skrev e ju INGEN bra ide"
lr har ja missat nåt tongue
Lackera lister,kjolar o sånt kan nog variera i pris beroende på vem du anlitar och är du inte så beroende av den där pappersbiten man brukar få när man köpt nåt du vet wink  ,,så kan man ju komma billigt undan...
Senast redigerat av "LACKAREN" (13 oktober 2006)

178 Inlägg
14 oktober 2006
#31
mina lm fälgar korroderar som fan under klarlacken, men å andra sidan är de tillverkade i USA och knappast gjorde med tanke på salt. dock gör det desamma för jag bryr mig inte så mycket om vinterfälgarna smile

190 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
#32
okok. hmm. nja lappen vete fan big_smile.. spelar inte såå stor roll ..

Saab 9-5 2.0T :)

"Transporter"
45 Inlägg
16 oktober 2006
#33
Tja!Det finns speciella fälgar för vintern,dom håller bättre än vanliga gå in på tillex gummihuset.se el nån annan sida ochh kolla på vinterpaket!!!Mvh Danne

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"

Miklen
16 oktober 2006
#34
..sköter man bara fälgarna som resten av bilen under vintern så förstår ja inte varför d ska va nåt problem...


Sök